אלביט הקימה חטיבת מודיעין חדשה

18 מאי, 2015

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס: "חטיבת המודיעין תתמקד באספקת מגוון שלם של פתרונות ליישומי מודיעין ללקוחותינו"

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס: "חטיבת המודיעין תתמקד באספקת מגוון שלם של פתרונות ליישומי מודיעין ללקוחותינו"

מצלמת Condor של אלביט בגחון מטוס F-16
מצלמת Condor של אלביט בגחון מטוס F-16

ברבעון הראשון של שנת 2015 הסתכמו המכירות של חברת אלביט מערכות (Elbit) בכ-707 מיליון דולר, בהשוואה לכ-683 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2014. הרווח הגולמי הסתכם בכ-201 מיליון דולר, בהשוואה לכ-193 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההשקעה במחקר ופיתוח הסתכמה ב-55.6 מיליון דולר ברבעון, המבטאת עלייה במו"פ בהשוואה ל-48.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שתוצאות הרבעון הראשון מראות שהשיפור המתמשך בצבר ההזמנות שלנו בשנתיים האחרונות, מתורגם לצמיחה בהכנסות. "אנחנו מתאימים עצמנו למגמות ולצרכים של השוק. דבר שהוביל אותנו לאחרונה להקמת חטיבת מודיעין שתתמקד באספקת מגוון שלם של פתרונות ליישומי מודיעין ללקוחותינו. הקמנו גם את סייברביט (פורסם ב-Techtime), חברת סייבר חדשה שתאחד את הפעילויות שלנו בתחום צומח זה.

"בראייה קדימה, באמצעות פעילויות פנימיות כמו גם באמצעות רכישות, בכוונתנו להמשיך במאמצינו להוביל את המגמות בשוק בהתבסס על היכולת שלנו לספק ללקוחותינו את הפתרונות הנכונים לצרכיהם המתפתחים". צבר ההזמנות של החברה במרץ 2015 היה 6,270 מיליון דולר, לעומת 6,064 מיליון דולר במרץ 2014. כ-70% מצבר ההזמנות מיועד למכירה מחוץ לישראל. כ-66% מההזמנות מיועד לביצוע במהלך 2015 ו-2016.

איחוד פעילויות וקווי מוצר

חברת CYBERBIT מנוהלת על-ידי עדי דר ומבוססת על פתרונון הסייבר המרכזי של אלביט: מערכת CyberShield NCDS להגנת רשתות לאומיות ורשתות של ארגונים צבאיים וממשלתיים. היא מורכבת משילוב של חומרה ותוכנה אשר מנטרת בזמן אמת התפתחות איומים ברשת המוגנת, ומסייעת לנהל את ההתגוננות בפניהם.

חטיבת המודיעין החדשה ISTAR, מנוהלת על-ידי אלעד אהרונסון. שמה של החטיבה נגזר משמו של מוצר האימון Intelligence, Surveillance, Target Acquisition and Reconnaissance, והיא מאגדת פעילויות שונות שבוצעו בנפרד, דוגמת מצלמות, מטוסים ללא טייס ומערכות ניהול והפעלת המל"טים והתוצרים המודיעיניים שהם מספקים.

חברת אלביט מעסיקה כיום כ-12,000 עובדים, מהם 9,000 בישראל, מתוכם כ-5,000 מהנדסים האחראים על הפיתוח והטכנולוגיה של החברה. שני השווקים המרכזיים של החברה הם ארצות הברית, האחראית לכשליש ממכירותיה, וישראל האחראית ל-22% מהמכירות.

בשנה האחרונה נראה שהמשקיעים מגלים את הפוטנציאל הטמון באלביט. לאחר שבמהלך 2014 שמרה המנייה בנסד"ק על מחירים יציבים מסביב ל-50-60 דולר, מאז תחילת 2015 המנייה צומחת בעקביות והחברה נסחרת כיום במחיר של 79.4 דולרים, המעניק לה שווי שוק של כ-3.37 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית