Keysight הכריזה על פריצת דרך בפיתוח שבבי ליבה לאוסילוסקופים מהירים

6 מרץ, 2016

קיסייט פיתחה ערכת שבבים בטכנולוגיית אינדיום-פוספיד, אשר תשמש כטכנולוגיית הליבה למשפחה חדשה של אוסילוסקופים זמן-אמת ברוחב פס גדול מ-100GHz, אשר ייצאו לשוק בשנת 2017

קיסייט פיתחה ערכת שבבים בטכנולוגיית אינדיום-פוספיד, אשר תשמש כטכנולוגיית הליבה למשפחה חדשה של אוסילוסקופים זמן-אמת ברוחב פס גדול מ-100GHz, אשר ייצאו לשוק בשנת 2017. שוקי יעד מרכזיים: מערכות הדור החמישי ואיתרנט מהיר

טיפול באוסילוסקופים ממשפחת Infiniium Z-Series
טיפול באוסילוסקופים ממשפחת Infiniium Z-Series

ערכת שבבים חדשה איפשרה לחברת קיסייט (Keysight) להגיע לפריצת דרך טכנולוגית שתאפשר לפתח אוסילוסקופים זמן-אמת המהירים ביותר בעולם, אשר יספקו רוחב פס גדול מ-100GHz, ברמות רעש נמוכות מהקיים היום. כך דיווחה החברה בשבוע שעבר. מדובר בקפיצת מדרגה משמעותית עבור חברת קיסייט, שהאוסילוסקופים המהירים ביותר שלה כעת הם המכשירים ממשפחת Infiniium Z-Series מספקים רוחב פס של עד 63GHz.

ערכת השבבים החדשה, הנמצאת בליבם של האוסילוסקופים, מבוססת על טכנולוגיית אינדיום פוספיד (InP). החברה מסרה שהערכה החדשה תשמש לאספקת האוסילוסקופים המהירים בשנת 2017. האוסילוסקופים החדשים יציויידו בממיר ADC מסוג חדש ברזולוציה של 10 סיביות, להגברת הרגישות האנכית של האותות, והזנת יותר מערוץ אחד ברוחב פס אולטרא-רחב, כדי לספק סינכורניזציה משופרת בין הערוצים.

הטכנולוגיה פותחה תוך שימוש בטכנולוגיות מיקרוגל בתוך השבב, תכנון מארז מסוג חדש, ופיתוח ארכיטקטורה עצמית חדשה של טכנולוגיות אוסילוסקופ. סגן נשיא בכיר והטכנולוג הראשי של החברה, ג'יי אלכסנדר, אמר שהחברה מתמקדת בחדשנות בתחום האינדיום פוספיד כדי לספק מענה לדרישת הלקוחות.

מעגל לכידת האותות באוסילוסקופים מהדור החדש
מעגל לכידת האותות באוסילוסקופים מהדור החדש

אוסילוסקופ בעל מהירות ורוחב פס כל-כך גדולים הוא חיוני למימוש מערכות המבוססות על תקן איתרנט המתגבש IEEE P802.3bs, לתקשורת נתונים במהירות של 400Gbps, ולמימוש טכניקות איפנון אופטיות בתדרי טרהרץ. לטכנולוגיות האלו יהיה משקל מרכזי בפיתוח ואימות התיפקוד של מערכות תקשורת סלולריות מהדור החמישי (5G), ובשתיהן יש צורך בניתוח אותות בתדרים גבוהים מ-100GHz, ובקצבי העברת נתונים של 56Gb/s הניתנים לביצוע רק במכשירים מהירים בעיל רזולוציה גבוהה ורעש נמוך.

ערכת שבבי אינדיום-פוספיד של קיסייט יצאה לשוק לראשונה לפני 6 שנים, ועד היום קיסייט היא יצרנית האוסילוסקופים היחידה המייצרת את המכשירים מסביב לשבבי אינדיום-פוספיד. החברה מסרה שהטכנולוגיה איפשרה לה לייצר טרנזיסטורים בעלי מהירות מיתוג של יותר מ-300GHz. "השקענו בטכנולוגיה חדשה לגמרי כדי שנוכל לספק את מכישיר המדידה של הדור הבא", אמר מנהל קבוצת האוסיקלוסקופים בקיסייט, דייב סיפריאני.

"המטרה שלנו היא להביא למהירויות החדשות מדדי ביצוע בו-זמנית. הדור הבא של האוסילוסקופים שלנו יהיו בעלי רוחב פס שיתחיל ב-80GHz ויגיע אל מעבר ל-100GHz. הם יהיו רב-ערוציים, בעלי רזולוציה גבוהה ורעש נמוך".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ציוד בדיקה