Nova קיבלה ברבעון השני הזמנות בהיקף שיא של 45 מיליון דולר

11 יולי, 2016

העלייה בצבר ההזמנות תומכת בתחזית החיובית לרבעון השלישי והרביעי. החברה גם מדווחת על הזמנות משמעותיות שהתקבלו בחברת ReVera, שאותה רכשה נובה במרץ האחרון.

העלייה בצבר ההזמנות תומכת בתחזית החיובית לרבעון השלישי והרביעי. החברה גם מדווחת על הזמנות משמעותיות שהתקבלו בחברת ReVera, שאותה רכשה נובה במרץ האחרון.

מערכת בדיקה אופטית של נובה לבקרת הייצור של מבנים תלת-מימדיים בתוך השבב
מערכת בדיקה אופטית של נובה לבקרת הייצור של מבנים תלת-מימדיים בתוך השבב

 

חברת Nova מרחובות, המפתחת מכשירי מדידה (מטרולוגיה) לתעשיית ייצור השבבים, מדווחת כי במהלך הרבעון השני קיבלה החברה הזמנות עבור פתרונות מדידה אופטיים (Optical CD) בהיקף שיא של כ-45 מיליון דולר. המנייה של נובה מזנקת היום במסחר בבורסה בתל אביב ב-4%.

ההזמנות, שהתקבלו מצד מפעלי ייצור שבבים (Foundry) ולקוחות מתעשיית השבבים, כללו הזמנות לפתרונות מדידה אופטיים עצמאיים (Standalone) ומשולבים (Integrated), כלי מידול מתקדמים (NovaMARS) ותוכנות. מרבית ההזמנות אמורות להתבצע במהלך המחצית השנייה של 2016.

נשיא ומנכ"ל נובה, איתן אופנהיימר, אומר כי העלייה בביקוש נובעת ממגוון הפתרונות הרחב והמתקדם שמציעה נובה ללקוחותיה. "מספר השיא של ההזמנות ברבעון השני מגבירים את הביטחון שלנו בתוצאות חזקות ברבעון השלישי ובמחצית שנייה סולידית של השנה. הזכייה במרכזים הללו מלמדת על ביסוס מעמדנו בשוק," הוסיף אופנהיימר.

ברבעון הראשון של 2016 דיווחה נובה על הכנסות של 34.1 מיליון דולר, עלייה של 24% לעומת הרבעון הראשון 2015. הרווח הנקי של החברה הסתכם ב-2.9 מיליון דולר, בהשוואה ל-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

הזמנות חדשות דרך ReVera

במקביל, נובה מדווחת גם על הזמנות חוזרות שהתקבלו על ידי חברת ReVera, שאותה רכשה נובה במרץ האחרון. ReVera קיבלה הזמנות חוזרות מיצרן מוביל בתחום הזיכרונות למערכת המטרולוגית העצמאית VeraFlex III, שאותה התקין היצרן במספר אתרי ייצור ופיתוח מתקדמים. המערכת, המתבססת על טכנולוגיית X-ray Photoelectron Spectroscopy, מאפשרת למדוד גם צמתים (nodes) של שבבי זיכרונות לוגים מתקדמים, המתאפיינים במבנה שער (Gate) מורכב ומשטחים (Films) אולטרה-דקים.

נובה רכשה את חברת ReVera מקליפורניה במרץ האחרון תמורת תמורת 46.5 מיליון דולר במזומן. להערכת החברה, העיסקה צפויה לתרום 25-30 מיליון דולר למכירות השנתיות שלה בתוך 12 חודשים מהשלמת העסקה.

מוצרי ReVera מבוססים על טכנולוגיית X-ray Photoelectron Spectroscopy וממוקדים במדידת הרכב חומרים (composition) ושכבות דקות (film thickness) בשלבים קריטיים של תהליך ייצור המוליכים למחצה. ההתמחות של ReVera בתחום ה-X-Ray משלימה את היצע הפתרונות של נובה בתחום המדידה האופטית. ואמנם, בסוף חודש יוני הודיעה נובה כי היא מתחיל להציע ללקוחות פתרונות היברידיים, הכוללים גם אמצעי מדידה אופטיים וגם אמצעי מדידה מבוססי X-Ray, וזאת כדי לספק שליטה טובה יותר על תהליך ייצור השבב.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Test & Measurments , חדשות , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה