מדיקל קומפרשן עומדת בפני מכירה או סגירה

1 מאי, 2017

קופת החברה מאור עקיבא מאפשרת פעילות עד סוף יוני 2017. נמצאת כעת במשא ומתן למכירתה לחברה זרה. לחברה יש נכס מפתיע: הפסדים לצורכי מס בישראל בהיקף של 45 מיליון דולר

חברת המכשור הרפואי מדיקל קומפרשן (Medical Compression Systems) מאור עקיבא נמצאת במשא ומתן מתקדם למכירתה תמורת כמה מיליוני דולרים ספורים. החברה נסחרת כיום בבורסה בתל-אביב לפי שווי שוק של 7.34 מיליון שקל. המו"מ מתקדם עם חברה זרה שיש לה פעילות גם בתחום המכשור הרפואי. לאחרונה החברה הודיעה כי קופת המזומנים שלה מאפשרת לה לפעול עד סוף חודש יוני בלבד, ואם עסקת המכירה לא תושלם הדירקטוריון ייאלץ כנראה להחליט לסגור את החברה.

חברת מדיקל קומפרשן הוקמה בשנת 1997 על-ידי עדי דגן וד"ר יעקב ברק, ובשנת 2006 היא נרשמה למסחר בבורסה בתל-אביב. החברה פיתחה את מערכת ActiveCare המבוססת על בקרה פניאומטית של פרופיל זרימת הדם בגפיים, לצורך טיפול במחלת פקקת ורידים עמוקים (Deep Vein Thrombosis). מחלה זו מופיעה כאשר קריש דם נוצר בוורידים העמוקים של הגפיים התחתונות ובאגן. בשנת 2016 היא פיתחה את מערכת הדור המתקדם ActiveCareOnline המיועדת לשימוש ביתי וכוללת יכולת ניטור ביתי והעברת נתונים קליניים בזמן אמת לרופא המטפל או למרכז בקרה מרחוק. המערכות של החברה משווקות ביפן, בקוריאה, בישראל, בארצות הברית ובבריטניה.

מתנת מס הכנסה

בשלוש השנים האחרונות מכירות החברה נמצאות בירידה מתמדת. מכירותיה בשנת 2016 הסתכמו בכ-7.6 מיליון דולר בהשוואה לכ-8.5 בשנת 2015. היא סיימה את שנת 2016 בהפסד של כ-4 מיליון דולר, ועם קופת מזומנים של כ-1.7 מיליון דולר בלבד. ביוני 2016 היא הקטינה את מצבת העובדים בכ-25% כיום מעסיקה כ-30 עובדים. לחברה הפסדים לצורכי מס הניתנים להעברה בישראל ללא הגבלה בזמן, בהיקף כולל של כ-45 מיליון דולר. באופן אירוני, יכול להיות שזה הנכס הטוב ביותר שלה העומד למכירה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מכשור רפואי