Inomize מפתחת מעגלים משולבים לרשתיות מלאכותיות

19 ינואר, 2017

יצרנית המעגלים המשולבים מנתניה מפתחת את המעגלים משולבים (ASIC) עבור הרשתית המלאכותית שמפתחת ננו-רטינה הישראלית

חברת אינומייז (Inomize) מנתניה, מפתחת ויצרנית של רכיבים אלקטרוניים המתמחה במעגלים משולבים תלויי יישום חשפה אמש כי היא נוטלת חלק במאמציה של ננו-רטינה (Nano-Retina) הישראלית לפתח רשתית

אינומייז אחראית לתכנון האנלוגי, לעבודת הקצה האחורי ולאימות של ההמעגלים המשולבים בפתרון של ננו-רטינה, אשר מתבסס על שני מעגלים משולבים תלויי יישום, חיישני תמונה מבוססי CMOS וקולטני IR. על פי הודעת אינומייז – הרכיבים שפתחה עבור הרשתית המלאכותית, המיישמים את טכנולוגיית ה-3DNi הייחודית של ננו-רטינה, כבר נבחנו ונמסרו בהצלחה למפתחת הרשתית המלאכותית.

אודי שקד, מנכל אינומייז אמר כי מדובר בפרוייקט מאתגר, אשר מתאים למנעד היכולות הרכב של החברה, הכולל מומחיות בטיפול ברכיבים אנלוגיים, כמו גם מיומנויות מוכחות בתחום הפיתוח והאימות. מנכ"ל ננו-רטינה יעקוב מילשטיין אמר כי "אינומייז נבחרה מתוך הכרה כי היא השותפה המתאימה ביותר בתחום המעגלים המשולבים"ץ מילשטיין ציין כי ננו-רטינה מאושרת מפרותיו של שיתוף הפעולה.

הפתרון של ננו-רטינה כולל שתל המכיל אלפי מיקרו-אלקטרודות ותאים פוטו-אלקטריים אשר מחוברים לעצבים המרכזיים אשר מחברים בין העין למח. מעבד בעל צריכת חשמל נמוכה מתרגם את האותות לכדי איתות חשמלי אשר מועבר לשאריות הבריאות של הרשתית המקורית בטכנולוגיה אותה מכנה ננו-רטינה 3DNi. בנוסף לשתל הייחודי מתבסס הפתרון על משקפיים ייעודיות המשמשות להטענה חשמלית של השתל ולהתאמה של פרמטרים שונים כעוצמת התאורה וכיוצא בכך.

תקווה לכ-200 מיליון לקויי ראייה

הרשתית המלאכותית שמפתחת ננו-רטינה הישראלית נועדה לאפשר ללקויי ראייה ועיוורים הסובלים מניוון רשתית לשוב ולראות. כ-200 מיליון איש ברחבי העולם סובלים מלקויות ראייה הנובעות ממגוון מחלות ולקויות הנובעות מבעיות בתפקוד הרשתית. המצבים הנפוצים ביותר הם ניוון מוקלורי אצל מבוגרים – ממנו סובלים להערכת מומחים כ-170 מיליון איש בגילאי 60 ומעלה, ורטיניטיס פיגמנטוזה אצל צעירים, ממנה סובלים כ-1.5 מיליון איש ברחבי העולם.

ננו-רטינה הישראלית הוקמה בשנת 2009 על ידי היזם הסדרתי יוסי גרוס ומייסד ריינבואו מדיקל ג'ים ואן אהר, ועוסקת מאז הקמתה בפיתוחה של הרשתית המלאכותית. החברה עדיין לא מסרה על מועד משוער לאספקת הפתרון או מידע מפורט אשר למבחנים קליניים.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי , רכיבים