Applied Materials ישראל מגייסת מהנדסי תוכנה

18 ינואר, 2015

חברת Applied Materials ישראל מחפשת מומחים בתחומי המיחשוב המקבילי ומיחשוב מרובה-מעבדים, כדי לפתח מערכות חדשות לבדיקת שבבים

מנהל קבוצת תוכנה לעיבוד תמונה ב-Applied Materials ישראל, יוסי כהן: "אנחנו מגיעים לכמות של אלפי מעבדים בכל מכונת בדיקה"

AMAT YOSSI COHEN

חברת אפלייד מטירילאס ישראל מחפשת מהנדסי תוכנה בעלי ידע בתחומי המיחשוב המקבילי ומיחשוב מרובה-מעבדים עבור פיתוח מערכות המחשב במכונות המטרולוגיה שהיא מפתחת. לדברי מנהל קבוצת התוכנות לתחום עיבוד התמונה בחברת אפלייד ישראל, יוסי כהן, יש עדיפות למהנדסים בעלי ידע בשפת התיכנות C++.

"מערך המיחשוב בתוך מכונות בדיקת השבבים, צריך להתמודד עם משימות קיצוניות מאוד. במערכות לבדיקת Wafers, למשל, אנחנו צריכים לעבד בזמן-אמת מידע המגיע אליניו בקצב של כמה עשרות ג'יגה-פיקסל בשנייה, כאשר לכל פיקסל יש עומק של 8 ביטים.ראינו שכאשר נדרשים ביצועים גבוהים מאוד, כדאי לעבור לתיכנות באמצעות C++".

כיצד אתם מתמודדים עם האתגר?

כהן: "כיום אנחנו עובדים בשתי מסגרות מיחשוב: תשתית של מעבדי אינטל, ותשתית של מעבדי DSP בכרטיסים ייעודיים שאנחנו מפתחים ומייצרים. בסך הכל, אנחנו מגיעים לכמות של אלפי מעבדים בכל מכונת בדיקה, כאשר ההחלטה איזה פלטפורמה תיבחר נעשית לפי שיקולים מקומיים (בכל מערכת בניפרד) של עלות לעומת התועלת".

המעבר לגיאומטריות ייצור קטנות יותר משפיע על משימת העיבוד?

"כאשר רוחב הטרנזיסטורים קטן, הרזולוציה של ההדמאה (Imaging) צריכה לעלות, ומבחינתנו פירוש הדבר שאנחנו צריכים לעבד יותר פיקסלים. האתגר הוא שהלקוח מצפה שמחיר המערכת לא יעלה, ושזמן הבדיקה לא יתארך.

"הדבר דורש לבצע תהליכי עיבוד מקבילים רבים מאוד ולהגדיל את קצב העברת הנתונים בתוך מערכות הבדיקה. לכך מתווסף אתגר נוסף: בגיאומטריות הייצור המתקדמות קיימות רמות רעש גבוהות מאוד בתמונה המתקבלת, ויש צורך באלגוריתמים מסובכים יותר המסוגלים להתגבר על הרעשים ולספק חיווי אמין על תקלות. כלומר, עוד עוצמת עיבוד".

כהן: "בסופו של דבר תדר המעבדים חסום, ולכן השאלה המרכזית היא כיצד לנצל את כל הליבות הזמינות בצורה הקלה ויעילה ביותר".

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Jobs , אנשים , חדשות