אינטל השיקה את זיכרון Optane המהיר

28 מרץ, 2017

זיכרון Intel Optane הוא חלק ממשפחה חדשה של טכנולוגיות Optane שנבנו עם בקר זיכרון מערכת של אינטל. כיום יש בשוק כ-130 לוחות-אם עם הכנה ל-Intel Optane

חברת אינטל (Intel) השיקה זיכרון חדש ומהיר במיוחד מסוג Intel Optane, המיועד להאיץ את הפעולה של מחשבים המבוססים על מעבדי Intel Core מהדור השביעי. הפתרון החדש כולל את רכיבי Intel Optane, בשילוב עם מדיית הזיכרון 3DXPoint וטכנולוגיית Intel Rapid Storage ומשפר את התגובתיות הכוללת של המערכת. שיפור מתאפשר בזכות הצבת מדיית הזיכרון בין המעבד המהיר לבין האחסון האיטי (HDD או SATA SSD), כך שנתונים ותוכנות הנמצאים בשימוש תכוף מצויים קרוב יותר למעבד והוא יכול להגיע למידע במהירות גבוהה יותר, בדומה לתפקוד זיכרון ה-DRAM של המערכת.

חברת אינטל מעריכה שכ-79% מהמחשבים השולחניים כיום עדיין משתמשים בדיסק קשיח מגנטי כאמצעי האחסון העיקרי שלהם. הדיסק מתאים לאחסן מידע רב, אולם הוא מאט מהירות התגובה הכוללת של המערכת. איטנטל העריכה שהשימוש בזיכרון Intel Optane יאפשרו להאיץ פי שישה את מהירות העלייה של Outlook של מייקרוסופט, להאיץ פי חמישה את מהירות ההעלאה של הדפדפן כרום ולשפר ב-67% את זמני העלייה של משחקים.

זיכרון Intel Optane הוא חלק ממשפחה חדשה של טכנולוגיות Optane שנבנו עם בקר זיכרון מערכת של אינטל. כיום יש בשוק כ-130 לוחות-אם עם הכנה ל-Intel Optane מתוצרת חברות כמו Asus , Gigabyte, MSI, ASRock ועוד. מודול הזיכרון למערכות שולחניות יהיה זמין החל מ-24 באפריל. כמודול סטנדרטי בקיבולת 16 ג"ב מחירו המומלץ יהיה 44 דולר ולקיבולת של 32 ג"ב, המחיר יהיה 77 דולר. החל ממחצית השנה יצרני מחשבים כגון HP, דל, לנובו, אסוס, אייסר ואחרים יחלו לספק מוצרים המצוידים בזיכרון Intel Optane.

למידע נוסף: Intel.com/optanememory.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: רכיבים ופתרונות אלקטרוניים