"בנינו את מעבדי ARC EM Safety Islands עבור שוק הרכב"

20 אפריל, 2017

אנג'לה ראוצ'ר, סינופסיס: "השילוב של דרישות בטיחות ורמת מורכבות הופך את התוכנות המשובצות (Embedded) והמערכות על-גבי שבב (SoC) לגורמים קריטיים בתחום הרכב האוטונומי והחצי-אוטונומי"

לאחרונה הודיעה סינופסיס על זמינות הקניין הרוחני DesignWare ARC EM Safety Island IP. מדובר במעבדים דו-ליבתיים העובדים בנעילה סינכרונית מקבילית (dual core lockstep) ומיועדים ליישומים קריטיים ולבטיחות. בין השאר, הם מתוכננים כדי לקצר את זמני הסמכה לתקן ISO 26262, של מערכות על-גבי שבב (SoCs) בתחום הרכב. מעבדי EM Safety Islands מסייעים לפיתוח יישומים דוגמת מערכות עזר לנהג (Driver Assistance), מערכות מכ"ם ברכב וחיישנים. המעבדים מאומתים מראש ובעלי הסמכת ASIL-D Ready.

מנהלת קו המוצרים של מעבדי ARC בחברת סינופסיס (Synopsys) העולמית, אנג'לה ראוצ'ר, ביקרה לאחרונה בארץ כדי להציג את היכולות שלהם. ראוצ'ר: "בנינו את מעבדי EM Safety Islands מלמטה למעלה עבור שוק הרכב. ליבות ARC נחשבות חסכוניות מאוד בשטח הסיליקון הנדרש כדי לממש אותן. הוספנו להן תכונות בטיחות חומרה הנדרשות לתחומי הרכב האוטונומי והחצי-אוטונומי, והשגנו הסמכה עצמאית לעמידה בדרישות ASIL-D. להערכתה, "מעבדי DesignWare ARC EM Safety Islands החדשים של סינופסיס חוסכים שנים בזמן הפיתוח של מערכות על-גבי שבב (SoC) אשר צריכות לעמוד בדרישות הבטיחות של תעשיית הרכב, ברמות ASIL-B ASIL-C ו-ASIL-D לפי תקן ISO 26262. החיסכון מתבטא בזמן הנדרש לרכישת הידע הרלבנטי, בפיתוח על-פי התניות התקן, בווריפיקציה ובהכנה להסמכה".

הבטיחות הופכת לדרישת-על

מעבדי ה-lockstep הדו-ליבתיים כוללים מוניטורי-חומרה משולבים לבדיקה הדדית של שתי הליבות בעת הרצת התוכנה ובכך מצמצמים את מאמץ הפיתוח שנדרש בכדי להשיג את רמת בטיחות גבוהה. ראוצ'ר: "פיתוח פתרונות לכלי-רכב אוטונומיים או חצי-אוטונומיים, דורש השקעה מסיבית ורמת חדשנות גבוהה מאוד, עם עמידה בתקנים המחמירים של ענף הרכב. מערכות על-גבי שבב (SoC) ותוכנות משובצות (Embedded) הופכים לגורמים קריטיים. מפתחי ויצרני שבבים צריכים ספקית כמו סינופסיס, המשקיעה ומייצרת פתרונות בעלי תכונות הבטיחות המיוחדות".

לדבריה, סינופסיס מציעה לענף קו מוצרי IP וכלים לפיתוח מהיר של מערכות על גבי שבב לרכב, לצד יכולות וריפיקציה בעזרת פתרונות דוגמת Certitude. "הפתרון ARC EM Safety Islands מאומת הן עבור כשלים מערכתיים (systematic faults) והן עבור כשלים אקראיים (random faults), מה שמסייע לנבא מה תעשה המערכת בתנאים מסוימים. הפתרון מתאים הן למפתחים של מוצרים חדשים בכלל הענפים שדורשים בדיקת בטיחות דינמית, בפרט בענף הרכב".

ישראל שוק יעד

מנהל מכירות אזורי בכיר בסינופסיס ישראל, רפי קדם, אמר שסינופסיס מביאה את המעבדים האלה למפתחי האלקטרוניקה לרכב בישראל, לאחר שהענף המקומי עבר התפתחות משמעותית מאוד. "בזכות הצלחת מובילאיי נוצר אקו-סיסטם של פיתוח אלקטרוניקה לרכב שיוצר חדשנות ודינמיקה של פיתוח מואץ. התעשיה מושכת השקעות חדשות עבור טכנולוגיות לרכב אוטונומי ומכוניות מקושרות (connected cars).

"אנחנו רואים שהרבה טכנולוגיות צבאיות וביטחוניות הופכות לישימות יותר הן בענף המובייל והן בענף הרכב. דוגמא אחת לכך היא מיון וזיהוי אוטומטי של חפצים, אנשים וקווי מתאר בכיוון הנסיעה של הרכב ובסביבתו. יכולת זו כבר תורמת ליכולות התראה ולמניעת תאונות. בעתיד הלא כל-כך רחוק, היא תסייע לפעולה של כלי-רכב אוטונומיים או לכל הפחות חצי-אוטונומיים".

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים