אינטל חשפה את מעבד Skylake שפותח בישראל

2 יוני, 2015

מעבד Skylake מאפשר להפעיל מחשבים דקיקים מאוד בקטגוריות All in One ושניים באחד - מבלי להשתמש במאוורר. הדגמים הראשונים של המחשבים צפויים לצאת לשוק לפני סוף 2015

מעבד Skylake החדש מאפשר להפעיל מחשבים דקיקים מאוד בקטגוריות All in One ושניים באחד – מבלי להשתמש במאוורר. הדגמים הראשונים של המחשבים החדשים צפויים לצאת לשוק לפני סוף 2015

הצוות החיפאי שפיתח את מחברי תנדרבולט
הצוות החיפאי שפיתח את מחברי תנדרבולט

חברת אינטל (Intel) חשפה בתערוכת Computex בטאיוואן את מעבדי 14 ננומטר מהדור השישי, הקרויים Skylake. גם הם פותחו במרכז הפיתוח של אינטל בחיפה, וצפויים להגיע לשוק במחצית השנייה של השנה. במסגרת ההצגה, הדגימה אינטל את היכולת של המעבדים באמצעות מחשב קונספט בשם Panther Mountain. הוא מופיע בעובי של 8 מ"מ בלבד ומשמש גם כ-PC וגם כטאבלט (קטגוריית 2 ב-1).

למעבדים צריכת חשמל נמוכה מאוד, והם אינם זקוקים למאוורר התופס נפח, משקל והספק. המחשב החדש כולל תצוגת 4K/UltraHD , חיבורי USB-C וכן מצלמת RealSense 3D, שגם היא פותחה על ידי קבוצת המחשוב התפיסתי באינטל ישראל.

החברה הציגה גם את הדור הבא של מחשבי All in One, המופיעים בתצורה של מסך הכולל בתוכו את המחשב. מחשבים אלה מבוססים על מעבדי Skylake החדשים. דגם הקונספט שלהם, Star Brook, הוא בעל מסך בגודל של 23.8 אינץ' התומך ב-K4 ומופיע בעובי של 10 מ"מ בלבד. גם המחשב הזה כולל מצלמת Intel RealSense 3D.

אינטל מסרה שהיא משתפת פעולה עם מיקרוסופט על התאמת חלונות 10 למעבדים החדשים שלה. מערכת ההפעלה צפויה לכלול יישום מעניין במיוחד בשם Windows Hello, המאפשר לנצל את היכולות של מצלמת Intel RealSense כדי להיכנס למערכת ההפעלה באמצעות זיהוי פנים, ללא צורך בהזנת סיסמה.

במקביל, הציגה אינטל בתערוכה את הדור השלישי של מחברי Thunderbolt האולטרא-מהירים, שפותח במעבדות אינטל בחיפה. הם תומכים בחיבור מסוג USB-C ומאפשרים הזרמת מידע בקצב של 40 ג'יגה-בייט לשנייה – פי 2 מהדור הקודם. המחבר מאפשר לחבר בפורט אחד כל מסך נתמך והתקני USB נוספים. המחשבים הראשונים המצויידים ב-Thunderbolt 3 צפויים לצאת לשוק כבר בסוף 2015.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס