אורן גדאל, Converge: "התיישנות הרכיבים היא בעיה הפוגעת בכל התעשייה"

28 יולי, 2015

כנס FOM 2015 שיתקיים בחודש ספטמבר באמסטרדם יציג את המלצות ועדת G-19 להתמודדות עם רכיבים מזוייפים. מנכ"ל Converge ישראל, אורן גדאל: "בעבר הסוגייה הטרידה רק את תעשיות התעופה והביטחון, כיום זוהי בעיה של כל תעשיית האלקטרוניקה"

כנס FOM 2015 שיתקיים בספטמבר באמסטרדם יציג את המלצות ועדת G-19 להתמודדות עם רכיבים מזוייפים. מנכ"ל Converge ישראל, אורן גדאל: "מסוגייה שהטרידה רק את תעשיות התעופה והביטחון, זו הפכה בעיה של כל התעשייה"

אורן גדאל
אורן גדאל

חברת קונברג' (Converge) תקיים בחודש ספטמבר באמסטרדם כנס מיוחד שיוקדש לדיונים בבעיית ההתישנות של רכיבים אלקטרונייים. הכנס בשם Future of Obsolescence Management, יתקיים ב-22 וב-23 בספטמבר במוזיאון האמנות Amsterdam Hermitage.

בראיון ל-Techtime, הסביר מנכ"ל קונברג' ישראל, אורן גדאל, שמדובר בארוע מקצועי מאוד המיועד לסייע לתעשייה להתמודד עם אתגר שחשיבותו עולה מיום ליום.

צוות המשימה G-19

גדאל: "כאשר הצטרפתי לקונברג' לפני 11 שנים, בעיית ההתיישנות (Obsolete) הטרידה רק לקחות שאנחנו מגדירים כלקוחות High Reliability: בעיקר בתחומי התעופה, הצבא והחלל. היום, בערך כמחצית מהביקוש לרכיבי אובסוליט/EOL מגיע דווקא מתחומים אחרים לגמרי ומגוונים מאוד. מה שמוכיח שנושא התיישנות הרכיבים וניהול רכיבי אובסוליט הוא כבר לא נחלת השוק הצבאי והתעופתי (A&D) בלבד, אלא משפיע על כל התעשייה".

כיצד הקושי בא לידי ביטוי בקווי הייצור?

"ככל שגדל הביקוש, מתרבות תקריות הקשורות לרכיבי אובסוליט ותעשיית הזיופים התעצמה גם בכמות וגם באיכות. לצערנו, זו ללא ספק תעשייה משגשגת. כדי להילחם בתופעה הקים ארגון SAE, בהדרכת ד"ר פיל זילואטה (Phil Zulueta), כוח מיוחד של אנשי מפתח מהתעשייה בשם G-19. זו ועדה הכוללת נציגים של יצרנים, מפיצים, ברוקרים, קבלני משנה, מעבדות בדיקה, חברות OEM וגופים ממשלתיים. מטרת 19-G היא למצוא דרך לחסל את איום הרכיבים המזוייפים על שרשרת האספקה".

רכיבים מזוייפים סין צבא ארה"ב
מגרש למחזור מכשירים אלקטרוניים ישנים בסין שהפך לסדנת זיופים. צילום: Basel Action Network

"הוועדה ממליצה לנקוט בשורה של צעדים משמעותיים, בהם: קביעת תקנים (Certifications) מיוחדים לרכיבי אובסוליט ולמניעת הסתננות של רכיבים מזוייפים. נקבעו מספר תקנים בעלי מדיניות ודגשים שונים ומותאמים לכל שלב ושלב בשרשרת האספקה. התקנים החדשים שוחררו בשנתיים האחרונות ומתעדכנים בגרסאות חדשות באופן שוטף. ד"ר זילואטה שעמד בראש ועדת 19-G יהיה הנואם המרכזי בכנס FOM באמסטרדם, ויציג את הבעיה בפעם הראשונה בפני תעשיית האלקטרוניקה באירופה.

כיצד נקבע סדר היום של כנס FOM 2015?

"הדבר הראשון שחhפשנו היה ייצוג של כל שלב בשרשרת האספקה, בדיוק כמו בוועדת G-19. חיפשנו קולות חזקים שמביאים שנים רבות של נסיון במאבק נגד הסתתנות רכיבים מזוייפים וניהול תחום האובסוליט. ביקשנו מכל נואם להציג כיצד הם רואים את העתיד של ניהול האובסוליט, ומהם הפתרונות שכולנו חייבים ליישם בכל מקום ובכל שלב כדי להגיע למטרה זו.

שוק הייצור וקבלנות המשנה ייוצג על-ידי איירבאס, Curtiss Wright ו-ENICS. חברת ארו (Arrow Supply Assurance) תייצג את שרשרת ההפצה. ראש צוות הנדסה במעבדת הבדיקה הצרפתית סרמה (SERMA) ידבר על 25 שנות נסיון של בדיקות רכיבים וכיצד הם נערכים לעתיד. מנהל חברת Silicon Expert, המספקת אלגוריתם לחיזוי וניהול סיכונים בתחום האובסוליט ידבר על הצד האנושי, התמודדות עם בריחת מוחות וכיצד תכנון וניהול יעיל ואפקטיבי יכול למנוע הרבה צרות בהמשך הדרך".

מי ישתתף באירוע?

"עד עתה קצב ההרשמה הוא מעל המצופה. לדוגמא, רק מעולם ה-High Reliability הצבאי והתעופתי יגיעו כ-150 משתתפים מ-15 מדינות. לדאבוני, מספר המשתתפים מישראל יהיה מועט בשל התאריך שנופל על יום הכיפורים. האירוע יסוקר ונעשה את מירב המאמצים להביא את עיקרי הדברים גם לקהל הישראלי.

חברת Converge היא זרוע ההפצה העצמאית של חברת ארו אלקטרוניקה. היא עוסקת במתן פתרונות מיקור EOL עבור לקוחות OEM ושותפי ה-CEM\EMS שלהם. קונברג' מפעילה כ-30 סניפים ברחבי העולם. אורן גדאל מנהל אזור ישראל, תורכיה והמזה"ת בקונברג'.

למידע נוסף ורישום: Future of Obsolescence Management

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים , שיווק והפצה