SK: "אנחנו מזהים מגמה לשימוש במודולים של NI כתת-מערכות"

6 פברואר, 2017

המורכבות הגוברת של דרישות הבדיקה ממוצרי הייטק, והפורמטים השונים של פתרונות צב"ד לצד תוכנות מדף גדולות מאוד, דוחפים חברות רבות לנצל את מודולי הבדיקה כתת-מערכות בתוך הפתרונות שלהן

הטכנולוג הראשי של חברת SK electronika, אלי סבג, סיפר לאחרונה ל-Techtime שהחברה מרגישה את התחזקות המגמה של שימוש במודולי צב"ד כתת-מערכות במוצרים אחרים, גם בשוק הישראלי. סבג: "כיום אנחנו מתחילים לייצר מוצרים עצמאיים על-בסיס מודולים של NI. כך-למשל, לאחרונה סיפקנו לחברה ביטחונית מערכת שלמה שבתוכה מוטמעת מערכת הבקרה בזמן-אמת CompactRIO. למעשה, מדובר במוצר של NI שהפך לתת-מערכת בתוך מוצר אחר. זאת מגמה שאנחנו רואים אותה יותר מבעבר והיא מתרחבת. היא מתאימה במיוחד לתעשיות המכשור הרפואי, השבבים והתעשיות הביטחוניות, מכיוון שהן פחות רגישות למחיר, אבל מעניקות חשיבות גבוהה מאוד לאמינות של המוצר הסופי".

מודול SoM של CompactRIO

חברת SK הוקמה בשנת 2003 על-ידי אלי סבג, שמוליק קופל ואייל שחר, במטרה לשמש כקבלנית משנה של National Instruments בישראל. למעשה, היא עובדת כשותף עסקי של נשיונל. "יש לנשיונל אינסטרומנטס תוכנית לקידום שותפים עיסקיים, שהם למעשה מעין זרוע שיווקית של החברה. כיום היא עובדת ביחד עם כ-1,000 שותפים (Alliance Partners) כמונו בעולם. הקונספט הוא שהחברה מתמקדת במכירות ובתמיכה, כאשר בשביל הפרוייקטים היא מפעילה את הפרטנרים כמונו.

"אנחנו פועלים כבית תוכנה המתבסס על החומרה והתוכנה של נשיונל ונוגעים כמעט בכל התוכנות שלה. כיום החברה פועלת ממושב קדימה ומעסיקה 15 עובדים. בנוסף לנשיונל אנחנו מייצגים עוד שש חברות, שגם הן משמשות כפרטנריות של NI. השיטה הזאת מאפשרת לנו לספק פתרונות מלאים הכוללים חומרה ותוכנה. כך למשל, אנחנו עובדים עם חברות כמו Mac-panel המבצעת הקשחות ועם חברת 6TL המספקת מיטות סיכות, חברת Verivolt המספקת פלטפורמת חישה לניטור הספק, יצרנית המחשבים המוקשחים Beltronic ועוד".

מהו השירות העיקרי שלכם?

"הקונספט שלנו מבוסס על שימוש במוצרי חומרה מהמדף ובתוכנות מהמדף, כאשר אנחנו מפתחים באמצעותם פתרון אינטגרציה המאפשר עבודה חכמה. רוב החברות הגדולות מעדיפות קבלן מקצועי בעל שליטה בתוכנות, במיוחד כאשר מדובר בנישות כמו FPGA, RF ופתרונות זמן-אמת (RT). אנחנו מספקים להן איפיון, קידוד, אינטגרציה, דוקומנטציה והדרכות".

השוק הרפואי הוא מרכזי עבורכם. מהן המגמות המרכזיות כיום?

"אנחנו מזהים תזוזה של שוק המכשור הרפואי לכיוון הסמיקונדקטורס. יש הרבה מאוד חברות סטארט-אפ המפתחות שבבים ליישומים רפואיים. כיום אנחנו עובדים עם 6 חברות אשר המוצר שלהן אומנם עדיין לא מוכן, אולם הן כבר מפתחות את מערכי הבדיקה עבורו. הדבר נובע מדרישות רגולטוריות בתחום המכשור הרפואי, המחייבות אותן לפתח את כל מערך הבדיקות במקביל לפיתוח הטכנולוגי עצמו".

בתמונה למעלה: אלי סבג (מימין) עם מנהל התפעול ומייסד משותף של החברה, שמוליק קופל

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , צב"ד , ציוד בדיקה