סטרטסיס נכנסה כשותפה בחברת מאסיבית מלוד, המייצרת מדפסות 3D גדולות מימדים

17 פברואר, 2016

מאסיבית הוקמה על-ידי יוצאי חברת עידנית שנמכרה בעבר לסאיטקס ובהמשך ל-HP. היא פיתחה מדפסת גדולה מאוד המדפיסה חלקים בגודל של 3 מ"ק

מאסיבית הוקמה על-ידי יוצאי חברת עידנית שנמכרה בעבר לסאיטקס ובהמשך ל-HP. היא פיתחה מדפסת גדולה מאוד המדפיסה חלקים בגודל של 3 מ"ק

מדפסת הענק של חברת מאסיבית מלוד
מדפסת הענק של חברת מאסיבית מלוד

חברת סטרטסיס (Stratasys) מובילה סיבוב גיוס הון של חברת מאסיבית הדפסה תלת-מימדית (Massivit) מלוד, אשר מפתחת מדפסות תלת-מימדיות לייצור חלקים גדולים מאוד בנפח של 3 מ"ק. החברות לא מסרו מהו היקף ההשקעה, אולם החברה דיווחה שההון ישמש להמשך הפיתוח של פתרונות ההדפסה, ולבניית מערך שיווק והפצה.

מנכ"ל מאסיבית, אבנר ישראלי
מנכ"ל מאסיבית, אבנר ישראלי

חברת מאסיבית פיתחה מערכות להדפסה תלת ממדית של גופים גדולים מאוד במהירות גבוהה מאוד ביחס לפתרונות הקיימים בשוק. השוק העיקרי אליו פונה החברה כיום הוא שוק הפרסום והשיווק החזותי, שבו מערכות החברה משמשות להפקת אלמנטים לפרסום בנקודות המכירה ולקידום מכירות, פרסום ומיתוג, תצוגות ואביזרים לתערוכות, גופים לעיצוב פארקי שעשועים ועוד.

חברת מאסיבית הוקמה בשנת 2013 על-ידי גרשון מילר, משה אוזן ואיגור יעקבוב. שלושתם בוגרי חברת עידנית, אשר פיתחה מדפסות בפורמט גדול, נירכשה על-ידי סאיטקס ולאחר מכן נמכרה ל-HP והפכה לחלק מחטיבת HP Scitex. כיום היא מעסיקה 35 עובדים ומוכרת את המוצרים בכל העולם.

המנכ"ל אבנר ישראלי הוא מינוי חדש יחסית, והגיע לחברה מסטרטסיס, שבה הוא שימש בתפקידי ניהול שונים, בהם: מנהל אזור דרום מזרח אסיה ומנהל הלקוחות הרב לאומיים. לפני סטרטסיס שימש 22 שנה בתפקידים שונים בחברת סאיטקס.

אדם וחווה בגודל טבעי

המוצר המרכזי של החברה כיום הוא מדפסת Massivit 1800, המשתמשת בחומר הגלם Dimengel שהחברה פיתחה. המערכת מבוססת על טכנולוגיית Gel Dispensing Printing העצמית. במובנים רבים היא מזכירה את טכנולוגיית Fused Deposition Modeling שהומצאה על-ידי סטרטסיס, שבה מחממים חומר תרמו-פלסטי לנקודת ההיתוך, אשר מתמצק לאחר מכן בשכבות דקות. וכך, שכבה אחר שכבה, נוצר האובייקט הסופי.

בטכנולוגיה של מאסיבית לא מחממים את החומר, אלא משתמשים בחומר שהחברה פיתחה, אשר מתמצק מיידית כאשר הוא נחשף לקרינת UV המגיעה מראש ההדפסה. החלק המיוצר הוא בעל תכונות דומות לאלה של פלסטיק מסוג ABS אולם הוא אינו דליק ומאפשר להשתמש בפחות אמצעי תמיכה באשר מדפסות FDM סטנדרטיות.

החברה פיתחה מערכת בקרה ומגיעה למהירות הדפסה של מטר בשנייה (מהירות תנועת ראש ההדפסה בציר X או Y). התוצאה היא שהמדפסת מאפשרת לייצר פסל אדם בגודל טבעי בתוך חמש שעות. למעשה, במקביל אפשר לייצר באותה הרצה גם את פסלה של חווה…

החברה מתכננת להרחיב את היישום של טכנולוגיית GDP לשווקים נוספים שבהם קיים ביקוש להדפסה תלת-מימדית מהירה של גופים גדולים. "ההשקעה של סטרטסיס נעשתה בסיומו של תהליך בדיקת נאותות מקיף", אמר מנכ"ל מאסיבית, אבנר ישראלי. "שיתוף הפעולה עם סטרטסיס יסייע למאסיבית להתרחב לשווקים שבהם סטרטסיס פועלת, וגם כאלה שבהם גם סטרטסיס עדיין לא פועלת".

סמנכ"ל הפיתוח העיסקי בסטרטסיס, אלון אלי, אמר שההשקעה במאסיבית מעניקה לסטרטסיס חשיפה ליישומים ולשווקים שבהם אינה פעילה כיום, כגון תקשורת שיווקית, שילוט, עיצוב סביבות נוף ואפילו שימושים מסוימים בשוק הבינוי. "אנחנו רואים ערך רב ביישומים שטכנולוגיית הGDP של מאסיבית מאפשרת לפתח".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , השקעות והון סיכון , חדשות