חברת התחבורה האמריקנית MV Transporatation חתמה על הסכם עם Optibus הישראלית

18 יוני, 2017

אופטיבוס פיתחה פלטפורמת ענן המסייעת לקצר ולייעל את תהליך שיבוץ הנהגים בחברות תחבורה ציבורית. הפיתרון של אופטיבוס כבר מיושם על ידי כל חברות התחבורה הציבורית בישראל

[בתמונה: גדי שלסקי, נשיא אופטיבוס]

חברת הסטארט-אפ הישראלית אופטיבוס (Optibus) הודיעה כי חברת MV Transporation, חברת התחבורה הציבורית השלישית בגודלה בארצות הברית, תשלב את הפיתרון שפיתחה אופטיבוס לצורך ייעול בניית סידורי עבודה ושיבוץ נהגים בקווי התחבורה הציבוריים של החברה בארצות הברית.

היקף ההסכם נאמד בכ-1.5 מיליון דולר בשנה, אך להערכת אופטיבוס הוא צפוי לגדול עם הרחבת השימוש במוצרים חדשים שמפתחת Optibus. MV Transporation היא בעלת מחזור פעילות שנתי של למעלה ממיליארד דולר ופועלת ב-28 מדינות בארצות הברית.

עם הגידול בציי האוטובוסים של חברות היסעים וחברות תחבורה ציבורית, התכנון היומיומי של תוכנית העבודה של הקווים ושיבוץ הנהגים הופך להיות אתגר מורכב יותר ויותר. עד היום, חברות התחבורה מבצעות בדרך כלל את השיבוץ באופן ידני או באמצעות מערכות ממוחשבות יקרות ואיטיות מאוד.

חברת Optibus פיתחה פלטפורמת ענן אשר מקצרת את משך השיבוץ למספר שניות בלבד. המערכת משקללת את כל התרחישים האפשריים ומבצעת אופטימיזציה בזמן אמת של תזמון הקווים ושיבוץ הנהגים. המערכת מסייעת לשפר את השירות לנוסעים, להפחית את העיכובים ולהימנע מנסיעות ריקות.  על פי החברה, המערכת מפחיתה העלויות של מפעילי התחבורה הציבורית בעד 15%, חיסכון אשר עשוי להסתכם במיליוני דולרים בשנה.

חיסכון של 15% בעלויות התפעוליות

בטרם חתימת ההסכם הסופי ערכה MV Transportation סדרת ניסויים באתרים שונים בארצות ובקנדה, ומצאה כי הפתרון הטכנולוגי שמציעה Optibus חוסך לה עד 15% מהוצאות התפעול, מצמצם בשיעור ניכר את האיחורים והתקלות, ומשפר את תנאי העבודה של הנהגים. בעקבות הצלחת הניסויים נחתם הסכם לשימוש גלובלי בפתרון של Optibus בכל האתרים שבהם MV מפעילה אוטובוסים בשירות התחבורה הציבורית.

חברות האוטובוסים בישראל כבר מיישמות את הפיתרון של אופטיבוס

Optibusהוקמה ב-2014 על ידי עמוס חג'ג', המשמש כמנכ"ל, ואיתן ינובסקי, המשמש כסמנכ"ל מחקר ופיתוח. החברה גייסה עד כה 3 מיליון דולר ממשקיעים פרטים ועוד 1.5 מיליון דולר מהמדען הראשי. החברה יושבת בנתניה ומעסיקה כ-30 עובדים ובימים אלה היא נמצאת בתהליך גיוס רחב.

הפתרונות Optibus נמצאים בשימוש כל מפעילי התחבורה הציבורית בארץ, כגון אגד, דן, מטרופולין ועוד, וגם אומצו על ידי מפעילי אוטובוסים ברחבי העולם.

גדי שלסקי נשיא Optibus: "המערכת של Optibus מאפשרת שיבוץ מהיר ויעיל בזמן אמת של רכבים ונהגים לנסיעות שונות. הפתרון נמצא מזה מספר שנים בשימוש מרבית חברות התחבורה הציבורית בישראל. בימים אלה עובדת החברה על פיתוח למערכת אשר יזהה בזמן אמת שינוים בדרך ויציע בזמן אמת פתרונות של שיבוץ מחדש למניעת איחורים וכן על תחבורה ציבורית גמישה לפי דרישה"

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , ענן