שוק הסמיקונדוקטור צפוי להתכווץ ב-2016 ב-1%

16 יולי, 2016

הסיבות המרכזיים לירידה בשוק – ההאטה בקצב הצמיחה בסין, השלכות הברקסיט והירידה החדה במחירי ה-DRAM.

הסיבות המרכזיים לירידה בשוק – ההאטה בקצב הצמיחה בסין, השלכות הברקסיט והירידה החדה במחירי ה-DRAM.
idc semiconductors

ההיחלשות של הכלכלה הגלובלית והדשדוש בשוק ה-DRAM צפויים להכביד על הביצועים בשוק הסמיקונדוקטור העולמי בהמשך השני. זו המסקנה העגומה של מכון המחקר IC Insights, שמתמחה במחקרי שוק על תעשיית האלקטרוניקה הגלובלית. מכון המחקר מתקן כלפי מטה את תחזיתו לשוק הסמיקונדוקטור וצופה כי השוק יתכווץ ב-2016 ב-1%.

ישנה זיקה הדוקה בין מצב הכלכלה הגלובלית לבין תעשית הסמיקונדוקטור, ולרוב כאשר הכלכלה הגלובלית נמצאת בהאטה הדבר בא לידי ביטוי בביקושים בשוק הסמיקונדוקטור. על כן, לאור הירידה בתחזית הצמיחה העולמית, IC Insights תיקן כלפי מטה את תחזיתו לשוק הסמיקונדוקטור ב-2016. על פי הצפי הכלכלה העולמית צפויה לצמוח ב-2016 ב-2.3% בלבד, מתחת לרף 2.5% המציין מיתון.

אם יורדים לפרטים, הרי שסימני חולשה ניכרים בכמה מכלכלות המפתח בעולם. כך למשל, סין, שהיא שוק מרכזי בתחום המחשבים האישיים, הטלוויזיות הדיגיטליות, סמרטפונים, מטוסים מסחריים ומכוניות, צפוי להמשיך ולאבד מומנטום ולצמוח השנה ב-6.6% בלבד. ההתדרדרות בקצב הצמיחה בסין החלה עוד ב-2010, אז עמדה הצמיחה שנתית על יותר מ-10%. סין היא הכלכלה השנייה בגודלה בעולם ומנוע צמיחה מרכזי, ועל כן לסממני ההאטה שלה יש השלכות על תעשיות שונות בכלכלה העולמית.

לכך יש לצרף גם את פרישתה המפתיעה של בריטניה מהאיחוד האירופי, ה-Brexit, שטלטלה את השוק בשבועות האחרונים. לא זו בלבד שהיציאה מהאיחוד צפויה להשפיע לרעה בטווח הקצר הן על בריטניה והן על האיחוד האירופי, הרי שאי הוודאות הרבה הכרוכה בתהליך היציאה, שטרם החל, גם כן צפוי להכביד על הסנטימנט בשווקי העולם.

ירידת מחירי ה-DRAM מכביד על שוק הסמיקונדקטור

עוד גורם מפתח שצפוי להכביד על תעשיית הסמיקונדוקטור, על פי IC Insights, הוא החולשה בשוק ה-DRAM. ב-2015 ה-DRAM היה המוצר היחיד עם נתח השוק הגדול ביותר בתעשיית הסמיקונדוקטור העולמי, כאשר היקף המכירות של DRAM ב-2015 נאמד ב-45 מיליארד דולר. IC Insights צופה כי שוק ה-DRAM ירשום ב-2016 ירידה של 8.5 מיליארד דולר, שיעור של 19%, ל-36.5 מיליארד דולר. הירידה בשוק ה-DRAM לבדה תגרע כ-3% מהצמיחה בשוק הסמיקונדוקטור כולו.

הירידה בשוק ה-DRAM השנה נובעת בעיקר מהירידה החדה במחירי ה-DRAM ב-18 החודשים האחרונים. ב-2016, מחירי מכשיר DRAM צפוי לרדת ב-16% ל-2.55 דולר, וזאת בהשוואה למחיר ממוצע של 3.03 דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס