מכירות אלביט ב-2015 עברו את ה-3 מיליארד דולר

22 מרץ, 2016

צבר ההזמנות הגיע לכ-6.6 מיליארד דולר. המו"פ הסתכם בכרבע מיליארד דולר. שוקי יעד אסטרטגיים: דרום-מזרח אסיה ואירופה

צבר ההזמנות הגיע לשיא של כ-6.6 מיליארד דולר. תקציב המו"פ הסתכם בכרבע מיליארד דולר. שוקי יעד אסטרטגיים: דרום-מזרח אסיה ואירופה

מל"ט הרמס 900 שיסופק למשרד הביטחון השווייצרי
מל"ט הרמס 900 שיסופק למשרד הביטחון השווייצרי

בשנת 2015 הסתכמו המכירות של חברת אלביט מערכות (Elbit) בכ-3.1 מיליארד דולר בהשוואה לכ-2.9 מיליארד דולר בשנת 2014. התחומים העיקריים שתרמו להכנסות החברה היו תחום המערכות המוטסות ותחום מערכות התקשו"ב. החברה דיווחה היום (ב') על גידול במכירת מערכות יבשה, הנובע בעיקר מהגידול במכירת מערכות בקרת אש לטנקים ומערכות ראיית לילה ללקוחות בדרום-מזרח אסיה. לעומת זאת חלה ירידה קלה במכירות התקשו"ב כתוצאה מירידה במכירת מערכות שליטה ובקרה, בעיקר ליישומי HLS באמריקה הלטינית.

בצלאל מכליס
בצלאל מכליס

צבר ההזמנות של החברה בסוף דצמבר הסתכם בכ-6.56 מיליארד דולר, בהשוואה לכ-6.26 מיליארד דולר בסוף 2014.

כ-68% מצבר ההזמנות של החברה הוא של הזמנות מלקוחות מחוץ לישראל. כ-68% מצבר ההזמנות מתוכנן לביצוע במהלך השנים 2016-2017.

הוצאות המחקר והפיתוח הסתכמו בכ-243 מיליון דולר (7.8% מההכנסות) ב-2015, בהשוואה ל-228 מיליון דולר (7.7% מסך ההכנסות) בשנת 2014.

שיפור היעילות התפעולית

נשיא ומנכ"ל אלביט, בצלאל מכליס, אמר שבשנת 2015 החברה ראתה גידול בהכנסות וברווח הנקי, שנבע משיפור הרווחיות בכל הפעילויות העסקיות. "סיימנו את השנה עם שיא בצבר ההזמנות. הגידול היציב בצבר ההזמנות שלנו בשנים האחרונות הניע את המגמה העכשווית של צמיחה בהכנסות החברה. המאמצים שנקטנו להבטחת יעילות תפעולית והגברת הסינרגיה בין היחידות העסקיות אפשרו לנו לשפר את הרווחיות".

לדבריו, "בשנת 2015 היינו עדים לחידוש מוגבר בביקוש לטכנולוגיות ולפתרונות הצבאיים שלנו באירופה, שם זכינו לאחרונה במספר חוזים חשובים, היוצרים פוטנציאל לצמיחה נוספת בשוק חשוב זה. התוצאות שלנו משקפות גם ביצועים חזקים באזור אסיה-פאסיפיק, שהוא אזור עם צרכים ביטחוניים מתפתחים, המהווה עבורנו שוק יעד אסטרטגי בשנים האחרונות".

פחות אמריקה הלטינית, יותר אסיה ואירופה

סימולטור הסייבר של אלביט
סימולטור הסייבר של אלביט

מאחורי הדברים מסתתר שינוי במפת אזורי הצמיחה של אלביט. בשנים האחרונות היא הגדירה את אמריקה הלטינית כשוק יעד אסטרטגי, אולם נראה שהוא מתחיל להיחלש. לפני כחודשיים התקבלה החלטה לפרק את פעילות חברת Harpia Sistemas הנמצאת בבעלות משותפת של Embraer Defesa e Seguranca הברזילאית והחברה הבת הברזילאית של אלביט. החברה הוקמה בספטמבר 2011 במטרה לבחון את שוק המטוסים ללא טייס בברזיל, ופירוקה נעשה על רקע מגבלות תקציב הביטחון בברזיל.

מנגד, עלו המכירות באסיה ואלביט זכתה בפרוייקטים חשובים באירופה: לפני כחודש וחצי זכה מיזם Affinity Flying Services Limited המשותף לאלביט ולחברת KBR בפרוייקט Flying Training Systems של חיל האוויר הבריטי. אלביט ו-KBR, המחזיקות כל אחת ב-50% ממניות Affinity, יספקו את התמיכה וייהנו מההטבות בחלקים שווים. מכירות Affinity בגין הפרויקט צפויות להגיע לכ-713 מיליון דולר על-פני תקופה של 18 שנה.

בנובמבר 2015 היא זכתה בחוזה של משרד ההגנה השוויצרי בהיקף של כ-200 מיליון דולר לאספקת מטוסים ללא טייס (מל"טים) מסוג Hermes 900 ומערכות יבשתיות מתקדמות לשליטה, בקרה ותקשורת. החוזה יבוצע במשך ארבע שנים.

בדצמבר 2015 זכתה החברה הבת שבבעלותה המלאה, סייברביט, בחוזה מהחברה השוויצרית RUAG Defence לאספקת המאמן וסימולטור הגנת הסייבר שלה, CyberShield. החוזה הוא בהיקף כספי שאיננו מהותי.המאמן/סימולטור יסופק במהלך החודשים הקרובים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , תעופה וביטחון , תעשייה ישראלית