פועלים העלה את מחיר היעד של נובה מ-15.5 ל-21 דולר

16 אפריל, 2017

הצמיחה ב-2017 תונע מהתרחבות תעשיית השבבים בסין, התעוררות שוק הזיכרונות והמשך מגמת מזעור השבבים

מנייתה של חברת נובה (Nova) ממשיכה בתנופה. לאחר שעלתה ב-12 החודשים האחרונים ביותר מ-70%, היא זוכה לרוח גבית נוספת לאחר שזרוע ההשקעות של בנק הפועלים, פועלים ברוקראז', פרסמה בשבוע שעבר עדכון כלפי מעלה למחיר היעד של מניית החברה.

החברה מרחובות, המייצרת פתרונות מטרולוגיה ומכשירי מדידה לתעשיית השבבים, סיימה את שנת 2016 עם הכנסות של 164 מיליון דולר, עלייה של 10% לעומת 2015, כשברבעון הרביעי של השנה רשמה החברה בהכנסות שיא לרבעון של 50 מיליון דולר, עלייה של 25% לעומת הרבעון המקביל ב-2015. כמו כן, החברה צופה כי ברבעון הראשון של 2017 תימשך הצמיחה והכנסותיה יעמדו על 50-54 מיליון דולר.

על רקע הנתונים הללו, שהתעלו מעל ציפיות האנליסטים, והמגמות החיוביות בתעשיית השבבים, בבנק הפועלים פרסמו בשבוע שעבר סקירה חיובית על החברה והעלו את מחיר היעד של החברה מ-15.5 דולר ל-21 דולר, כאשר כיום נסחרת מניית החברה בנסד"ק במחיר של 17.8 דולר, לפי שווי שוק של 491 מיליון דולר.

מעמיקה את חדירתה בשוק שבבי הזיכרון

האנליסט שי זיגלמן מפועלים ברוקראז' ציין בסקירה כי נובה ממשיכה להעמיק את החדירה לתחום שבבי הזיכרון. היקף ההכנסות של החברה מתחום זה היווה ב-2016 כ-35% מסך ההכנסות, לעומת כ-15% ב-2014. "התנופה בפעילות במחצית השנייה חלה על רקע הזמנות בהיקף 45 מיליון דולר שהתקבלו במהלך הרבעון השני למערכות המדידה האופטית (משולבות, עצמאיות ופתרונות תוכנה) ושל הזמנות בהיקף של יותר מ- 10 מיליון דולר לפתרונות מדידת הרכב החומרים ברבעון הרביעי".

אלקטרוניקה והייטק
מערכת בדיקה מתוצרת נובה

חברת TSMC הטייוונית, אחת מקבלניות ייצור השבבים הגדולות בעולם, המשיכה להיות ב-2016 הלקוחה הגדולה ביותר של נובה והיתה אחראית לכ-37% מההכנסותיה, לאחר שבחרה במערכות נובה עבור ייצור הדורות הבאים של שבבי הדיגיטל, בגיאומטריות ה-10 וה-7 ננומטר ותהליכי הפיתוח של ה-5 ננומטר. "TSMC הגבירה את השקעותיה בשנה החולפת ב-17% על רקע ביקושים שהיא חווה, הנובעים מההתאוששות המסתמנת בשוק המובייל ב-2017." לקוחה גדולה נוספת בתמהיל של נובה היא SMIC הסינית, שסיפקה כ-13% מההכנסות החברה ב-2016.

ממשיכה לקצור פירות מרכישת ריוורה

נובה מתמחה בפיתוח פתרונות מטרולוגיה ומדידה לייצור שבבים. המערכות שלה משמשות יצרניות כדי לוודא כי תהליך ייצור השבב מתבצע באופן מדויק, בהתאם לתכנון.הצמיחה בפעילות של נובה מתבססת בעיקר על רקע מגמת המזעור בתעשיית השבבים. ככל שהשבבים זעירים יותר כך תהליך הייצור מורכב יותר ויש צורך להשתמש במכשירי מדידה מדויקים יותר ויותר, כמו מכשירי המדידה האופטיים של נובה.

ב-2015 רכשה נובה את חברת ReVera תמורת 46.5 מיליון דולר. ריברה פיתחה ציוד למדידת הרכב החומרים ומבנים באמצעות קרינת X. בסקירה של בנק הפועלים מציין זיגלמן כי השיפור ברווחיות וביעילות התפעולית של נובה נבע בין היתר "ממכירת מערכות ReVera  דרך תשתית ההפצה הוותיקה של נובה במקום דרך סוכנים."

התרחבות תעשיית השבבים בסין תתרום לצמיחת נובה ב-2017

לגבי פעילות החברה ב-2017 מציין זיגלמן כי הצמיחה ברבעונים הקרובים תונע בעיקר מגידול בהשקעות בתעשיית השבבים בסין, השקעות בייצור המוני של שבבי דיגיטל בגיאומטרית ה-10 וה-7 ננומטר, ומהשקעות בייצור מארזי שבבי זיכרון מסוג NAND-V. "בנוסף, מסתמנת חזרה להשקעות בייצור שבבי זיכרון מסוג DRAM וקיימים ביקושים משווקים נוספים, כגון שוקי המעבדים לרשתות תקשורת ומרכזי מידע, ה- SOC (מערכת על שבב), וה-IoT."

"לצד ההזמנות מ-TSMC צפויות להגיע ברבעונים הקרובים הזמנות מלקוחות שתרומתם להכנסות נובה היתה נמוכה ברבעונים האחרונים. Global Foundries, שנקלעה לקשיים על רקע הפסד נתח שוק בגיאומטרית ה-14 ננומטר, חוזרת להשקיע וכך גם Samsung שהשהתה הזמנות גם היא על רקע קשיים בייצור בגיאומטרית ה- 14 ננומטר," הוסיפו בסקירה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה