הרכיבים התעשייתיים מצילים את שוק השבבים

8 יוני, 2016

כאשר שוק הסמיקונדקטורס העולמי מראה סימני ירידה במכירות, שוק השבבים התעשייתיים שומר על מעמדו וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 8.4% עד לשנת 2020

כאשר שוק הסמיקונדקטורס העולמי מראה סימני ירידה במכירות, שוק השבבים התעשייתיים שומר על מעמדו וצפוי לצמוח בקצב שנתי של 8.4% עד לשנת 2020

IHS-SEMICONDUCTORS

תעשיית השבבים העולמית מראה לאחרונה סימני משבר הקשורים ככל הנראה לחוסר היציבות בכלכלה העולמית ובמיוחד להאטה בצמיחה בסין. בחודש שעבר, למשל, העריכה חברת המחקר IC Insights, שהיקף המכירות הכולל של 20 חברות הסמיקונדוקטור המובילות ירד ברבעון הראשון של 2016 ב-6% לעומת הרבעון הראשון של 2015. השוק העולמי כולו, ירד ברבעון הראשון ב-7%. חברת המחקר IHS מאמינה שהשוק ירד ב-2015 ב-4% ולא ב-7%, אולם יחד עם זאת היא גילתה פינה אופטימית: שוק השבבים התעשייתיים.

להערכת IHS, מכירות השבבים לתעשייה שמרו על יציבות ב-2015 ואף רשמו עלייה זניחה של 1%. בהתחשב במצבו העגום עוד יותר של שוק השבבים העולמי שרשם ירידה של 4% ב-2015, הרי שמדובר בנתון מעודד.

מנגד, ראוי לציין ששוק השבבים התעשייתיים שהסתכם בכ-41.9 מיליארד דולר ב-2015, מציג סוג של קיפאון לאחר רצף של שנות צמיחה, כאשר 2015 לבדה נרשמה עלייה של 11.5%, ובשנת 2013 נרשמה עלייה של 9.8%. "הדריכה במקום מאכזבת, בעיקר לאחר שנים של צמיחה משמעותית, אבל התחזיות לעתיד הן ורודות", אמר מרכז המחקר ב-IHS, רובי גלוסו. "השוק התעשייתי הוכיח עמידות מרשימה בשנה לא קלה כ-2015, וכל הסימנים מעידים שהעתיד צפוי להיות חיובי יותר".

ביקושים חזקים בשוק האמריקני חיפו על הירידה בביקושים בסין

שוק השבבים לתעשייה נפגע באופן משמעותי מההצטננות בצמיחה הכלכלית בסין, הירידה העולמית בביקוש למוצרים תעשייתיים ומירידת מחירי הנפט. היו אלה הביקושים לשבבים תעשייתיים בארצות הברית שהיטו את הכף לטובת הצמיחה ושמרו על מומנטום חיובי. ביקושים ערים במיוחד נרשמו למוצרים המיועדים לתעופה המסחרית, תאורת LED, ציוד מעקב דיגיטלי, בקרת אקלים, מכשירי מדידה חכמים, ציוד בדיקה אלחוטי ואלקטרוניקה רפואית.

חברת IHS צופה כי ההאטה בצמיחה בשוק השבבים לתעשייה צפויה להסתיים בקרוב. התנופה בתחום האלקטרוניקה התעשייתית צפויה להמשיך ואף להתחזק, ולהפוך לקטר שיוביל את התחום עד לשנת 2020. למעשה, שוק השבבים לתעשייה צפוי לצמוח בשיעור שנתי משוקלל של 8.4% במהלך השנים 2015-2020.

למעשה, נתוני הצמיחה האנמיים בשנת 2015 מכסים על שנה רבת תהפוכות בתעשייה: שנת 2015 התאפיינה במספר שיא של רכישות ומיזוגים בין חברות בתחום. אומנם, Texas Instruments הצליחה לשמור על מעמדה כיצרנית השבבים הגדולה ביותר לתעשייה, אך היה זה יוצא מהכלל שהעיד על הכלל. כך למשל זינקה יצרנית השבבים ההולנדית NXP ממקום 16 בטבלת היצרניות למקום 7 בעקבות המיזוג המדובר שלה עם Freescale.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס