אינטואישן חשפה רובוט חברתי לבני הגיל השלישי

11 יולי, 2017

הרובוט ElliQ שהחברה פיתחה מסייע לבני הדור השלישי להתמצא בעולם הדיגיטלי ולשפר את חיי החברה שלהם. אינאטואישן מרמת גן גייסה 14 מיליון דולר בהשתתפות מכון המחקר של טויוטה (TRI)

Intuition Robotics

חברת אינטואישן רובוטיקס (Intuition Robotics), מרמת גן, שפיתחה רובוט המיועד לסייע לבני הגיל השלישי לפתח את כישוריהם הטכנולוגיים, השלימה סבב גיוס A בהיקף של 14 מיליון דולר, בהובלת מכון המחקר של טיוטה (TRI). TRI מצטרף לקרן מימון ההמונים OurCrowd ולחברת iRobot, שהשקיעו בחברה בסבב מוקדם. בסבב הסיד השקיעו בחברה הקרנות מניב מוביליטי, טרה ונצ'ורס והקרן בלומברג בטא של ראש עיריית ניו יורק לשעבר מייקל בלומברג, ומשקיעים פרטיים נוספים.

טיוטה נחשבת לאחת החברות המובילות בעולם בתחום הרובוטיקה הביתית וההשקעה באינטואישן היא ההשקעה החיצונית הראשונה שלו בטכנולוגיית רובוטיקה לבני הגיל השלישי.

ELLIQ – חברתו הטובה ביותר של האזרח הוותיק

בעולם של ימינו, שבו הטכנולוגיה מהווה היבט משמעותי בכל אורחות החיים ובקשרים הבינאישיים, אזרחים ותיקים לרוב אינם מעורים בעולם הדיגיטלי שסביבם ועשויים בשל כך לחוש ניתוק חברתי וירידה בכישורי החיים. אינטואישן פיתחה רובוט (ממין נקבה) חברתי בשם ELLIQ, המיועד לסייע לאזרחים ותיקים להתאקלם בעולם הטכנולוגי ולרכוש מיומנויות חשובות בתפעול המכשירים הדיגיטליים. כך למשל, הרובוט של אינטואישן מעודד ומסייע לאזרח הוותיק להשתמש בווידיאו-צ'אט, לשחק משחקי מחשב ולהשתמש ברשתות החברתיות במטרה לחזק את קשריו עם בני משפחה וחברים.

הרובוט החברתי ממלא תפקיד אקטיבי בחיי היומיום של האזרח הוותיק ומסייע לו לקבוע פגישות ולתזכר אותו ליטול את תרופותיו בזמן ולהמליץ לו על פעילויות מחוץ לבית. הרובוט מהווה עבור האזרח הוותיק תיווך ישיר לעולם הדיגיטלי והוא יכול לצפות באמצעותו בסרטי וידיאו או להאזין למוזיקה. השימוש ברובוט לא רק שעשוי לשפר את התמצאותו של האזרח הוותיק בעולם הדיגיטלי, אלא גם לפוגג את בדידותו, לסייע לו לשפר את חיי החברה, להעשיר את עולמו וגם לסייע לו לשמור על תפקוד פיזי וקוגניטיבי גבוה.

כדי לחזק את החיבור עם האזרח הוותיק, הרובוט עושה שימוש ב"תקשורת טבעית" כגון מחוות גוף המביעות רגש, ושימוש בדיבור, צלילים ואורות כדי להביע את עצמו. באמצעות טכנולוגיה של למידת מכונה, הרובוט לומד את ההעדפות ואת דפוסי ההתנהגות של בעליו ומציע לו הצעות בהתאם. הרובוט כולל שבעה מיקרופונים, מצלמות, מד חום ומד גז ותפעולו מתבצע בעיקר באמצעות פקודות קוליות.

פיתוח המשלב תחומי טכנולוגיה רבים

אינטואישן רובוטיקס נוסדה ב-2016 על ידי דור סקולר, יוצא יחידת 8200 בצה"ל. בעברו ניהל סקולר את חטיבת שירותי הענן ושימש כסגן נשיא בכיר בחברת הטלקומוניקציה Alcatel-Lucent. שותפיו להקמת החברה הם רועי אמיר, המשמש כמנהל מוצר, ואיתי מנדלסון, המשמש כמנהל מחקר ופיתוח בחברה.

דור סקולר, מנכ"ל איטואישן "ההשקעה של TRI ממחישה את האמונה המשותפת שלנו ביכולת של רובוטים חברתיים לסייע לבני הדור השלישי להישאר מחוברים ולגשר על הפער בינם לבין העולם הדיגיטלי באמצעות מחשוב קוגנטיבי ותקשורת טבעית."

ד"ר גיל פראט, מנכ"ל TRI ציין כי הם התרשמו מהשילוב של תחומים טכנולוגיים שונים בפיתוח הרובוט, ובכלל זה אינטראקציה בין רובוט לאדם, רובוטיקת ענן, למידת מכונה ועיצוב. "אנחנו מאמינים כי הטכנולוגיה הרובוטית של אינטואישן, בתחום המחשוב הקוגניטיבי, היא בעל פוטנציאל גדול להשפיע לטובה על האוכלוסיה המזדקנת בעולם, באמצעות מתווך יוזם ואוטונומי לחלוטין".

סרטון וידאו הממחיש אינטראקציה עם רובוט חברתי:

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: גיוסי הון , מחשבים ומערכות משובצות