אביליטי מינתה דירקטורים חדשים, אבל הדו"ח הפיל את המנייה

20 מאי, 2017

לאחר עזיבת חמישה דירקטורים באפריל, הודיעה אביליטי על מינוי שלושה דירקטורים חדשים. עם זאת הירידה בהכנסות ב-2016 ואזהרת העסק-חי, הצניחו את המנייה שוב

Ability's Interception System
המסחר התנודתי במניית אביליטי
המסחר התנודתי במניית אביליטי

מנייתה של חברת אביליטי (Ability) מקרית עתידים בתל-אביב, המספקת ציוד מודיעין אלקטרוני לסוכנויות ממשליות וכוחות צבא, היטלטלה מעלה-מטה בחדות במסחר בנסד"ק ביום חמישי, וזאת לאחר שהחברה הודיעה על מינוי ש דירקטורים חדשים. בתחילה המנייה זינקה מ-0.68 דולר למחיר של 0.9 דולר. אך התוצאות המאכזבות שעלו מדו"חות הכספיים המאכזבים לשנת 2017, שפורסמו במקביל, הצניחו שוב את מחיר המנייה לאזור 0.7 דולר. הסאגה של אביליטי החלה בחודש אפריל האחרון, כאשר קבוצה של 5 דירקטורים עצמאיים הודיעו על פרישתם ממועצת המנהלים של החברה, ובהם היו"ר אמנון דיק, אפרים הלוי, עמוס מלכא, מאיר משה ושלום זינגר. החמישה פרשו על רקע מחלוקת עם מייסדי החברה על ההתנהלות הפיננסית. בעקבות העזיבה הקבוצתית צנחה מניית החברה מ-1.2 דולר ל-0.7 דולר.

הטלטלה באביליטי

כדי להתחיל ולמלא את השורות, הודיעה השבוע הודיעה החברה על מינויים של שלושה דירקטורים חדשים, שייכנסו לתפקידם מיידית: לוי אלסר, אשר ישמש כיו"ר מועצת המנהלים, תא"ל (מיל') אלי פולק, ונמרוד שוורץ. לוי אלסר הוא ייעוץ פיננסי ועסקי עצמאי שעבד בחברות פרטיות וציבוריות במשך יותר מארבעה עשורים והוא מביא עימו ניסיון בחשבונאות ובניהול פיננסי הכולל יכולות בגיוס הון, הנפקות לציבור, מיזוגים ורכישות. כמו גם בבקרה תקציבית וניהול רכש ותקציב. הוא שימש בעברו כחבר בדירקטורונים בחברות מקבוצת א. דורי מהנדסים, תאגיד הנסחר בבורסת תל אביב. תא"ל (מיל') אלי פולק הוא קצין מודיעין ששירת במספר יחידות מבצעיות ופרש מצה"ל ב-2013 ומאז הקים וניהל שתי חברות סטארט-אפ, ושוורץ הוא יזם ומשקיע, שחלק מהחברות שהקים הפכו לחברות ציבוריות או נמכרו לתאגידים בינלאומיים.

"סימני שאלה לגבי המשך קיומה של החברה"

כאמור, בתחילה השוק הגיב בחיוב למינויים החדשים, אולם לאחר פרסום הדו"חות השנתיים מחיר המנייה צלל שוב. הדו"ח הציג נתונים קודרים אך גם נקודת אור מסוימת: ההכנסות של החברה לשנת 2016 כולה עמדו על 16.5 מיליון דולר בלבד, וזאת בהשוואה להכנסות של 52.2 מיליון דולר ב-2015. ההכנסות לרבעון הרביעי של 2016 הסתכמו ב-2.0 מיליון דולר, שחלקם נבעו ממכירת המוצר ULIN (ראשי תיבות של Ultimate Interception), שהניבה ברבעון הרביעי סכום של 1.3 מיליון דולר. ULIN הוא מוצר הדגל של אביליטי, זוהי מערכת SaaS (תוכנה כשירות) המסוגלת ליירט תשדורות קול, טקסט וכן מיקומים גיאוגרפיים.

בקופתה של אביליטי היו נכון ל-31 בדצמבר 2016 מזומן ושווי ערך בהיקף של 11.8 מיליון דולר, וזאת בהשוואה ל-25.8 מיליון דולר ב-31 בדצמבר 2015. החברה פרסמה אזהרה לדו"ח שלה ובה ציינה: "לאור הירידה המשמעותית בהכנסות והגידול בהוצאות השירותים המשפטיים והמקצועיים, החברה ספגה הפסדים תפעוליים ונמצאת בגירעון שלילי, אשר מצטרפים לבעיות נוספות אשר מעלות סימני שאלה לגבי המשך קיומה של החברה". אביליטי נסחרת בנאסד"ק ובת"א לפי שווי של 15.9 מיליון דולר. מאז שהצטרפה לבורסה בתחילת 2016 צנחה המניה בכ-95%.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנשים , דוחות רווח , תעופה וביטחון