נשיונל אינסטרומנט מתחילה בהפצת LabVIEW NXG החדשה

23 מאי, 2017

אבי ה-LabVIEW, ג'ף קודוסקי: "בנינו את התוכנה מחדש מהיסוד, כדי להשיג תהליך עבודה חלק ולהפעיל יישומים נפוצים באמצעות גישה פשוטה מבוססת קונפיגורציה"

Next Generation LabVIEW

חברת נשיונל אינסטרומנטס (NI) הכריזה על הפצת הגרסה הראשונה של הדור הבא של תוכנת LabVIEW NXG לתכנון מערכות הנדסיות. הגרסא הראשונה יוצאת תחת השם LabVIEW NXG 1.0. היא מייצגת גישה חדשה לנושא המדידות האוטומטיות במטרה לסייע למהנדסים להתמקד בבעיה ההנדסית עצמה ולא בכלים שבהם הם משתמשים.

מייסד משותף של חברת NI ומי שנחשב ל"אבי ה-LabVIEW", ג'ף קודוסקי, אמר שהגרסא הראשונה של LabVIEW יצאה לשוק לפני 30 שנה במטרה לסייע למהנדסים לבצע בדיקות אוטומטיות של המערכות שלהם, "מבלי שיצטרכו ללמוד תכונות אזוטריות של שפות תכנות קיימות. בשנים האחרונות התמקדנו בהוספת יכולות חדשות לתוכנת LabVIEW, אולם כעת חזרנו אל המטרה המקורית עם ההשקה של LabVIEW NXG: בנינו אותה מחדש מהיסוד כדי להשיג תהליך עבודה חלק. ניתן להפעיל יישומים נפוצים באמצעות גישה פשוטה מבוססת קונפיגורציה, וביישומים מורכבים ינתן להשתמש בכל היכולות הגרפיות של שפת G שהיא שפת התכנות של LabVIEW".

מערכת LabVIEW NXG 1.0 כוללת תהליכי עבודה מובנים שאינם מבוססי תכנות כדי לשפר את היעילות של המהנדסים, המאפשרים למהנדסים לתכנן את מערך הבדיקות האוטומטיות כאשר הקוד עצמו נבנה ברקע על-ידי התוכנה. כך למשל, המהנדס יכול לגרור ליישום לק מקוד שהוא שווה ערך ל-50 שורות תכנות.

מהנדס הבקרה הראשי של חברת Phoenix Nuclear Labs, המספקת מקורות ניוטרונים לתעשייה הרפואית, תעשיית האנרגיה ותעשיית עיבוד החומרים, אמר שהמערכת החדשה מאפשרת לקצר את זמן פיתוח היישום לבדיקת מאיצי איזוטופים לתעשיית הדימות הרפואית, התקצר ממספר חודשים לשבועות בודדים. "בתוך שותפים בתוכנית המשתמשים המוקדמים של NI, השתמשנו בגרסאות הראשונות של LabVIEW NXG בשנה האחרונה, ואנחנו משוכנעים שהיא תמשיך ותקצר את לוחות הזמנים שלנו בהבאת מוצרים חדשים לשוק".

גם העורך (editor) בתוכנת LabVIEW NXG נכתב ועוצב מחדש, וכעת הוא תואם לשפות המקובלות בשוק ומאפשר שילוב יישומים עם מודולים שנכתבו בתוכנות רבות אחרות. במקביל לעידכון ממשק המשתמש, חברת NI שילבה במוצר פתרונות מוכנים לבדיקות מורכבות של מערכות משובצות. בהם, למשל, תאימות ל-IP סטנדרטיים ולפרוטוקולי תקשורת סטנדרטיים כמו IEC 61131-3, OPC UA ותקן המסרים DDS.

למידע נוסף: www.ni.com/labview

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , רכיבים ופתרונות אלקטרוניים , תוכנה ותכנון אלקטרוני