סמסונג עשויה להיות יצרנית השבבים הגדולה בעולם

3 מאי, 2017

לאחר 25 שנים שבהן החזיקה אינטל בתואר יצרנית השבבים הגדולה בעולם, היא עשויה לאבד אותו השנה לטובת סמסונג - והכל בכלל הצמיחה הגדולה במחיר רכיבי הזיכרון

לאחר רבע מאה שבה החזיקה חברת אינטל (Intel) במעמד הבלתי מעורער של יצרנית השבבים הגדולה בעולם, יכול להיות שהיא עומדת לאבד אותו ברבעון השני של שנת 2017. חברת המחקר IC Insights סבורה שאם מחירי רכיבי הזיכרון ימשיכו לעלות, או אפילו לא יירדו ממחירם כיום, תהיה סמסונג (Samsung) יצרנית השבבים הגדולה בעולם (במונחי מכירות) ותדיח את אינטל אשר שמרה על התואר הזה ברציפות משנת 1993.

ההערכה מבוססת על תחזית המכירות של אינטל לרבעון השני ועל תחזית צמיחה של 7.5% לסמסונג ברבעון השני. באם הארוע יתרחש, זו תהיה אבן דרך בהיסטוריה של תעשיית השבבים. מבחינת סמסונג מדובר בהישג עצום, שכן רק לפני שנה, ברבעון הראשון של 2016, היו המכירות של אינטל בהיקף גדול ב-40% מאלה של סמסונג. הצמיחה במכירות של חברת סמסונג נדחפה בעיקר על-ידי הצמיחה החדה במחירים של רכיבי זיכרון מסוג DRAM ו-NAND flash. אומנם חברת המחקר סבורה שבמחצית השניה של השנה תהיה התייצבות במחירים, אולם הדבר לא ישנה את תחזית הצמיחה הכוללת של השוק לשנת 2017: צמיחה של 39% במכירות רכיבי DRAM וצמיחה של 25% במכירות רכיבי NAND flash.

בשלב הזה התחרות נראית צמודה: שתי החברות צפויות להציג היקף מכירות של כ-60 מיליארד דולר בשנת 2017.

מחיר הזיכרונות דוחף את שוק השבבים

לפני כשבועיים העריכה חברת גרטנר (Gartner) שמחיר זיכרונות ה-DRAM למחשבים נייחים עלה פי שניים מאז אמצע 2016. "מחירי ה-DRAM וה-NAND צפויים לטפס לשיא ברבעון השני של 2017 ולהתמתן רק לקראת סוף השנה, וזאת בשל הדרישה הגוברת לנפחי אחסון ביישומים מרכזיים כגון סמארטפונים. כל המכשירים האלקטרוניים עם חשיפה גדולה ל-DRAM ו-NAND, רשמו עלייה בהכנסות בשנת 2016". התופעה הזו היתה אחד מהגורמים לעידכון תחזית המכירות של תעשיית השבבים העולמית: גרטנר העריכה שבשנת 2017 המכירות יצמחו בכ-12.3% בהשוואה לשנת 2016, ויסתכמו בכ-386 מיליארד דולר.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס