אדיסון צופה חדירה מאסיבית של פורסייט לשוק הסיני

28 ספטמבר, 2016

מפתחת מערכות ה-ADAS מהרצליה נכנסה אומנם מאוחר לשוק, אך בשל הטכנולוגיה הסטריאוסקופית המאוזרחת שלה - היא עשויה להצליח בשוק הסיני

מפתחת מערכות ה-ADAS מהרצליה נכנסה אומנם מאוחר לשוק, אך בשל הטכנולוגיה הסטריאוסקופית שלה – היא עשויה להצליח בשוק הסיני

559379127_640

לאחר שפרסמה בשבוע שעבר את הדו"ח שלה על חברת ננו דיימנשן, אתמול פירסמה חברת המחקר אדיסון את האנליזה השנייה שלה במסגרת פרויקט פרסום אנליזות שיזמה הבורסה בתל-אביב, כדי לעודד את ההשקעות בחברות ביומד וטכנולוגיה ישראליות. הפעם, הונחה חברת פורסייט (ForeSight) מהרצליה על שולחן הניתוחים.

חברת פורסייט מפתחת מערכת סיוע לנהג להתרעה בפני תאונות דרכים (ADAS). אדיסון פרסמה הערכה חיובית וקבעה מחיר יעד של 3.15 שקל למניה של פורסייט, שהוא גבוה ביותר מ-50% ממחיר הפתיחה של המניה אמש, לפני פרסום הדו"ח. בעקבות הדו"ח זינקה אמש המנייה של פורסייט ביותר מ-7% במסחר בבורסה של תל אביב במחזור גבוה מהממוצע, שהביאה את החברה לשווי שוק של כ-147.8 מיליון שקל.

על-פי אדיסון, שוק ה-ADAS, שהפך לחלק אינטגרלי גם בשוק הרכב האוטונומי, צפוי לצמוח בעשור הקרוב בשיעור צמיחה שנתי משוקלל של 49%. להערכתה, פורסייט תוכל להשיג עד לשנת 2025 נתח של כ-3% מהשוק העולמי. בחברה אף מציינים כי שוק היעד העיקרי של החברה יהיה בסין, שם צפוי נתח השוק שלה להגיע לכ-6%. בשאר העולם יעמוד נתח השוק שלה על 2%. באדיסון מציינים כי פורסייט עשויה לרשום רווח נקי כבר ב-2020.

טכנולוגיית EyesON של פורסייט סורקת את כל סביבת הרכב באמצעות ארבע צמדים של מצלמות סטריאוסקופיות
טכנולוגיית EyesON של פורסייט סורקת את כל סביבת הרכב באמצעות ארבע צמדים של מצלמות סטריאוסקופיות

לא מכבר חתמה פורסייט על הסכם לשיתוף פעולה עם אחת מיצרניות הרכב המובילות בסין, המייצרת מאות אלפי כלי רכב בשנה. במסגרת ההסכם, יבחנו החברות את אפשרות הפיתוח והמסחור של מערכת ה-ADAS התלת-מימדית של פורסייט לתעשיית הרכב ולשוק המשני בסין.

מערכת מגנא הצבאית שממנה צמחה פורסייט
מערכת מגנא הצבאית שממנה צמחה פורסייט

פורסייט, שהוקמה רק בשנה שעברה, וטרם הוציאה לשוק מוצר מוגמר, נכנסה לשוק ה-ADAS מאוחר, כאשר מתחרות כמו מובילאיי מחזיקות כבר בנתח שוק גדול באירופה ובארצות הברית. הניסיון לחדור לשוק הסיני היא ככל הנראה האסטרטגיה של פורסייט לנסות ולפצות על כניסתה המאוחרת לשוק. הצלחת החדירה לשוק הסיני היא מפתח בצמיחה של פורסייט ובעמידה ביעדים שהציבה אדיסון.

כמו כן, התחזית החיובית של אדיסון מתבססת על ההערכה כי המערכת התלת-מימדית של פורסייט  מציגה יתרון טכנולוגי לעומת המערכות הקיימות בשוק. המערכת של פורסייט פותחה על בסיס טכנולוגיית המכ"ם הצבאי הסטריאוסקופי של חברת מגנ"א שמחזיקה בבעלות בפורסייט.

אדיסון: "בעקבות הצלחות מוקדמות בשלבי הניסוי, אנו מניחים כי החברה תצליח להגיע ל-100% גילוי עצמים בכל תנאי מזג האוויר עבור מוצר הפרימיום שלה, וכן תצליח להציג יתרונות בטיחות מהותיים ביחס לשוק".

עוברת משלב הפיתוח לשלב המסחור

כמו ננו דיימנשן שסוקרה על-ידי אדיסון, גם המערכת של פורסייט נמצאת בשלבי פיתוח מתקדמים לקראת מסחור. רק בתחילת החודש חברת פורסייט הודיעה כי השלימה בהצלחה שלב מתקדם בפיתוח אב הטיפוס של מערכת ה-ADAS שלה. פורסייט ביצעה בחודשים האחרונים סדרה של ניסויים שבחנו את יכולותיה, ובעקבות הצלחת הניסויים הצהירה כי "צלחה את הנקודה הקריטית בפיתוח המערכת" ובכוונתה להשלים את פיתוח המוצר ולהתחיל בשיווק המסחרי ולהציע גרסת "ביטא" ללקוחות פוטנציאליים.

המערכת של פורסייט, וזה הייחוד שלה, מורכבת מזוג מצלמות וידאו אשר מותקנות בקדמת הרכב ומספקות יכולת ראייה סטריאוסקופית תלת מימדית – בדומה לראייה האנושית – של הכביש והדרך. תוכנת מחשב, אשר מותקנת ברכב, מעבדת ומנתחת את התמונה שמתקבלת ממצלמות הווידיאו, ומספקת לנהג התרעות בפני סכנות כגון אי-שמירת מרחק, התרעה בפני התנגשות עם כלי רכב, הולכי רגל ורוכבי אופניים במסלול הנסיעה. המערכת מסוגלת למפות עצמים בגודל של 50 ס"מ.

המערכת מבוססת על הטכנולוגיות של חברת Magna BSP מהשוק הביטחוני, שהקימה בשנה שעברה את פורסייט. חברת מגנ"א פיתחה מכ"ם אלקטרו-אופטי לאבטחה היקפית של גבולות ומתקנים רגישים, ולמעשה מערכת ה-ADAS של פורסייט מתבססת על הטכנולוגיה הזו. הייחוד של הטכנולוגיה של מגנ"א נעוץ בעיקרון הסטריאוסקופיה, שבו נעשה שימוש בצמד מצלמות המכסה את אותו תא שטח, וזאת כדי לספק תמונה תלת מימדית פנורמית. כיום, רוב מערכות חישת הדרך מבוססות על מצלמות יחידות.

בדומה לחברות בתחום ה-ADAS, כמו מובילאיי, גם פורסייט מכוונת בעיקר לשוק הרכב האוטונומי, המתבסס על טכנולוגיות של חישה מלאכותית. במצגת למשקיעים שפרסמה באחרונה, הדגישה החברה שמטרתה היא לפתח טכנולוגיות שיוכלו להשתלב בתחום הרכב האוטונומי במעבר לרמות אוטונומיות גבוהות יותר. כמו כן, פורסייט ערכה שוואה בין ביצועי המערכת שלה לבין ביצועי מערכת סיוע לנהג של "יצרן אחר", (מעריכים שמדובר במערכת של מובילאיי), ובחברה מדווחים כי המערכת שלה הציגה ביצועים טובים יותר.

ADAS גם לשוק הרכבות

פורסייט שותפה גם בפיתוחה של מערכת ADAS לרכבות
פורסייט שותפה גם בפיתוחה של מערכת ADAS לרכבות

לפורסייט יש חדירה גם לשוק מערכת ההתרעה לרכבות. היא מחזיקה ב-13.5% מחברת RailVision, ויש לה אופציה להגדיל את נתח אחזקתה ל-54%. להערכת פורסייט, השוק של רייל ויז'ן באירופה עשוי להגיע להיקף של 10 מיליארד דולר.

חברת רייל-ויז'ן הוקמה בשנת 2014 ומפתחת בשיתוף רכבת ישראל ופורסייט, מערכת התראה המזהירה את נהג הקטר בפני התנגשות אפשרית במכשולים, חפצים ובני-אדם על מסילת הרכבת. המערכת מבוססת על שימוש במצלמה תרמית ואלגוריתם ייעודי. היא מסוגלת לזהות עצמים המצויים על גבי מסילת הרכבת ממרחק של עד כ-3,200 מטר בכל תנאי מזג האוויר ובתנאי ראות ירודים. המערכת מזהה את העצם, מסווגת אותו ומספקת לנהג הקטר התראה מוקדמת המאפשרת לו לבלום את הרכבת ולמנוע פגיעה בעצם או התנגשות קטלנית.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , רכב אוטונומי