Innoviz נבחרה כחברה החדשנית ב-iNNOVEX Disrupt 2017

13 פברואר, 2017

החברה פיתחה חיישן LiDAR לרכב אוטונומי שיימכר בכעשירית מהמחיר של החיישנים הקיימים היום בשוק. חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם יצרנית המערכות לרכב, Magna International מקנדה

חודשיים לאחר שיצאה משלב הפיתוח החשאי וחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם אחת מספקיות המערכות הגדולות ביותר בעולם לתעשיית הרכב, קיבלה חברת אינוביז (Innoviz) את תואר חברת הסטארט-אפ החדשנית בתחרות 2017 iNNOVEX Disrupt, שנערכה בשיתוף חברת גוגל. מתוך 100 חברות שהגישו מועמדות לתחרות, שמונה חברות עלו לגמר והציגו את הטכנולוגיה שלהן בכנס iNNOVEX2017 שהתקיים בשבוע שעבר באולמי אבניו בקרית שדה התעופה.

חברת אינוביז פיתחה חיישן לייזר (LiDAR) קטן ולא יקר, המיועד לאפשר נהיגה אוטונומית בכלי רכב. החברה אינוביז הוקמה בתחילת 2016 על-ידי עומר קיילף (בתמונה למעלה), אורן רוזנצווייג, אורן בוסקילה ועמית שטיינברג. כולם יוצאי יחידה טכנולוגית של חיל המודיעין, ומילאו תפקידי מפתח בחברות סטארט-אפ ובחברות רב-לאומיות. יו"ר החברה הוא זהר זיסאפל. מאז הקמתה היא גייסה כ-10 מיליון דולר

טכנולוגיית LiDAR מאפשרת להשתמש במכשיר לייזר כדי למדוד מרחקים. כיום השם נחשב כקיצור של Light Detection And Ranging, אם כי בעבר הוא נחשב כהיתוך של המלים Laser ו-Radar. בעקרון, מערכת LiDAR משדרת אותות לייזר קצרצרים לעבר אובייקט נבחר, וקובעת את מרחקו בהתאם לזמן הדרוש להאותות לחזור אל המכשיר. עד לאחרונה רוב המערכות היו גדולות ומסורבלות, ושימוש בעיקר למטרות מיפוי מהחלל, מטאורולוגיה (מדידת הגובה של עננים) וכדומה.

מצלמה נגד מכ"ם נגד לייזר

כיום מתחרים שלושה סוגי חיישנים על מקומם בתחום הרכב האוטונומי. חיישני LiDAR, חיישני מכ"ם ומצלמות. מצלמות הן החיישן הזול והזמין ביותר, אולם קשה לחלץ ממנו מידע תלת-מימדי. מערכות מכ"ם נמצאות כיום בשלבי התפתחות מזורזים ויצרניות שבבים מיישמות אותן במתכונת של רכיבי CMOS הכוללת מערכות מכ"ם שלמות.

מערכות LiDAR מספקות מטבען יכולת חישה תלת מימדית מדוייקת מזו של מכ"ם, אולם עד היום הן נחשבו ליקרות מאוד. בהרצאה של עומר קיילף בכנס iNNOVEX, הוא העריך את מחירם בכמה עשרות אלפי דולרים. "עלות החומרה הנדרשת כיום ברכב אוטונומי עשויה להגיע לכ-150 אלף דולר. הדבר לא מאפשר שימוש המוני בטכנולוגיה. המטרה שלנו היא לספק חיישן LiDAR בעל ביצועים מהטובים בתעשייה ובמחיר של כ-100 דולר בלבד. ביחד עם החיישן, החברה מפתחת ללקוחות יישומים מוכנים מראש, דוגמת זיהוי עצמים, מעקב אחר עצמים, היתוך מידע מכל החיישנים ברכב ופתרונות מיפוי ומיקום.

לפני חודשיים היא חתמה על הסכם אסטרטגי חשוב ביותר: חברת Magna International מקנדה, שהיא אחת מהספקיות הראשיות לתעשיית הרכב, החליטה לשלב את הטכנולוגיה של אינוביז המערכות הנהיגה האוטונומית שלה. מגמה היא ענקית המעסיקה 155,000 עובדים ב-312 מפעלים בעולם. החברה נסחרת בבורסה של ניו-יורק לפי שווי שוק של כ-17.6 מיליארד דולר. המוצר של החברה הוא מודול InnovizOne, שהוא פתרון LiDAR מבוסס שבב ותוכנה חכמה המבצע סריקה תלת-מימדית של סביבת הרכב תוך כדי תנועה. הוא מספק זווית ראיה רחבה עד לטווח של 100 מטרים, והתמקדות בתופעות מעניינות בדרך ממרחק של 200 מטר.

 

 

כיום החברה פועלת מכפר-סבא ומעסיקה כ-40 עובדים. החברה פיתחה שלושה שבבים ליישום הטכנולוגיה וכבר הגיעה לשלב הטייפ-אאוט. היא מתכננת לעבור לשלב הייצור ההמוני בשנת 2018. להערכת המנכ"ל קיילף, תעשיית הרכב האוטונומי נמצאת במצב דומה לזה שבו היתה נתונה תעשיית הרכב לפני 100 שנה: "אז היו צריכים לשכנע אנשים לרכוש מכוניות כשעדיין לא היו כבישים. לדבריו, חדשנות בתחום החיישנים היא קריטית להבאת הנהיגה האוטונומית אל השוק הרחב. "הרכב האוטונמי הוא יקר מדי. ניתן להקטין את העלות ברמת המחשב המרכזי ברכב, ברמת האלגוריתם או ברמת החיישנים. חיישן LiDAR נמכר היום תמורת כמה עשרות אלפי דולרים, ויש צורך במספר חישנים כדי לספק ייצוג מלא של סביבת המכונית. המטרה שלנו היא לספק חיישן LiDAR זול מאוד ובעל ביצועים גבוהים בסדר גודל מאלה הקיימים היום בשוק".

בארוע החדשנות iNNOVEX2017 השתתפו כ-1,800 מבקרים ויותר מ-60 מרצים שהגיעו מחברות רב-לאומיות וישראליות העוסקות בחדשנות. השנה הוקדש הכנס לזכרו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס ז"ל, שהיה תומך נלהב בכנסי iNNOVEX. לצד תחרות iNNOVEX Disrupt  פעל בכנס מתחם Meetup  בו התקיימו מפגשי Speed Dating בין סטארט אפים לבין חברות גדולות בהן: מיקרוסופט, סימנס, NEC, יונדאי, אמדוקס ועוד.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , אלקטרואופטיקה , חדשות , רכב אוטונומי