קואלקום: "תדר LTE-U חופשי לא יפגע בשירותי Wi-Fi"

18 נובמבר, 2015

במאמר דעה ש-Techtime קיבל מסגן נשיא חברת קואלקום, הוא מסביר מדוע הרשויות צריכות לאמץ את יוזמת החברה לאפשר שימוש חופשי בטכנולוגיית LTE-U, לצד תדרי Wi-Fi הקיימים

במאמר דעה ש-Techtime קיבל מסגן נשיא חברת קואלקום, הוא מסביר מדוע הרשויות צריכות לאמץ את יוזמת החברה לאפשר שימוש חופשי בטכנולוגיית LTE-U, לצד תדרי Wi-Fi. להערכתו, הדבר אפילו יכול לייעל את ה-Wi-Fi

מאת: דין ברנר, סגן נשיא בכיר יחסי ממשל, קואלקום

מעבדת הבדיקות של קואלקום שב נבדקה השפעת LTE-U על Wi-Fi
מעבדת הבדיקות של קואלקום שב נבדקה השפעת LTE-U על Wi-Fi

חברת קואלקום (Qualcomm) מקדישה מחשבה למצוקת ספקטרום הפס הרחב הנייד בעולם. קואלקום מפתחת גרסאות חדשות של LTE Advanced לספקטרום מורשה, ומובילה את התעשיה בכל מה שנוגע לשיפור שירותי ה-Wi-Fi. אבל המאמצים אלה אינם מספיקים כדי לפתור את משבר הספקטרום. צריך לנקוט בפעולות נוספות.

בסתיו 2013, קואלקום החלה לעבוד על טכנולוגיות שיביאו את יתרונות ה-LTE לספקטרום ללא רישיון. כל טכנולוגיה שעומדת בסט מינימלי של תקנים טכנייים יכולה להשתלב בספקטרום ללא רישיון. LTE ללא רישיון (LTE Unlicensed, או LTE-U) יציע לצרכנים ניידים חוויית משתמש טובה בהרבה מזו של Wi-Fi: קצב נתונים טוב יותר, כיסוי טוב יותר וקיבולת רשת גבוהה יותר, מבלי לפגוע בטכנולוגיות הקיימות היום בספקטרום הזה.

ישנם שלושה סוגי LTE ללא רישיון: LTE-U, LAA ו-MuLTEfire. עסקי ה-Wi-Fi של קואלקום-אתרוס, הביאו לכך שקואלקום פועלת בשיתוף פעולה צמוד עם עמיתיה כדי להבטיח שלא תהיה לטכנולוגיה הזו השפעה שלילית על Wi-Fi. השקענו משאבים רבים על-מנת להבטיח דו-קיום מעולה של LTE-U ו-Wi-Fi, כשהן חולקות את אותו הספקטרום החופשי באופן הוגן.

תוצאות מהבדיקות של קואלקום על הקיום המשותף של שתי הטכנולוגיות
תוצאות מהבדיקות של קואלקום על הקיום המשותף של שתי הטכנולוגיות

עבדנו עם שותפים מכל העולם, הצגנו מצגות טכניות, החלפנו מידע טכני וענינו על שאלות. רשות התקשורת הפדרלית בארה״ב (FCC) פירסמה בחודש מאי הודעה פומבית, בה הוצגה סדרה של שאלות על אודות LTE ללא רישיון; קואלקום וגופים אחרים השיבו על השאלות. ההערות והתשובות שהגשנו ל-FCC מבוססות על בדיקות דו-קיום מקיפות ועל תוצאות הבדיקות שפירסם פורום LTE-U: קבוצה של חברות המפתחות את התקן.

לאחרונה הראינו שכאשר מוסיפים אל צומת Wi-Fi קיימת, גם צומת LTE-U שכנה, השפעתה אינה שונה מהוספת צומת Wi-Fi זהה. למעשה, במקרים רבים, החלפת צומת Wi-Fi בצומת LTE-U דווקא משפרת את החיבור עבור משתמשי Wi-Fi הסמוכים. בדיקות נוספות מאשרות, כי ל-LTE-U יש השפעה זניחה על העברת אותות Wi-Fi או יישומים רגישים כמו VoIP.

הבדיקות מראות שכאשר שתי נקודות גישה מבוססות Wi-Fi שכנות חולקות ערוץ יחיד, תפוקת החיבור צונחת ומספקת פחות ממחצית התפוקה המתקבלת מחיבור Wi-Fi בודד. יתרה מכך, נקודות הגישה מבוססות ה-Wi-Fi המסחריות הנוכחיות מפגינות יכולות נמוכות של חלוקת רוחב פס. עם זאת, כאשר הן חולקות ערוץ עם LTE-U, לעתים תפוקת ה-Wi-Fi המתקבלת גבוהה יותר. לכן, לטיעונים שמציגים הגורמים המתנגדים ל-LTE ללא רישיון אין בסיס טכני.

תקן LTE-U אינו משתמש בכל רוחב הפס הזמין בתדר 5 גיגהרץ; למעלה מ-200 מגהרץ שמורים באופן בלעדי ל-Wi-Fi. וכטכנולוגיית Downlink, מכשירי קצה מבוססי LTE-U לא ייצרו שום הפרעה ל-Wi-Fi או טכנולוגיות אחרות הפועלות בתדר 5 גיגהרץ. LTE-U סורק חלקים מתדר 5 גיגהרץ בחיפוש אחרי ערוץ פנוי ובמקרה ואין אחד בנמצא, הוא מוצא את הערוץ הכי פחות עמוס. בשלב זה הוא חולק את הערוץ לסירוגין עם משתמשי Wi-Fi, תוך שהוא מוודא שנעשה שימוש יחסי ומידתי ברוחב הפס, ומפנה את הערוץ כאשר אין בו עוד צורך.

לדעתנו, LTE ללא רישיון הוא אחד החידושים שהתעשיה הסלולרית מפתחת כיום, על מנת לשפר את חווית המשתמש של הצרכנים באמצעות מיצוי כל טיפה של רוחב פס הזמין בספקטרום בצורה היעילה ביותר שאפשר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דעות , חדשות , תקשורת , תקשורת אלחוטית