עלייה בהכנסות אפל למרות ירידה במכירות האייפון

3 מאי, 2017

הכנסות החברה עלו ב-4.6% ל-52.9 מיליארד דולר למרות ירידה של 1% בהיקף המכירותש ל מכשירי האייפון. קטגוריית השירותים וקטגוריית המוצרים האחרים רשמו את הגידול הגבוה ביותר

למרות דשדוש במכירות האייפון, אפל הצליח לרשום רבעון נוסף של גידול בהנכסות. וזוהי אולי העובדה המעניינת ביותר בדו"ח של אפל, שמלמד על התמהיל המגוון שלה ועל כך שכבר אינה תלויה באופן מוחלט במכירות האייפונים. האייפון רשמו קיפאון.

ברבעון הראשון של 2017 טיפסו הכנסותיה של אפל ב-4.6% ל-52.9 מיליארד דולר. לאחר שנה של ירידה, גם הרווח הנקי שב לצמוח ב-5% ל-11.03 מיליארד דולר.

ואולם, כאמור, למרות השורה התחתונה החיובית הנתון שבלט מעל כולם היה מכירות האייפון, שירדו ברבעון הראשון ב-1% והסתכמו ב-51.4 מיליון יחידות. אפל גם לא עמדה בתחזיות המחיר הממוצע של האייפון, שעמד על כ-655 דולר, בעוד הצפי בשוק היה למחיר ממוצע של 666 דולר. עם זאת, ההכנסות מהמכשיר דווקא צמחו ב-1% ל-33.25 מיליארד דולר, וזאת הודות לביקוש גבוה לדגמים היקרים יותר של אפל.

אפל גם פרסמה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי וצופה הכנסות של כ-43.5-45.5 מיליארד דולר, מתחת לממוצע תחזיות האנליסטים בשוק שעמד על כ-45.6 מיליארד דולר

בדרך כלל יש זיקה בין מכירות האייפונים לרמת ההכנסות. כאשר מכירות האייפון בירידה גם ההכנסות מצטמצמות, ואילו כאשר מכירות האייפון בעלייה גם ההכנסות מזנקות. כך למשל, בשלושת הרבעונים הראשונים של 2016, הירידה בהכנסות אפל היתה תולדה של צניחה במכירות האייפון, וברבעון הרביעי של 2016 חזר אפל למסלול העלייה לאחר שמכירות האייפון שוב עלו ב-5%.

בדוח הנוכחי הצמיחה של החברה הגיעה ממקורות אחרים, ובעיקר מקטגוריית השירותים של החבר, הכוללת את ההכנסות של אפל משירותים כגון אייטיונס, אפסטור ושירותי ענן, שהיתה הקטגוריה המכניסה ביותר של אפל אחרי מכירות האייפון. ההכנסות מקטגוריה זו גדלה ברבעון הראשון ב-18% ל-7.04 מיליארד דולר. זו הקטגוריה החזקה ביותר של אפל אחרי האייפון,

עוד קטגוריה שרשמה זינוק מרשים היא קטגוריית "מוצרים אחרים",שעלתה ב-31% ברבעון הראשון. קטגוריה זו כוללת הכנסות ממכירות מוצרים כגון אפל ווטש, אפל TV, אייפוד ומוצרים נלווים כמו האוזניות האלחוטיות של אפל, AirPods. קטגוריה זו רשמה הכנסות של 2.87 מיליארד דולר. זו עדיין הקטגוריה הקטנה ביותר של אפל.

בתוך קטגוריה זו מכירות, מכירות האייפד אכזבו בירידה של כ-13% ל-8.9 מיליון יחידות.

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , טאבלט וסמארטפון