מדיהטק בונה את המתחרה של ARM: אנדס הטאיוואנית תפתח IP ל-CPU בעל 64 סיביות

15 פברואר, 2017

החברה הטאיוואנית שפיתחה כמעט בחשאי ארכיטקטורת RISC למיקרו-בקרים המתחרה ב-ARM וב-MIPS, מתכננת להרחיב בקרוב את התחרות גם לשוק מעבדי ה-CPU הגדולים

חברת אנדס (Andes Technology) הטאיוואנית, אשר בשנים האחרונות החלה להתחרות בחברת ARM באספקת קניין רוחני (IP) למעבדים חסכוניים באנרגיה עבור מיקרו-בקרים, מתכננת להרחיב את חזית התחרות ולהיכנס לשוק של מעבדי מחשבים כלליים (CPU) בעלי 64 סיביות. כך נודע ל-Techtime.

יו"ר אנדס הוא מנכ"ל מדיהטק

חברת Andes נחשבת לאחת מההפתעות בשוק המעבדים: היא הוקמה בשנת 2005, ומבלי שאף אחד במערב שמע על קיומה היא פיתחה ארכיטקטורת עיבוד דמויית RISC בשם AndeStar המאפשרת שימוש מעורב של מלים במחשב באורך של 16 ו-32 סיביות. על בסיס הארכיטקטורה הזו היא הוציאה לשוק מספר משפחות מעבדים בשם AndesCore. החברה גייסה לשורותיה מהנדסים טאיוואנים שעבדו גם ב-MIPS וגם ב-ARM, כדי למזג את היתרונות של שתי הארכיטקטורות המתחרות ולייצר מעבד שהוא יותר חסכוני ויעיל משתיהן. להערכת החברה, המעבדים שלה שובצו עד היום בכ-1.5 מיליארד מוצרים שנמכרו ללקוחות.

הפרוייקט המפתיע של מנכ"ל מדיהטק

בשבוע שעבר ביקר בארץ מנהל המכירות של החברה, קווין פאן, ביחד סגנו וון וואנג. היא ביקור בחברות ישראליות ביחד עם מאורו דיאמנט, הבעלים של חברת IPro המייצגת את אנדס בישראל. קווין סיפר שכיום החברה מעסיקה כ-120 עובדים ומחזיקה בפטנט לארכיטקטורה שלה. "לקוחות רבים המשתמשים במעבדים שלנו למיקרו-בקרים, מייצרים גם מערכות מורכבות יותר כמו טאבלטים, טלוויזיות וסמארטפונים. אנחנו מעוניינים להתחיל לספק להם מעבדי 64 ביט כבר בשנת 2018".

לדבריו, אסטרטגיית ה-CPU עדיין לא הוגדרה סופית מכיוון שהיא נמצאת בשלבי גיבוש. "אני מעריך שיכול להיות שיהיה צורך לפתח ערכת פקודות חדשה". ראוי לציין שבמקביל, לגיבוש אסטרטגיית CPU חדשה, כל הנהלת החברה נמצא כעת במסע רוד-שואו לקראת הנפקה ציבורית בבורסה בטאיוואן, אשר צפויה להתקיים באמצע חודש מרץ השנה. מאחורי חברת אנדס עומד שותף רב-עוצמה המבטיח לה גם גב פיננסי יציב וגם צבר הזמנות משמעותי: יו"ר החברה, מינג קאי-צאי, הוא מנכ"ל ענקית השבבים הטאיוואנית MediaTek ומתוך כורסת הניהול של מדיהטק יזם את הקמת חברת אנדס ומוביל אותה מהיום הראשון שלה. מכאן גם לא מפיתע שמדיהטק היא הלקוחה הגדולה ביותר של אנדס.

כיצד אתם מתמודדים בשוק המיקרו-בקרים?

קווין: "כיום המתחרה העיקרי שלנו הוא המעבד Cortex-M של חברת ARM. אבל בסין יש הרבה מאות תלונות על התמיכה הטכנית של ARM, ולכן הקמנו צוות תמיכה טכנית גדול מאוד התומך בלקוחות הסיניים. עבורנו זהו חלון הזדמנויות מצויין. אנחנו מוכרים היטב לתעשייה באסיה, בעיקר בסין, טאיוואן, יפן, קוריאה, וכעת גם בסיליקון ואלי בארה"ב, בעקבות פתיחת המשרד שלנו בסן-חוזה לפני ארבע שנים.

כניסה לשוק הישראלי

חברת אנדס החליטה להיכנה לישראל לפני כשנה ועשה את זה באמצעות חברת IPro שבבעלות מאורו דיאמנט, לשעבר מנכ"ל ARM ישראל ומנכ"ל MIPS ישראל. להערכת דיאמנט, המעבד של החברה מתאים לחברות ישראליות רבות המפתחות מוצרים שבהם יש צורך במעבדים קטנים מאוד וחסכוניים בהספק. קווין אמר שבשלב הזה החברה מבצעת בדיקה של השוק הישראלי. "אנחנו מתמקדים כעת בשוק המיקרו-בקרים בישראל. לאחר שתהיה כאן מסה קריטית של לקוחות, נקים כאן מרכז תמיכה טכנית".

מימין לשמאל: מאורו דיאמנט, קווין פאן וסגנו וון וואנג
Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני