Synereo הישראלית רוצה לחולל מהפכה באינטרנט

13 ספטמבר, 2016

החברה הישראלית, המפתחת רשת חברתית מבוזרת, פרסמה פרטים נוספים על הטכנולוגיה הייחודית שפתחה. החשיפה הנוכחית מכינה את הקרקע לסבב מימון שני

החברה הישראלית, המפתחת רשת חברתית מבוזרת, פרסמה פרטים נוספים על הטכנולוגיה הייחודית שפתחה. החשיפה הנוכחית מכינה את הקרקע לסבב מימון שניourpeer2peer-for-site_s

בחודש שעבר הכריז הסטרטאפ הישראלי Synereo על גרסאת אלפא של הרשת החברתית המבוזרת שלו. ייחודה של הרשת החדשה הוא באופייה המבוזר – היא איננה נסמכת על שרת מרכזי כפי שמקובל ברוב הרשתות כיום, אלא על קשרים מיידים וישירים בין המכשירים השונים המחוברים לרשת. מאפיין ייחודי נוסף של הרשת הוא מנגנון מורכב המכמת את תשומת הלב של המשתמשים ומייצרת מעין מטבע המכונה AMP המתבסס על משאב זה. כעת, לקראת סבב גיוס הון שני מתוכנן, שופכת Synereo מעט אור על הפתרונות הטכנולוגיים הייחודיים אשר מאפשרים את הפעלתה של הרשת החברתית, שמ-2017 ואליך אמורה גם לאפשר הפעלה של אפליקציות ללא צורך בשטחי אכסון בשרת מרכזי.

הפעילות ברשתות החברתיות כיום מתבססת על שרתים מרכזיים אשר משמשים לעיבוד פעילות הרשת ואכסון המידע של המשתמשים. כמויות המידע העצומות שמצטברות בידי החברות המפעילות את הרשתות החברתיות דורש מאלה להפעיל חוות שרתים יקרות בקנה מידה הולך וגדל. הבעתיות שבמגמה זאת איננה רק העלות, הכספית והסביבתית של חוות השרתים וההשלכות שלהן לגבי החברות אשר מפעילות אותן, אלא גם ההשפעה שלהן עלינו המשתמשים – המידע אודותינו נאגר בידיהן של חברות ענק רבות כוח. הטכנולוגיה של Synereo מציע פתרון למגמה הריכוזית השולטת באינטרנט כיום בזכות חבילת פתרונות טכנולוגיים שפיתחה החברה.

חבילת הטכנולוגיות (Technology Stack) העומדת בסיסה של הרשת של Synereo מורכבת ממערכת בעלת ארבע שכבות: טכנולוגיית Blockchain חדשה אותה מכנה החברה "Rchain" או "Blockchain 2.0"; פרוטוקול מסירת ואכסון תוכן מופץ המכונה "SpecialK"; שפת תכנות ייחודית הקרויה Rohlang; והאפליקציות עצמן.

החידוש הגדול ביותר טמון בשימוש ב-" Rchain".  היתרון של ה-"Rchain" על פני ה- Blockchainכפול – הוא "שברי" (Shard), כלומר, מחלק את המידע לרסיסים אשר יכולים להתחבר באופן מוצפן לכדי שרשרת, אך הוא איננו כולל את המידע כולו, ובכך מונע מה- Blockchain לגדול באופן בלתי מבוקר כפי שקורה כיום. יתרון נוסף הוא ה"מקביליות" (Concurrently) שמשמעותה היא האפשרות לבצע פעולות שונות במקביל מבלי שאלה תשפענה זאת על זאת. יחד עם זאת, על פי פרסומי החברה, גם לפרוטוקול החדש ולשפה הייחודית שפתחה יתרונות רבים על פני מקביליהן המצויים כיום בשימוש. חבילת הטכנולוגיה האמורה היא זאת שתאפשר, כך על פי החברה, הפעלה בקנה מידה תעשייתי של רשתות ואפליקציות מבוזרות כבר בשנת 2017.

חדשנות גם בתחום גיוס ההון

הפירוט הנוכחי של הטכנולוגיה הייחודית בעומדת מאחורי הרשת המבוזרת של Rchain מטרימה כאמור סבב גיוס הון שני לחברה הישראלית, שיפתח ב-19 בספטמר 2016. גם בתחום זה מפגינה החברה חדשנות וחשיבה מחוץ לקופסא, גם אם התוצאות מעט מבלבלות בשלב זה. כמו סבב המימון הראשון, כך גם סבב המימון השני יתבסס על מימון המונים המשלב מכירה של המטבע הייחודי AMP שמהווה חלק מהפלטפורמה בנוסף לאפשרות להשקעת הון באמצעות פלטפורמת ההשקעה BnKToTheFuture. הבחינה של שווי המטבע המוצפן AMP מוכיחה כי הוא זוכה לאמון מסוים – מאז הקמתו נצא שוויו של המטבע הווירטואלי במגמת עלייה מתמדת.

החזון של Synereo חורג מתחום הרשתות החברתיות. החברה הישראלית מבקשת לחולל מהפכה רבתי באופן שבו פועל האינטרנט, ולהפך אותו למרחב מבוזר, דמוקרטי ואישי הרבה יותר מכפי שהוא כיום. את חזון הקישור הישיר בין משתמשים ברשתות חברתיות ללא צורך במתווך ניתן להרחיב – שכן הוא ישים בסופו של דבר גם בתחום האינטרנט של הדברים.

את Synereo מובילים המנכ"ל דור קונפורטי, בוגר לימודי נוירו-ביולוגיה בתוכנית לימודי המוח הבינתחומית באוניברסיטת תל אביב, והטכנולוג הראשי גרגורי מרדית', בכיר לשעבר במייקרוסופט וממפתחי שפת מחשוב WDSL. לאחרונה הכריזה החברה על פרס של 200,000$ למפתחי אפליקציות לפלטפורמה של החברה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , כללי