"בעיית האימות היא של סיבוך ולא של מהירות"

18 אפריל, 2016

הטכנולוג הראשי של חברת Real Intent מאמין שהאתגר המרכזי בפיתוח שבבים הוא התמודדות עם בלוקים רבים ממקורות שונים, ולא עם מהירות הסימולציה

הטכנולוג הראשי של חברת Real Intent מאמין שהאתגר המרכזי בפיתוח שבבים הוא התמודדות עם בלוקים רבים ממקורות שונים, ולא עם מהירות הסימולציה

REAL-INTENT-CTO

"תהליך האימות של שבבים (Verification) השתנה מאוד בשנים האחרונות. בעבר המורכבות של השבב הוגדרה על-פי מספר השערים שבו. היום המורכבות מוגדרת על-פי הארכיטקטורה של השבב ולא על-פי הגודל שלו". כך הסביר ל-Techtime הטכנולוג הראשי של חברת Real Intent מסאניוויל, קליפורניה, המספקת פתרונות לביצוע אישור סופי (RTL Signoff) של תכנוני שבבים.

פראנב אשאר ביקר לאחרונה בארץ כדי להוביל את סמינר Real Intent Verification שהתקיים בתחילת החודש בהרצליה. לדבריו, הדבר נובע מכך שרוב השבבים החדשים הם במתכונת של מערכות על-גבי שבב (SoC). "אחד מהשינויים הבולטים הוא שיש צמיחה מהירה מאוד במספר המודולים בתוך השבב שלא ניתנים לבדיקה בשיטת Static Time Analysis הקלאסית, מכיוון שהם מקושרים ביניהם בצורה לא סינכרונית".

מדוע מתעוררת הבעיה?

אשאר: "הרכיבים כוללים מחזורי שעון מורכבים, כאשר מרכיבים שונים בתוך השבב מבצעים תהליכי כיבוי והדלקה מורכבים ומפעילים שגרות בקרת הספק מתוחכמות, ולכן קשה יותר לאמת את האופן שבו המודולים השונים פועלים אחד מול השני.

"אתגר נוסף נובע מהעובדה שהשבבים הגדולים האלה לא מתוכננים בצורה מונוליטית כמו בעבר. בלוקים רבים בתוך השבב מגיעים ממקורות שונים, ופרוייקטי הפיתוח הם מבוזרים ובמקרים רבים מתבצעים במקומות שונים בעולם. המטרה שלנו היא לספק מענה למורכבויות האלו במהלך תהליך האימות (וריפיקציה) של תכנון השבב".

כיצד מתמודדים עם הקושי?

"אפשר למשל לבצע חלוקה של הבעיה לפי תחומי עניין ולטפל בכל אחת מהמורכבויות האלה בנפרד. יש סוגים שונים של מורכבויות ולכל אחד מהם יש צורך בפתרון אחר. להערכתנו האתגר המרכזי בשיפור תהליך הווריפיקציה כיום הוא לא במהירות תהליך האימות, אלא בזיהוי של הכשלים החדשים בתכנון השבבים.

"חברת ריל אינטנט החלה את דרכה בשנת 1999 כחברה המספקת מערכת Formal Verification. אולם החברה זיהתה שמתחולל שינוי באופי תכנון השבבים ובשנת 2005 היא נכנסה לתחום של בדיקת השעונים בין בלוקים שונים בשבב (Clock Domain Crossing).

זוהי נקודת מפגש חשובה בין הניתוח הסטטי לבין הסימולציה, מכיוון שכיום יש מאות אזורי שעון (Clock Domain) בתוך השבב ואלפי המפגשים ביניהם מייצרים תופעות של Clock Domain Crossing. בנינו פורטפוליו של מוצרים חדשים המטפלים בבעיות מהסוג הזה. האתגר המרכזי של התעשייה הוא כיצד לבדוק מספר רב של מצבים חדשים בתוך השבב".

מנהל המכירות של Real Intent בישראל הוא אורי פרקש. 

פרטי קשר: 052-2573422, [email protected]

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני