סינופסיס פיתחה גישה חדשה לבעיית התכנון המורכב

22 מאי, 2016

ערכת Custom Compiler של סינופסיס נועדה להתמודד אתגרי פיתוח רכיבים מורכבים הכוללים מעגלים אנלוגיים ודיגיטליים ועם הקשיים המפתיעים של רכיבים המבוססים על טרנזיסטורי FinFET

ערכת Custom Compiler של סינופסיס נועדה להתמודד אתגרים חדשים של פיתוח רכיבים מורכבים הכוללים מעגלים אנלוגיים ודיגיטליים ועם הקשיים המפתיעים של רכיבים המבוססים על טרנזיסטורי FinFET

מרקו רוסי. פרדיגמה חדשה בתכנון שבבים
מרקו רוסי. פרדיגמה חדשה בתכנון שבבים

עם לאחרונה נפגש Techtime עם אחד מהמנהלים הבכירים של קבוצת ה-Design Group בסינופסיס, מרקו קזלה רוסי (במסגרת כנס ChipEx2016), שהוקדשה לבעיות שהובילו את סינופסיס לפתח את ערכת Custom Compiler. לדבריו, הכלי הזה מיועד להתמודד עם מספר אתגרים בו-זמנית: המורכבות הגדולה של התכנונים, אשר דורשת ממשקי שימוש חדשים ויכולת קלה לנצל תכנונים קיימים, השילוב הגובר של אותות אנלוגיים ודיגיטליים בתוך השבב, והאתגרים המיוחדים המאפיינים את התכנון של שבבים המבוססים על טרנזיסטורי FinFET.

רוסי: "הלייאאוט של רכיבים מבוססי פינפט הוא חדש בצורה רדיקלית. טרנסזיסטור פינפט הוא למעשה טרנזיסטור 90 ננומטר שקופל והועמד בצורה אנכית. אתגרי ייצור קשים והצורך להשתמש בחומרים חדשים. כך למשל, משיקולי קיבוליות משתמשים בייצור הפינפט במתכות שונות, אבל ההבדלים בתכונות ההולכה החשמלית של המתכות יכולים להיות של שלושה סדרי גודל שונים. כלומר, כל משימת התכנון הפיסי מקבלת מימד חדש ומורכב מאוד.

"בטרנזיסטורים האלה נבנה הצומת מסביב לסנפירים (Fins), כאשר ניתן להתשמש במספר סנפירים  כדי להשיג ביצועים חשמליים מיוחדים. אבל כאשר יש לך מספר סנפירים, אפשר להשתמש בכל אחד מהם בנפרד, והתכנון נעשה מורכב מאוד. למעשה, טרנזיסטורי פינפט הוסיפו מספר סדרי גודל במורכבות של תכנון השבב".

כיצד מתמודדים עם מורכבות כזו ברמת התכנון?

"החלטנו לשנות את התפישה של התכנון, ולהתמודד עם אתגרים נוספים: פיתחנו Template Assistant המאפשר לייצר במהירות טמפלייטים, לשכפל אותם או לבחור מהספרייה בטמפלייטים מתאימים. המערך הזה גם מאפשר לבצע התאמה מהירה של התכנון לתהליכי ייצור שונים של קבלני ייצור שבבים.

"הוספנו מרכיבי Codesign Assistant אשר יכול לטפל בדרישות הדיגיטל והאנלוג בו-זמנית. למשל, אפשר לתכנן את המעגל הדיגיטלי, לעבור לפיתוח פתרון הסיכוך האנלוגי, ואז לחזור לתכנון הדיגיטלי – וחוזר חלילה. הכלי החדש היה זמן רב בפיתוח תחת שם הקוד הפנימי מקסוול, ונבדק אצל לקוחות כמו TSMC, מיקרון, ST ו-AMD.

כיצד אתה רואה את המשך מגמת המיזעור בתעשייה?

"אני מאמין שתהליכי ייצור בגיאומטריות של 22 ננמוטר ו-32 ננומטר יישארו עימנו זמן רב ושצפויים להם חיים ארוכים מאוד בקווי הייצור. הסיבה לכך היא שב-22/32 ננומטר שמשו בתעשייהצפויים עוד חיים ארוכים בתעשייה, מכיוון שבהם ניתן לשלב ביחד גם רכיבים אנלוגיים וגם רכיבים דיגיטליים באותו השבב".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני