קיידנס השיקה DSP למכוניות ורחפנים

11 מאי, 2017

מערכות ראייה מבוססות מצלמה מצריכות שני סוגים בסיסיים של מחשוב: אלגוריתמים מסורתיים של דימות, ואלגוריתמים לזיהוי מבוססי רשת עצבית

חברת קיידנס דיזיין סיסטמס (Cadence) הכריזה על ליבת העיבוד החדשה Tensilica Vision C5 DSP, שהיא קניין רוחני (IP) של מעבד DSP ליישומי בינה מלאכותית המבוססת על רשת עצבית (neural network). הליבה החדשה מוכללת ומותאמת ליישומי ראייה, מכ"מ, LiDAR ושילוב חיישנים בעלי דרישה לזמינות גבוהה. מעבד Vision C5 DSP מיועד לשוקי הרכב, המעקב, הרחפנים והמחשוב הנייד והלביש. הוא מספק יכולת מחשוב של 1TMAC/sec כדי להפעיל את כל משימות המחשוב של הרשת העצבית.

הרשתות העצביות נעשות עמוקות ומורכבות מבעבר ודרישות המחשוב עבורן גדלות במהירות. בהתאם לכך, גם הארכיטקטורה של הרשתות העצביות משתנה ללא הרף, כאשר רשתות חדשות מופיעות כל הזמן ויישומים ושווקים חדשים ממשיכים לצוץ ולהתגלות. המגמות הללו מניעות את הצורך בפתרון עיבוד עתיר מחשוב של רשתות עצביות עבור מערכות משובצות שהן חסכוניות מאוד בהספק וגמישות.

מערכות ראייה מבוססות מצלמה בכלי רכב, ברחפנים ובמערכות אבטחה, מצריכות שני סוגים בסיסיים של מחשוב מותאם ראייה: אלגוריתמים מסורתיים של דימות/צילום ממוחשב, ואלגוריתמים לזיהוי מבוססי רשת עצבית, המבצעים איתור וזיהוי אובייקטים. פתרונות קיימים של מאיצי רשת עצבית הם מאיצי חומרה המחוברים ל-DSPs של דימות, כאשר קוד הרשת העצבית מתחלק בין הפעלה של שכבות רשת מסוימות על ה-DSP לבין פריקה של שכבות קונבולוציה של הרשת אל המאיץ. שילוב זה אינו יעיל במיוחד ואף צורך רמות לא הכרחיות של אנרגיה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , קניין רוחני , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תוכנה ותכנון אלקטרוני