שוק ה-DRAM דוחף את תעשיית הסמיקונדוקטור לצמיחה של 21%

10 אוגוסט, 2017

המכירות בשוק הסמיקונדוקטור העולמי עלו ב-20.8% במחצית הראשונה של 2017. על פי IC Insights, הצמיחה קשורה במידה רבה לצמיחה החדה בשוק זכרונות ה-DRAM וה-NAND

שוק הסמיקונדקטור העולמי צפוי לרשום ב-2017 היקף מכירות חסר תקדים, מה שמביא שורה של גופי מחקר ואנליסטים לעדכן את תחזיות הצמיחה שלהם כלפי מעלה. על פי איגוד תעשיית הסמיקונדוקטור (SIA), היקף המכירות של תעשיית הסמיקונדוקטור העולמית ברבעון השני של 2017 הסתכם ב-97.9 מיליארד דולר, עלייה של 5.8% לעומת הרבעון הראשון של השנה וזינוק של 23.7% בהשוואה לרבעון השני של 2016.

במהלך חודש יוני 2017 לבדו עמדו היקפי המכירות בעולם על 32.6 מיליארד דולר, זינוק של 23.7% בהשוואה ליוני 2016. בסיכום של המחצית הראשונה של 2017, כלל המכירות בעולם בתעשיית המוליכים למחצה היה גבוה ב-20.8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. "תעשיית הסמיקונדוקטור העולמית רשמה ברבעון השני את הרבעון הטוב ביותר אי פעם ובחודש יוני עמדו המכירות על היקפי שיא חודשיים," כך אומר נשיא ומנכ"ל SIA ג'ון נויפר. "המכירות ביבשת אמריקה היו גבוהות במיוחד ביוני, וגם יתר האזורים הגיאוגרפיים רשמו צמיחה של 18% לפחות ברמה השנתית."

עדכון התחזית השנתית

המפנה החיובי בתעשייה הביא את מכון המחקר IC Insights לפרסם עדכון לתחזית השנתית שלו. "עם פתחה של המחצית השנייה של השנה, ברור כי תעשיית המעגלים המשולבים מציגה מגמה חזקה הרבה יותר מכפי ששוער בחודש ינואר," נכתב על ידי החברה ב-1 באוגוסט. IC Insights צופה כעת כי שוק המעגלים המשולבים יצמח בשיעור של 16% ב-2017, וזאת הודות לצמיחה החדה בשוק זכרונות ה-DRAM וה-NAND. על פי התחזית כעת, שוק ה-DRAM צפוי לצמוח השנה ב-55% ושוק זכרונות הפלאש NAND צפוי לצמוח ב-35%.

היקפי המכירות החודשיים בשוק הסמיקונדקטור. מקור הנתונים: WSTS

בשני השווקים הללו הגידול בהיקף המכירות נובע בעיקר מעליית המחירים החדה ולא בהכרח מעלייה ממשית בביקושים. אם נוציא מהשקלול את שני השווקים הללו, שוק המעגלים המשולבים צפוי לרשום צמיחה מתונה יותר של 6% בלבד. הגידול הצפוי בשיעור של 16% יהווה את הצמיחה השנתית הדו-ספרתית הראשונה שמציג השוק מאז שנת 2010, שסימנה את היציאה של השוק מהמיתון ובה צמח השוק ב-33%.

השגשוג בשוק ה-DRAM

על פי IC Insights לשוק ה-DRAM היתה תרומה ניכרת לצמיחה של שוק המעגלים המשולבים בשנים האחרונות. עם שיעורי צמיחה של 32% ו-34% בשנים 2013 ו-2014 בהתאמה, שוק ה-DRAM היה אחראי לבדו לצמיחה של 3% ב-2013 ו-4% ב-2014. "שוק ה-DRAM, שהיקפו נאמד ב-64.2 מיליארד דולר, מהווה בפער ניכר את קטגוריית המוצרים הגדולה ביותר בתעשיית המעגלים המשולבים כולה ב-2017. לשם השוואה, הקטגוריה השניה בגודלה בתעשיית המעגלים המשולבים היא קטגוריית המחשבים הנייחים והשרתים, שנאמדת ב-47.1 מיליארד דולר ב-2017, פער של יותר מ-17% מיליארד דולר.

על דו"ח שפורסם השבוע על ידי DRAMeXchange, חטיבת מחקר ב- TrendForceהמתמקדת בשוק ה-DRAM, מחיר החוזה הממוצע עבור רכיבי DRAM למחשבי PC זינק ברבעון הראשון בשיעור של כמעט 40% בהשוואה לרבעון הקודם ועמד על 24 דולר, וברבעון השני נרשמה עליית מחירים נוספת של למעלה מ-10% בהשוואה לרבעון הראשון, כאשר מחיר החוזה הממוצע עמד על 27 דולר. יתרה מכך, המחיר הממוצע של רכיבי DRAM למחשבי PC עלה בין יוני ליולי בשיעור של 4.6%.

"במחצית השנייה של 2017 שוק ה-DRAM צפוי להיכנס לתקופה עמוסה במיוחד וזאת לאור הירידה בהיצע בעקבות הפסקת הייצור הזמנית במפעל N2 (פאב 2) של חברת Micron Technology Taiwan (MTTW)," כך אומר אבריל וו, מנהל המחקר ב- .DRAMeXchangeחברת MTTW היתה ידועה בתור חברת אינוטרה (Inotera) לפני שנרכשה על ידי מיקרון. מפעל הייצור N2 של החברה, הממוקם בטייוואן, נפגע בתחילת יולי מזיהום שנגרם כתוצאה מתקלה במערכות הגז, מה שהוביל להשבתת הייצור למשך שבועיים לצורך עבודות הניקיון.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: מחקרים ונתוני שוק , סמיקונדקטורס