Upstream הישראלית תגן מהענן על כלי-רכב מקושרים

26 יוני, 2017

החברה מהרצליה השלימה סבב גיוס הון ראשוני בהיקף של 2 מיליון דולר. החברה פיתחה מערכת אבטחה מבוססת ענן המספקת הגנה קולקטיבית על כל כלי-הרכב המחוברים לרשת התקשורת של יצרנית הרכב או של מנהל צי הרכב

Upstream Founders

[בתמונה: מייסדי אפסטרים יואב לוי (משמאל) ויונתן אפל]

חברת אפסטרים סקיוריטי (Upstream Security) מהרצליה השלימה סבב גיוס הון ראשוני (seed) בהיקף של 2 מיליון דולר, בהובלת קרן ההון סיכון גלילות קפיטל ובהשתתפות קרן ההון סיכון מניב מוביליטי. אפסטרים פיתחה פתרון אבטחה מבוסס ענן לכלי-רכב מקושרים ואוטונומיים בשם Layer-7. המערכת תאפשר ליצרניות רכב ולמנהלי ציי רכב גדולים לספק מערך אבטחה באמצעות פלטפורמת ענן, המעניקה הגנה לכל כלי-הרכב המקושרים שבניהולם, מפני מתקפות סייבר.

בשיחה עם Techtime הסביר מנכ"ל החברה, יואב לוי, על הייחוד ברעיון של אפסטרים. לוי: "לפיתרון שלנו יש שני יתרונות משמעותיים לעומת המתחרות בתחום. בעוד שפתרונות האבטחה הקיימים מספקים הגנה על כלי הרכב הבודד, הפיתרון שלנו מסוגל להגן על צי שלם בלא תלות בגודלו, ובניגוד לפתרונות אבטחה המתבססים על חומרה או תוכנה המותקנות בתוך הרכב – אנחנו מגינים עליו מהענן. זהו פיתרון האבטחה הראשון לכלי רכב המבוסס על ענן".

נקודת תורפה של התעשייה

Upstream Securityלמעשה, הפתרון של אפסטרים נועד לתת מענה לנקודת תורפה שעשויה להיווצר בתעשיית הרכב העולמית בשנים הקרובות, עם הגידול המואץ במספר כלי הרכב המקושרים ועם היציאה הצפויה לשוק של כלי-רכב אוטונומיים באופן חלקי או מלא בתחילת העשור הבא. תעשיית הסייבר מקדישה משאבים גדולים לפיתוח פתרונות הגנה על כלי רכב. אולם רק חברות מעטות השלימו את הפיתוח של פתרונות אבטחה ישימים וזמינים בשוק, ומרביתם מבוססים על תוכנה או חומרה שיש להתקין בכלי הרכב עצמו.

כלומר, כדי להגן על הרכב יש להטמיע את מערך האבטחה במסגרת תהליך הייצור שלו. אולם הטנעת תהליךף חדש בקו הייצור צפויה להימשך 5-8 שנים. מכאן שלפחות עד לשנת 2023 – כל מכונית שתצא אל השוק לא תהיה מוגנת מספיק ותהייה חשופה לאיומי סייבר. "הפיתרון של אפסטרים מספק הגנה קולקטיבית על כל כלי-הרכב המחוברים לרשת התקשורת של יצרנית הרכב או ציי הרכב. לכן ניתן יהיה להחיל אותו מיידית, ולכלול בתוכו אפילו כלי רכב שכבר מצויים בדרכים – ללא צורך בהתקנת חומרה או תוכנה בתוך הרכב עצמו".

כבר כיום יש עשרות מיליוני כלי רכב מקושרים על הכביש, ולהערכת חברת המחקר BI Intelligence, בשנת 2021 יסעו על כבישי העולם כ-380 מיליון כלי רכב מקושרים. השירות של אפסטרים יאפשר ליצרניות הרכב לבקר בצורה טובה יותר את רשת המכוניות המקושרות שלהם ולהבטיח את ההגנה על כלי הרכב.

לסכל את המתקפה לפני שהיא מתפשטת לכלי-רכב נוספים

מאחר שפתרון ההגנה מיועד להעניק הגנה גלובלית על עשרות אלפי ואף מאות אלפי כלי רכב המחוברים במקביל לרשת, המערכת של אפסטרים מתבססת על טכנולוגיה של למידה עמוקה וניתוח ביג דאטה. היא אוספת מידע מעשרות החיישנים והפרוטוקולים של כלי הרכב ומעבדת אותו בתוך מערכת אנליטיקה שיודעת לבצע קורלציה בין אלפי מכוניות, ולזהות התקפות סייבר עוד בשלב ראשוני, לפני שהן מתפשטות לשאר כלי-הרכב ברשת.

פיילוט עם יצרנית רכב גדולה

חברת אפסטרים הוקמה השנה (2017) על-ידי יואב לוי, המשמש כמנכ"ל, ויונתן אפל, המשמש כמנהל הטכנולוגי של החברה. לוי עבד בעברו בג'וניפר נטוורקס, צ'ק פוינט וברודקום, ואפל עבד בצ'ק פוינט, באימפרבה (Imperva) ובמיקרוסופט. אפסטרים מעסיקה כיום כ-10 עובדים ובכוונתה לגייס כ-20 עובדים נוספים בשנה הקרובה. לוי: "יש לנו כבר כיום פיילוט עם אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם. עד סוף השנה אנחנו מצפים להשלים את פיתוח הגרסה הראשונה של המוצר שלנו, ובתחילת השנה הבאה אנחנו מצפים לראות הכנסות ראשונות"ץ

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחת סייבר , ביג דאטה , גיוסי הון , רכב אוטונומי