אינטל הכריזה על מעבדים עוצמתיים חדשים

30 מאי, 2017

מעבדי Core X מתבססים על 4-18 ליבות של מעבד Core i9 החדש. הם תומכים ב-14 ממשקי USB, בערוץ המהיר Thunderbolt, בכרטיסי הזיכרון Optane ומיוצרים בטכנולוגיית tri-gate ברוחב של 14 ננומטר

Intel X Series Processor

חברת אינטל (Intel) הכריזה על פיתוח משפחת מעבדים חדשה בשם Intel X Core הכוללת גם את קו המוצרים החזק Intel Core i9. "משפחת מעבדי Core X-series כוללת שורה של חידושים המאפשרים לספק ביצועים קיצוניים", אמר סגן נשיא אינטל ומנהל קבוצת המחשוב, גרגורי בריאנט. "מדובר במעבד הדסקטופ העוצמתי ביותר שהושק אי-פעם", הוא אמר בנאום הפתיחה של תערוכת Computex  2017 המתקיימת בטאיוואן.

משפחת המעבדים החדשה מיוצרת מטרנזיסטורי tri-gate (הגרסה של אינטל לטרנזיסטורי FinFET) בגיאומטריה של 14 ננומטר. היא כוללת 4-18 ליבות מסוג Intel Core i9 החדשות. המעבד החזק ביותר במשפחה כולל 18 ליבות ו-36 נימות (threads). ביחד עם משפחת המעבדים החדשה, אינטלהכריזה על ערכת השבבים  Intel X299 לבניית לוח האם של המחשבים החדשים. הערכה תומכת בעד 30 ערוצי קלט/פלט מהירים, עד 14 חיבורי USB, כולל 10 חיבורי USB 3.0, בהם גם ארבעה ערוצי  Intel Rapid Storage Technology PCIe 3.0.

פלטפורמת X מספקת תמיכה מובנית בכרטיסי הזיכרון המהיר Intel Optane, ותמיכה בארבעה ממשקי זכרון DDR4-2666. היא כוללת גם תמיכה בממשק העברת הנתונים המהיר (שפותח בישראל), Intel Thunderbolt המספק באמצעות כבל ייעודי קצב העברת נתונים דו-כיווני של 40Gb/s. בהכרזה הרשמית אינטל העריכה שהפלטפורמה החדשה מאפשרת לספק יישומי מציאות מדומה ופלטפורמות גיימינג קיצוניות.

Intel X Core Processors

בריאנט: "יוצרי תוכן יכולים ליהנות מהפקת תמונה, קידוד וידיאו, הפקת קול וצפייה מוקדמת במהירות ובזמן אמת, כאשר כל אלה רצים במקביל ובאופן חלק. הגיימרים יכולים לשחק במשחקים האהובים עליהם ובה בעת להזרים, להקליט ולקודד את המשחק, לשתף אותו במדיה החברתית וכל זאת כשהם מוקפים במספר רב של מסכים המספקים חוויית K12 ושימוש בעד ארבעה כרטיסי גרפיקה נפרדים". מנגד, כדאי לזכור שאלה רק יישומי המחשה – מרגע שמשתמשים ביתיים מקבלים פלטפורמת מחשוב שולחנית בעוצמה של מחשב כל-כך חזק – אף אחד לא יכול לחזות מה יהיו היישומים שייוולדו מהטכנולוגיה החדשה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , סמיקונדקטורס