רבעון שלילי: ירידה של 7% במכירות תעשיית השבבים

23 מאי, 2016

עידן הקרח בפתח: ירידה בביקושים בשוק המובייל וה-PC וירידת מחירי הזיכרונות פגעו בהכנסות חברות הסמיקונדקטור. גם בהמשך השנה השוק צפוי להתכווץ. אחת מנקודות האור הוא תחום הרכב

האם עידן הקרח מגיע? ירידה בביקושים בשוק המובייל וה-PC וירידת המחירים בתחום הזיכרונות פגעו בהכנסות חברות הסמיקונדקטור. גם בהמשך השנה השוק צפוי להתכווץ. אחת מנקודות האור הוא תחום הרכב

idc semiconductors

עונת דו"חות הרווח לרבעון הראשון כמעט מאחורינו, וכעת הגיע שלב הסיכומים. מעבר לביצועים של כל חברה וחברה, ניתן כעת על סמך מכלול הנתונים לבחון את המגמות הכלליות יותר בשוק האלקטרוניקה. אחת התעשיות שעמדו במוקד תשומת הלב בעונת הדו"חות הזו היתה תעשיית הסמיקונדוקטור העולמית, וזאת על רקע סימני ההיחלשות בשוק בעקבות האטת הצמיחה בשוק המובייל, השפל במכירות בשוק ה-PC וירידת המחירים בתחום זיכרונות ה-DRAM.

חברת המחקר IC Insights ריכזה את נתוניהן הכספיים של 20 החברות המובילות בתעשיית השבבים העולמית, כדי לבחון את המגמה הכללית בשוק. על-פי הממצאים, היקף המכירות הכולל של 20 חברות הסמיקונדוקטור המובילות ירדו ברבעון הראשון של 2016 ב-6% לעומת הרבעון הראשון של 2015, ירידה מתונה במעט מהירידה של 7% שחלה בתעשיית הסמיקונדוקטור עולמית כולה.

רק 5 חברות הציגו גידול בהכנסות בהשוואה לרבעון הראשון של 201
5: אינטל (9%), אינפיניאון (7%), מדיהטק (12%), אפל (10%) ואנבידיה (15%). מנגד, 7 חברות הציגו ירידה דו-ספרתית בהכנסות ו-3 חברות נוספות רשמו ירידה חדה במיוחד של 25% ויותר. החברות שהציגו את הביצועים הגרועים ביותר היו קואלקום (25%-) מיקרון (28%-) וחברת SK Hynix עם ירידה של 30% במכירות.

מנגד, החברה שהציגה את הצמיחה הרבעונית הגדולה ביותר בהשוואה שנתית היתה Nvidia, שדיווחה על גידול של 15% בהכנסות. בראש הרשימה ניצבת אינטל שרשמה הכנסות של 13.1 מיליארד דולר, עלייה של 9% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. 8 מהחברות הכלולות במועדון ה-20 הינן חברות מארצות הברית, 3 מיפן, 3 מטאיוואן, 3 מאירופה, 3 מדרום קוריאה ואחת מאירופה.

SEMICONDUCTORS-TOP-20

גם התחזית להמשך השנה קודרת

על-פי חברת המחקר IDC, הנסיגה של שוק הסמיקונדקטור ברבעון הראשון מאותתת על שינוי מגמה בשנים הקרובות: השוק צפוי להתכווץ ב-2016 בשיעור של 2.3% ל-324 מיליארד דולר, וזאת בעקבות ההיחלשות הכלכלית בסין ובשווקים המתפתחים. גם בשנים הבאות התעשייה צפויה לצמוח בקצב מזערי. עד שנת 2020 שוק הסמיקונדקטור צפוי לצמוח בשיעור שנתי משוקלל של 1.9% ל-364 מיליארד דולר ב-2020.

שוק הסמארטפון צפוי להמשיך ולצמוח ב-2016, אך בקצב מתון של 8%, וזאת לעומת גידול של 52.5% ב-2015. מנגד, ירידת המחירים החדה בתחום זכרונות ה-DRAM וה-NAND צפויה להמשיך ולפגוע בהיקף ההכנסות בתעשיית השבבים. למעשה, אם נוציא מהשקלול את תחום הזיכרונות, שוק הסמיקונדקטור היה צומח, על פי התחזית של IDC, ב-1.7%.

תחום המחשוב בשוק הסמיקונדקטור צפוי להתכווץ ב-2016 ב-6.2% ולהמשיך ולהתכווץ בקצב שנתי משוקלל של 0.9%- עד 2020. נקודה חיובית בשוק הוא תחום הרכב החכם, שאמור להמשיך ולצמוח בשנים הקרובות עם התפתחות תחום הרכב האוטונומי והמקושר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס