חטיבות הצגים וה-PCB דחפו לעלייה של 7.5% בהכנסות אורבוטק

8 אוגוסט, 2017

המכירות בתחום ה-PCB עלו ב-13.5% ובתחום מערכות ייצור הצגים השטוחים בכ-40%. אורבוטק דיווחה על מכירות של 210.7 מיליון דולר ברבעון השני, וצופה עלייה במכירות במחצית השנייה של 2017

Orbotech PerFix

חברת אורבוטק (Orbotech) קיבלה הזמנה בהיקף של 40 מיליון דולר מחברת CEC Panda LCD הסינית, המייצרת צגים שטוחים. החברה מסרה שההזמנה בוצעה עבור קו ייצור צגי Gen 8.6 בעיר שנג'ו בסין. בשלב הראשון, החברה מצפה להגיע לקיבולת ייצור של 60,000 ידיעות זכוכית בחודש.

ההזמנה האחרונה מבטאת את המגמות שהסתמנו בבתוצאות הכספיות של אורבוטק (Orbotech) ברבעון השני של 2017, שהסתיים עם עלייה ניכרת בהכנסות. החברה מיבנה דיווחה אתמול על הכנסות גבוהות מהתחזיות בהיקף של 210.7 מיליון דולר, צמיחה של 7.5% בהשוואה ל-196 מיליון דולר ברבעון השני של 2016. אורבוטק מפתחת ומייצרת ציוד בדיקה לתהליכי ייצור בתעשיית האלקטרוניקה בשלושה תחומים מרכזיים: מעגלים מודפסים (PCB), צגים שטוחים (FPD) ושבבים (SD). שני התחומים העסקיים המרכזיים שהובילו את העלייה במכירות היו המעגלים המודפסים והצגים השטוחים (FPD).

תיקון אוטומטי של מעגלים וצגי הדור הבא: 10.5

Orbotech Preciseהיקף ההכנסות מתחום המעגלים המודפסים עלה ב-13.5% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב-82.5 מיליון דולר. בשיחת הוועידה עם המשקיעים שנערכה לאחר פרסום התוצאות אמר המנכ"ל אשר לוי כי מדובר באחד מהרבעונים הטובים ביותר של חטיבת ה-PCB וייחס את העלייה בהכנסות בביקוש הגבוה לפתרונות ה-AOS – Automated Optical Shaping של החברה, בעיקר בתעשיית הסמארטפונים והרכב. מערכות ה-AOS של אורבוטק מאפשרות לבצע תיקונים אוטומטיים של תקלות בייצור מעגלים מודפסים צפופים ביותר, מתחת לגודל של 50µm. מדובר בתהליך הדורש מאמץ וזמן רב כאשר הוא מבוצע ידנית. מערכות Precise (משמאל) ו-Perfix (בתמונה למעלה) של החברה מאפשרות לתקן נתקים וקצרים הנובעים מעודף חומר, גם במוליכים דקיקים בעובי של 10µm מיקרון בלבד. "אנחנו החברה היחידה שמספקת פתרונות AOS, והגידול הגובר למוצר הזה קשור ישירות לאימוץ תהליכי ייצור מתקדמים," אמר לוי.

ההכנסות מתחום הצגים השטוחים הסתכמו ב-69.7 מיליון דולר, זינוק של 40% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. גם בתחום הזה ייחס לוי את הצמיחה בהכנסות למגמת ההתרחבות בתעשייה. לדבריו, אחת מהמגמות המרכזיות התומכות בצמיחה של אורבוטק היא הקמת מפעלי ייצור המוני של צגים שטוחים גדולי מימדים מדור 10.5 ומעלה (Gen 10.5), וההשקעה הגוברת בתחום זה בעיקר בסין. בדצמבר 2016 חתמה אורבוטק על הסכם עם BOE הסינית לאספקת מערכות בדיקה לצגי דור 10.5 למתקן הייצור הראשון בעולם לייצור המוני של צגי דור 10.5. "אנו צופים שיצרנים נוספים יקימו מפעלי ייצור לצגי 10.5 ומעלה בשנתיים הקרובות, והם יספקו לחטיבת ה-FPD שלנו הזדמנויות צמיחה". לא מכבר הודיעה LG על הקמת מפעל לייצור צגי דור 10.5.

חטיבת השבבים נאבקת

מנגד, ההכנסות של חטיבת השבבים (SD) ירדו ב-19% והסתכמו ב-54.9 מיליון דולר, לעומת 67.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. למרות זאת, לוי גילה שבמהלך הרבעון חלה עלייה של 70% בהיקף ההזמנות, בזכות ביקוש גובר בתחומי יישומי ההספק, יישומים מתקדמים, LED ו-RF. בשורה התחתונה, הרווח הנקי של אורבוטק במונחי GAAP זינק ברבעון השני כמעט פי שתיים מ-13.3 מיליון דולר ברבעון השני של 2016 ל-25 מיליון דולר ברבעון האחרון, כשהרווח התפעולי עולה ל-46.8%.

כמו כן, המגמות החיוביות בתעשייה צפויות להוביל להמשך הגידול ברווחי החברה. אורבוטק פרסמה תחזית להכנסות של 460-480 מיליון דולר במחצית השנייה של 2017 ולעלייה בשיעורי הרווחיות ל-47.0%-47.5%. אורבוטק נסחרת בנסד"ק לפי שווי שוק של 1.73 מיליארד דולר.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בקרה וציוד תעשייתי , דוחות רווח , סמיקונדקטורס , ציוד בדיקה