רשות החדשנות אישרה תוכנית להכשרת מתכנתים

24 יולי, 2017

התוכנית תספק מסגרת לימודים חוץ-אקדמית אינטנסיבית של 6-12 חודשים. מנכ"ל רשות החדשנות, אהרון אהרון: "ההייטק משווע לכוח אדם איכותי, והתוכנית זאת היא אחד מהכלים שיתנו מענה לצורך בטווח הקצר"

רשות החדשנות

מועצת רשות החדשנות אישרה תוכנית חדשה בהיקף של כ-10 מיליון שקל להכשרה מהירה של עובדים בתחום התיכנות, שקיבהל את הכינוי "סיירות תכנות". התוכנית מייצרת מסלול כניסה אלטרנטיבי להייטק שיתמקד מקצועות נדרשים שהוגדרו על-ידי הרשות. הקורסים יתנהלו במתכונת של הכשרה אינטנסיבית (Coding Bootcamps), כאשר היעד הוא לספק 250 עובדים חדשים כבר בתום השנה הראשונה, ולהגיע ל-450 עובדים חדשים בשנה השלישית. להערכת הרשות, הביקוש למפתחי תוכנה גבוה מפי 2.5 מההיצע הקיים (נכון לאפריל 2017) ובשוק קיימות 7,127 משרות פנויות, בעיקר של מהנדסים ומתכנתים.

לפי התוכנית, לפחות 50% מהלומדים צריכים להיות בעלי תואר אקדמי במדעים, ורק עד 25% מהם בוגרי מדעי המחשב או הנדסה. מסגרות ההכשרה הן שינהלו את תהליך הקבלה בפועל ויחליטו על תנאי הקבלה, אולם המודל הישראלי כולל גם מסלול תחרותי שיתגמל את גופי הכשרה לתכנות בגין בוגרים שלהם שהשתלבו בשכר גבוה בתפקידי פיתוח בהייטק. קורסים אינטנסיביים במתכונת של Coding Bootcamps נעשים פופולריים בעולם. בארה"ב השתלבו כ-70% מבוגרי התוכנית השתלבו בתעשיית הייטק בשנת 2016. מדובר בקורסים בחו"ל שעלותם נעה בין 15,000-30,000$. בסקר Indeed שנערך בקרב 1,000 מעסיקי הייטק בארה"ב בשנת 2017, ציינו 84% מהם שמבחינתם בוגרי הקורסים טובים באותה מידה או יותר מבוגרי מדעי המחשב באוניברסיטה.

נעמי קריגר כרמי, ראש הזירה החברתית-ציבורית ברשות החדשנות, אמרה שלחברות ההכשרה תהיה יד חופשית בקביעת המודל העסקי שלהן, אולם רשות החדשנות תספק פיקוח כדי להבטיח השמה איכותית של כוח אדם איכותי, בין השאר באמצעות מומחים מהתעשייה שישולבו כנציגי ציבור בוועדות המחקר. קריגר כרמי: "מסלול סיירות התכנות מעניק הזדמנות לבוגרי מדעים מדויקים לשדרג משמעותית את שכרם בפרק זמן קצר, בין אם מדובר באנשים שלא עבדו כלל בתחום ההייטק, או באנשים שעבדו במקצועות אחרים ולא מממשים את מלוא יכולת ההשתכרות שלהם. עבור התעשייה מדובר בבשורה של ממש: כוח אדם איכותי שיהיה זמין בעתיד הנראה לעין".

אהרון אהרון, מנכ"ל רשות החדשנות, אמר שההייטק משווע לכוח אדם איכותי. "זה החסם המרכזי לתעשייה שהינה קטר צמיחה המשמעותי ביותר במשק. התוכנית היא אחד מהכלים שיתנו מענה בטווח הקצר לצורך הזה".

קול קורא ראשון לגופים מכשירים מיועד לצאת בסתיו 2017.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Jobs , חדשות