קמטק הפסידה במשפט הפטנטים מול רודולף מארה"ב

4 פברואר, 2016

קמטק תיאלץ לשלם פיצויים בגובה של 14.5 מיליון דולר עבור הפרת פטנט בתחום הבדיקה האופטית אוטומטית של פרוסות סיליקון. בעקבות ההצלחה, רודולף מתכננת תביעות נוספות נגד קמטק

קמטק תיאלץ לשלם פיצויים בגובה של 14.5 מיליון דולר עבור הפרת פטנט בתחום הבדיקה האופטית אוטומטית של פרוסות סיליקון. בעקבות ההצלחה, רודולף מתכננת תביעות נוספות נגד קמטק

מערכת פלקון שסביבה נסוב המאבק המשפטי
מערכת פלקון שסביבה נסוב המאבק המשפטי

המאבק המשפטי רב השנים בין חברת קמטק (Camtek) לבין חברת רודולף (Rudolph Technologies) מניו ג'רזי הסתיים בהפסד צורב של קמטק. אתמול דיווחה רודולף שבית המשפט לעירעורים אישר את הקביעה הקודמת של בית המשפט המחוזי במינסוטה, שלפיה קמטק הפרה פטנט של רודולף במערכת הבדיקה האופטית שלה ממשפחת Falcon. בעקבות ההחלטה, קמטק תשלם פיצויים בגובה של כ-14.5 מיליון דולר וייאסר עליה למכור בארצות הברית מערכות המפירות את הפטנט.

יו"ר ומנכ"ל קמטק, רפי עמית
יו"ר ומנכ"ל קמטק, רפי עמית

מדובר במאבק משפטי רב שנים המתנהל סביב פטנט שהוגש בשנת 1998 לרישום על-ידי חברת August Technology (שנימכרה מאוחר יותר לרודולף). הוא מתאר שיטה לביצוע בדיקה אופטית אוטומטית של פרוסות סיליקון (Wafer) בסוף תהליך הייצור, לאחר שנבנו כל המעגלים החשמליים ולפני תחילת הבדיקות של התיפקוד החשמלי. אוגוסט טענה שהיא הראשונה שהציעה שיטה לבצע את התהליך בצורה אוטומטית ולא ידנית.

בית המשפט מתחרט

בשנת 2005 תבעה אוגוסט את קמטק בטענה שמערכת Falcon מפירה את הקניין הרוחני שלה. במרץ 2009 קבע בית המשפט המחוזי במינסוטה שקמטק צריכה לשלם פיצויים בהיקף של כ-8 מיליון דולר. קמטק עירערה ובאוגוסט 2011 קבע בית המשפט הפדרלי לעירעורים שבית המשפט במינסוטה טעה, וביטל את הקנס.

רודולף חזרה שנית לבית המשפט במינסוטה, ובאפריל 2014 הוא שינה את דעתו וקבע שדגמים מסויימים של מערכות פלקון מתוצרת קמטק "עשויים להפר" שני פטנטים של רודולף בארצות הברית. קמטק עירערה לבית המשפט הפדרלי לעירעורים, והפעם הוא קבע שבית המשפט המחוזי צודק.

מעניין לציין שכבר ב-2014 אמר יו"ר ומנכ"ל קמטק, רפי עמית, שמדובר במרכיב שכמעט ולא נמצא בשימוש. "קמטק הפסיקה לשווק את המערכות בארצות הברית בשנת 2009, ובשנת 2012 הסירה מהן לגמרי את התכונה הזו. פירוש הדבר שלפסיקה לא תהיה השפעה על המכירות בהווה ובעתיד".

אלא שלא בטוח שהפרשה הסתיימה, בהודעה שלה על הניצחון, דיווחה רודולף שהיא מתכננת לתבוע את קמטק על כך שהיא משתמשת בקניין הרוחני שלה גם במערכות Condor, Gannet ו-Eagle. "בתביעות האלה רודולף תדרוש גם לקבל פיצוי כספי וגם לאסור את מכירת המערכות בארצות הברית".

התופעה המעניינת היא שבניגוד לקביעה באפריל 2014, שהפילה את מניית קמטק ב-9%, הפעם נראה שהמשקיעים אדישים לגמרי לתוצאותיו של המאבק המשפטי. אתמול אפילו חלה עלייה של כחצי אחוז במחיר מניית קמטק בנסד"ק, וכעת היא נסחרת במחיר של 1.96 דולר, לפי שווי שוק של כ-69 מיליון דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , משפט וקניין רוחני , סמיקונדקטורס , קניין רוחני