התחרות הישראלית ב-embedded world: למי יש GPS יותר קטן

15 מרץ, 2017

גם חברת Telit וגם חברת OriginGPS הכריזו בתערוכת embedded world 2017 המתקיימת השבוע בנירנברג, שהן פיתחו את "מודול הניווט הלווייני הקטן ביותר בעולם". זו תחרות מעניינת, שכן אף אחד לא מפסיד בה, ואת הפרס יחלק בשנים הבאות שוק ה-IoT

*[המודול של OriginGPS (מימין) והמודול של Telit]

תערוכת embedded world 2017 המתקיימת השבוע בנירנברג, גרמניה, היא ארוע מיוחד, המושך אליו הרבה מאוד חברות שבבים ומפתחים, בזכות המיקוד הטכנולוגי העמוק שלה. הרבה חברות ישראליות מנצלות את ההזדמנות כדי לבצע הכרזות טכנולוגיות במהלך הארוע. אלא שרק לעתים נדירות יוצאות שתי חברות ישראליות מתחרות עם הכרזות כמעט זהות: חברת  OriginGPS הכריזה על מודול הניווט הלווייני הקטן ביותר בעולם, והמתחרה (החלקית) שלה, חברת Telit, הכריזה בתערוכה על משפחת המודולים לניווט לווייני הקטנה ביותר עולם.

תחרות ללא מפסידים

מדובר באמת בשני מוצרים מעוררי התפעלות, ושניהם מתחרים על שוק דומה: נקודות IoT ואבזרים ניידים. המודול של OriginGPS מדגם  ORG 4500 מיועד לעבוד גם מול רשת GPS האמריקאית ורשת לווייני GLONASS הרוסית. הוא מופיע עם אנטנה משולבת בתוכו ומותאם לעבודה מול פלטפורמת ORG 2100 של החברה, המיועדת להקל על השימוש בו במערכות IoT. המודול שייך למשפחת Spider של החברה בגודל של 4.1 על 4.1 מ"מ ובעובי של 2.1 מ"מ. הוא עוקב אחר כל הלוויינים הנמצאים בטווח הראייה שלו וכולל את כל המרכיבים הדרושים להפעלה עצמאית: אנטנה, מתנד, מסננים ומערכת בקרת הספק.

חברת Telit הכריזה בתערוכה על משפחת מודולי הניווט הלווייני  SE868Kx-Ax, הכוללת גם היא אנטנה מובנית ויכולת שילוב בלא צורך ברכיבים חיצוניים נוספים. מהנתונים של טליט עולה שהם גדולים יותר, ומוךיכים במודול בגודל של 11 על 11 מ"מ וכוללים אנטנה בגודל של 9 על 9 מ"מ. הם גם מובפיעים בשתי גרסאות שונות: אחת ללווייני GPS והשנייה ללווייני GLONASS. אוקיי, אולי מישהו צריך להמציא סרגל שבודק מהו מודול הניווט הלווייני הקטן ביותר בעולם – אבל עד שהדבר ייעשה – יש לנו שתי חברות ישראליות המציגות שתיהן את מודולי הניווט שהם ככל הנראה באמת הקטנים ביותר בעולם – ואין ספק ששתיהן נהנות מהתחרות זו.

יותר מ-1,200 מציגים ב-embedded world 2017

בשעה שתערוכות מקצועיות רבות בעולם סובלות מירידה בהשתתפות של החברות הגדולות, ובקושי גובר להביא משתתפים, צומחת תערוכת embedded world המתקיימת בנירנברג, גרמניה, ורק מתחזקת. השנה למשל, הוקמו בתערוכה שנפתחה אתמול יותר מ-1,200 ביתנים של חברות טכנולוגיות, והמארגנים צופים ליותר מ-30,000 משתתפים מכ-50 מדינות. הנושאים המרכזיים בתערוכה הם הנושאים שהובילו את כותרות התעשייה בשנה האחרונה: אבטחת השבבים, פיתוח מהיר של רכיבי IoT, בניית יישומי IoT מאבזר הקצה ועד לענן, וכמובן אלקטרוניקה ממונעת: ממערכות בקרת רכב, לימוד מכונה ועד לנהיגה אוטונומית.

עיסקת אינטל-מובילאיי היתה נושא השיחה המרכזי בתערוכה. התמונה באדיבות טל סגמן מחברת אבנט ישראל

למרות שהשנה החלה עם שתי תערוכות הענק CES בלאס וגאס ו-MWC בברצלונה, מתברר שהחברות שמרו על שפע של הכרזות לתערוכה התעשייתית הזאת. אולי מכיוון שבניגוד לשתי האחיות הגדולות המתמקדות במוצרי קצה, embedded world היא תערוכה המתמקדת בטכנולוגיה עצמה. הסודות המסתתרים מתחת לכיסוי הפלסטיק של מוצרי האלקטרוניקה. עיסקת אינטל מובילאיי, כצפוי, היתה שיחת היום במסדרונות, אולם היא רק המחישה את הפוטנציאל העצום הטמון בדור החדש של טכנולוגיות דיגיטליות, המתבססות על בינה מלאכותית, חיישנים, תקשורת מהירה ותשתיות ענן עצומות.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות