טלסיס השתלטה על חברת ואריסייט

28 יוני, 2017

טלסיס וארלדן משלימות את ההשתלטות על חברת Variscite מלוד, המפתחת ומייצרת מערכות במודול ומחשבי כרטיס זעירים. בסיום העיסקה הן יחזיקו בכ-89% ממניות החברה, והעובדים יחזיקו בכ-11% ממניותיה

Variscite Computer Board

חברת טלסיס השתלטה על חברת ואריסייט (Variscite) באמצעות עיסקה לרכישת מניות החברה על-ידי טלסיס ועל-ידי חברת ארלדן טכנולוגיות, המחזיקה בכ-21% ממניות טלסיס. העיסקה צפויה להסתיים בסוף החודש הבא (יולי 2017). עם סיומה, תחזיק טלסיס ב-68.44% ממניות החברה, ארלדן תחזיק ב-20.29% מהמניות, והעובדים יחזיקו בכ-11.27% מהמניות.

עבור טלסיס מדובר בעיסקה שיש בה גם יתרון אסטרטגי וגם יתרון פיננסי. בחודש ינואר 2014 היא רכשה כ-32% מהמניות תמורת 8.3 מיליון שקל – כלומר שווי החברה היה כ-26 מיליון שקל (כ-7 מיליון דולר). בחודש מרץ 2015 הגדילה טלסיס את אחזקותיה בוואריסייט ורכשה 22.7% מהמניות תמורת 3.24 מיליון דולר. כלומר שווי החברה לפני כשנתיים נאמד בכ-14.3 מיליון דולר.

השוק הגדול של ייצור בכמויות קטנות

חברת ואריסייט עוסקת בפיתוח וייצור מודולים ממוחשבים שסביבם (System on Modules) מפתח הלקוח את היישום הספציפי שלו, מחשבים על-גבי כרטיס (Single Board Computers), ערכות פיתוח וכרטיסי הרחבה. המודולים כוללים מעבדים, זיכרונות, בקרים, ממשקי תקשורת קוויים ואלחוטיים וממשקי וידאו ואודיו.

להערכת טלסיס, ואריסייט היא אחת מחמש החברות המובילות בעולם בתחום. החברה מעסיקה כמה עשרות עובדים ומפעילה בלוד קו ייצור עצמי לייצור הכרטיסים שהיא מפתחת. רוב המכירות שלה נעשות בחו"ל כאשר חברת ארו (Arrow) משמשת כמפיצה הגלובלית שלה, וחברת טלסיס משמשת כמפיצה שלה בשוק הישראלי.

המוצרים של ואריסייט נמכרים ללקוחות המייצרים פתרונות בהיקפים קטנים ובינוניים במגזרי שוק רבים: ביטחון, מיכשור רפואי, חקלאות, תעשיית הרכב, אוטומציה תעשייתית ועוד. התוצאה היא שהיא לא תלויה במספר קטן של לקוחות ונהנית מהיציבות של קהל לקוחות מגוון. גם בצד של הספקים החברה שומרת על מגוון גדול מאוד: הכרטיסים שלה מבוססים על מעבדים של מספר גדול של חברות: קואלקום, טקסס אינסטרומנטס, NXP ומארוול.

חברת טלסיס היא אחת ממפיצות הרכיבים והפתרונות הטכנולוגיים הגדולות בישראל. היא נסחרת בבורסה של תל-אביב לפי שווי שוק של כ-268 מיליון שקל – קצת יותר מפי שניים בהשוואה לשווי החברה בבורסה לפני שנה.

Telsys Stock Market Trade
מניית טלסיס בבורסה בתל-אביב בשנה האחרונה

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , חדשות , מחשבים ומערכות משובצות , תעשייה ישראלית