בלעדי ל-Techtime: סאיטקס חיה ונושמת, ומתכננת מהפיכה חדשה בשוק הדפוס הדיגיטלי

12 ספטמבר, 2016

חטיבת hp Scitex הישראלית מפתחת מכונת דפוס דיגיטלית חדשנית עבור שוק אריזות הקרטון: המנכ"ל דודו תומר: זיהינו שוק של עשרות מיליארדי דולרים שהוא עדיין אנלוגי לחלוטין"

חטיבת HP Scitex הישראלית שהוקמה בעקבות רכישת סאיטקס ויז'ן ב-2005, מפתחת מכונת דפוס דיגיטלית חדשנית עבור שוק אריזות הקרטון: המנכ"ל דודו תומר: זיהינו שוק של עשרות מיליארדי דולרים שהוא עדיין אנלוגי לחלוטין"

unnamed
מנכ"ל Scitex דודו תומר

בניגוד לדימוי הציבורי שלה, חברת סאיטקס הישראלית לא נעלמה אלא פועלת מתחת למעטפת העבה של חברת HP, וכעת היא נמצאת על סף מהפיכה טכנולוגית אשר עשויה לשנות את שוק הדפסת האריזות בעולם. לאחרונה נפגש Techtime עם דודו תומר, המנהל כיום את אחד ממרכזי הפיתוח המתקדמים ביותר בישראל: חטיבת HP Scitex אשר שייכת מאז שנת 2005 לקבוצת פתרונות הדפוס של חברת HP.

הקבוצה, המעסיקה כיום כ-500 עובדים במרכז הפיתוח ומטה בנתניה, מפעל ייצור בקיסריה ומפעל ייצור דיו בקרית גת, מתכננת להוציא בשנה הבאה לשוק מערכת דפוס דיגיטלית להדפסת אריזות קרטון גלי (Corrugated) במהירות ובאיכות שאינם קיימים בשוק הדיגטלי. תומר: "זיהינו שוק ענק בהיקף של עשרות מיליארדי דולר בשנה, שמה שמדהים בו זה שכיום הוא עדיין אנלוגי לחלוטין, ומתבסס על טכנולוגיות אופסט ופלקסו מסורתיות".

לדבריו, כיום, בשוק הדפוס הדיגיטלי, סוגיית האריזות מזוהה כאתגר הבא. "זה היה נושא מרכזי בתערוכת דרופה שהתקיימה לפני שלושה חודשים. השוק דורש כיום ריצות קצרות מאוד, יכולת גיוון וזמן תגובה מהיר באמינות גבוהה. בסופרמרקט ממוצע בארה"ב יש כ-48,000 פריטים על המדפים. הלקוח צריך לקבל החלטת קנייה בשבריר שנייה, ולכן יש צורך בטכנולוגיות דיגיטליות כדי לייצר קמפיינים חדשניים בזמן תגובה קצר, אשר ימשכו את עין הקורא וייצרו אצלו חיבור רגשי למה שהמותג משדר.

"עבור האתגר הזה פיתחנו את מערכת HP PageWide C500 Press החדשה, אשר תצא בחודשים הקרובים לשלב האלפא אצל לקוח, וצפויה לצאת לשוק במהלך 2017. מדובר בפרוייקט שבמובל כולו מישראל: הפיתוח הטכנולוגי, הייצור והרכבת המכונות והשיווק, כולם נעשים כחול לבן".

מהו העומק הטכנולוגי של הפרוייקט?

תומר: "הפיתוח החל בשנת 2014 ומתבסס על שורה של טכנולוגיות שנועדו להתמודד עם בעיות ייחודיות לעולם אריזות הקרטון הגלי. צריך לזכור שקרטון גלי הוא מדיה לא אחידה ולא ישרה, היינו צריכים לפתח טכנולוגיית אחיזה מיוחדת בשם CorruGrip, אשר יכולה לאחוז את כל סוגי הקרטונים ולאפשר לראשי ההדפסה להיות קרובים מאוד אל פני השטח.

מזרק דיו תרמי מהסוג שסאיטקס משתמשת בו
מזרק דיו תרמי מהסוג שסאיטקס משתמשת בו

"אתגר מיוחד נוסף היה בפיתוח הדיו. בעולם הזה צריך להשתמש בדיו מבוסס מים ולא בדיו UV, אשר מתייבש ומתמצק כאשר הוא נחשף לקרינת UV. הסיבה לכך היא שהדיו הזה אינו משואר על ידי ה-FDA לשימוש באריזות מזון, המהוות כ-30% מאריזות הקרטון בעולם. בתחום הזה אנו מפתחים לאורך השנים דיו מבוסס מים, שההרכב שלו הוא סודי לפחות כמו הנוסחא המפורסמת של חברת קוקה קולה".

שיטת הזרקת הדיו מבוססת על טכנולוגיית PageWide של חברת HP. בשיטה הזו מוצבים ראשי דיו בהזרקה תרמית (TIJ) לאורך קורת הדפסה החולפת על פני המשטח המודפס. כאשר משתמשים במספר קורות ניתן להגיע לאיכויות ותפוקות גבוהות ביותר.

רמת הדיוק נמדדת לפי מספר נחירי ההזרקה לרוחב הקורה, ובמקרה של סאיטקס מדובר במיליון נחירים לרוחב כל פס הדפסה. לדברי תומר, המערכת החדשה מהירה מאוד, אולם מהירותה עדיין נשמרת בסוד. כאשר המערכת החדשה תצא לשוק, היא תפעל באמצעות מערכת תוכנת ניהול הדפוס בענן, PrintOS, של חברת HP.

באיזה שלב אתם נמצאים כעת, האם יש לקוחות למערכת החדשה?

"יש לנו כבר מספר לקוחות הממתינים למכונה החדשה. במסגרת פרוייקט הפיתוח הקמנו קבוצת לקוחות נבחרים בשם Corrugated Packaging Advisory Council. הקבוצה הזו כוללת 7 לקוחות מרכזיים שלנו. מדי כמה חודשים אנחנו נפגשים איתם, מציגים בפניהם את ההתקדמות ומקבלים מהם חיווי. למעשה הם מעין שותפים בפיתוח המערכת, ובתמורה לכך הם יהיו הראשונים שיקבלו את מערכת C500 כשהיא תצא לשוק".

החברה היחידה שבחרו לחשוף את זהותה היאSmurfit Kappa . "זוהי חברת ה-Corrugated הגדולה באירופה ומחזיקה בכ-100 מפעלי דפוס. שנה לפני יציאת המכונה החדשה לשוק, היא כבר החליטה שמערכת C500 תהיה הפתרון עבור מפעלי הדפוס שלה".

מהו היקף הפעילות של HP Scitex?

"מאז ש-HP רכשה את סאיטקס ויז'ן, בנינו פעילות ישראלית המוכרת מכונות דפוס דיגיטליות בכל העולם בשוק השילוט והתצוגות. אנחנו מתמקדים במכונות בפורמט רחב הנמכרות לבתי דפוס גדולים במחירים של 0.5-1.5 מיליון דולר. כיום יש לנו כבר 2,400 מכונות בשטח, שכולן פותחו ויוצרו בישראל, כולל הייצור האלקטרוני הנעשה אצל קבלני ייצור והרכבות בארץ".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , חדשות , תעשייה ישראלית