סמסונג סוגרת את הפער מול חברת אינטל

11 אוגוסט, 2015

מהפרש של 36% במכירות, צימצמה סמסונג את הפער מול אינטל ל-16% בלבד במחצית הראשונה של 2015. רשימת 20 יצרניות השבבים המובילות של IC Insights, מגלה שקואלקום ו-AMD בצרות

מהפרש של 36% במכירות, צימצמה סמסונג את הפער מול אינטל ל-16% בלבד במחצית הראשונה של 2015. רשימת 20 יצרניות השבבים המובילות של IC Insights, מגלה שקואלקום ו-AMD בצרות

חברת סמסונג (Samsung) מצמצמת את הפער בינה לבין חברת אינטל (Intel) ועשויה בקרוב להתחיל ולהתמודד ברצינות על תואר יצרנית השבבים הגדולה ביותר בעולם. כך עולה מהדו"ח השנתי McClean Report המבוצע על-ידי חברת IC Insights, ומסכם את מכירות תעשיית השבבים העולמית במחצית הראשונה של 2015.

IC-INSIGHTS

מהדו"ח עולה שאינטל עדיין שומרת על מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה בעולם, אולם הפער (בהיקף המכירות) בינה לבין סמסונג הצטמצם מ-36% בשנת 2014 ל-16%במחצית הראשונה של 2015. אלא שלא צריך לצפות שעד סוף השנה תכבוש סמסנוג את תואר המובילה: חברת IC Insights הסבירה שתחזית המכירות של אינטל צופה עלייה של 8% במכירות ברבעון השלישי של השנה, ואילו סמסונג מתמודדת עם שחיקה במחירים של זכרונות DRAM שהוא אחד מקווי המוצר החשובים שלה. כלומר, כתר ההובלה צפוי להישאר בידי אינטל, לפחות בטווח הקרוב.

למרות שהיקף המכירות של 20 יצרניות השבבים המובילות (הרשימה כוללת יצרניות מקוריות, חברות פאבלס וקבלניות ייצור שבבים כמו TSMC למשל) צמח רק ב-1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, בתוך רשימת המובילות מתחוללים שינויים מעניינים.

הביצועיסטית הגרועה ביותר ברשימת ה-20 היא חברת קואלקום (Qualcomm), אשר ספגה ירידה של 13% במכירות, ונמצאת כיום בפיתחו של רה-ארגון. בעקבות תחזית המכירות הקודרת שלה לרבעון השלישי של 2015, מעריכה IC Insights שמכירות השבבים של קואלקום צפויות לרדת לפחות ב-20% במהלך 2015 כולה.

המשבר של קואלקום ו-AMD

חברת Sharp היפנית, וקבלנית הייצור הטאיוואנית UMC, החליפו את AMD ו-Nvidia האמריקאיות שהוצאו מרשימת 20 החברות המובילות. חברת AMD התמודדה עם רבעון שני קשה במיוחד שבו ירדו המכירות ב-35% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. למעשה, זו היתה השנה הראשונה מאז 2003 שבו מכירותיה הרבעוניות ירדו מתחת לגבול ה-1 מיליארד דולר.

בסך הכל, החברה דיווחה על הפסד של 361 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2015, לאחר הפסד של 403 מיליון דולר בכל שנת 2014. התופעה הזו מעלה שאלות קשות בנוגע לאסטרטגיה שאותה הגדירה AMD בשנת 2013, להתמקד בשווקים חדשים מחוץ לשוק המחשבים האישיים.

בסך הכל, היקף המכירות של 20 המובילות הסתכם בכ-128.3 מיליארד דולר במחצית 2015. מכיוון שאין תחזית לעלייה גדולה במכירות במחצית השנייה של השנה, הורידה החברה את התחזית השנתית שלה מ-5% צמיחה ל-1%-2% צמיחה בלבד בהשוואה לשנת 2014 (שהסתכמה ב-259.1 מיליארד דולר).

ראוי גם לשים לב שעל-פי הרשימה, אם המיזוג של Avago ו-Broadcom היה מושלם השנה, החברה המאוחדת היתה ממוקדת במקום השביעי בעולם, ואם המיזוג של Freescale ו-NXP היה מושלם – החברה היתה מדורגת במקום העשירי בעולם. לא רע.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס