תאגיד התרופות הגרמני Merck יקים מעבדת חדשנות בישראל

23 אוגוסט, 2017

המעבדה, שתוקם בעלות של 20 מיליון אירו, תהווה חממה לחברות סטארט-אפ ישראליות בתחום החומרים המתקדמים ושיטות ייצור חדשניות. הקמת המעבדה היא חלק מתוכנית מעבדות החדשנות שיזמה רשות החדשנות

חברת התרופות והמדע הגרמנית מרק (Merck) הודיעה היום על הקמת מעבדה לחדשנות טכנולוגית לחברות סטארט-אפ ישראליות בעלות כוללת של 20 מיליון אירו ל-3 שנים. החממה, שתיקרא PMatX, תתמקד בפיתוח חומרים מתקדמים וטכנולוגיות ייצור חדשניות. התכנית תזכה לתמיכה של שותפים נוספים כגון HP וחברת ההשקעות Battery Ventures. המעבדה תנוהל מטעם מרק על ידי זרוע ההון סיכון של החברה – Merck Ventures.

הקמתה של PMatX נתמכת על ידי הרשות לחדשנות בישראל (IIA) במסגרת תכנית המעבדות לחדשנות טכנולוגית שהשיקה השנה הרשות. בתחילת החודש הודיעה הרשות על חמש החברות שזכו במכרז להקמת המעבדות, ובהן רנו-ניסאן העולמית, Merck, שיכון ובינוי, המ-לט ופרוטרום.

המעבדות בתכנית יעמידו תשתית טכנולוגיה וידע במגוון תחומים לחברות סטארט-אפ ישראליות, במטרה לגבש מוצר ולהעניק לחברות הזכייניות אפשרות לעשות שימוש ביישומים שיפותחו. העלות המוערכת של הפרויקט מטעם הרשות לחדשנות נאמדת בכ-50 מיליון שקל לשלוש השנים הקרובות, כאשר המימון כולל הקמת תשתית טכנולוגית לטובת החברות בסכום של עד 4 מיליון שקל ותפעול שוטף בסכום של עד חצי מיליון שקל לשנה. הסטרט-אפים שייקלטו במעבדות יקבלו מימון של 85% מעלות ההשתתפות ועד מיליון שקל למימון פרויקט הוכחת היתכנות.

PMatX מתכננת לקלוט חברות חדשות לתוכנית כבר ברבעון הרביעי של 2017, ומזמינה חברות קיימות או מי שמתכננים להקים חברה בתחום הדור הבא בתעשיית האלקטרוניקה, לרבות חברות בתחומים של חומרים חדשניים, טכנולוגיות ייצור חדשניות כגון הדפסה בתלת מימד, להגיש מועמדות לתכנית.

החממה של PMatX, אשר תהיה מצוידת בטכנולוגיות חדשניות מתקדמות לפיתוח בתחום האלקטרוניקה, תהיה ממוקמות ביבנה, באתר המחקר והפיתוח של Merck בישראל.

"כיוון שאנו רואים צמיחה במספר חברות ההזנק הישראליות בתחום החומרים, אנו מאמינים שחממה שתתמקד בחומרים ובטכנולוגיות ייצור בישראל היא ללא כל ספק בחירה נכונה, אמר רואל בולטויס, שעומד בראש מרק ונצרס. "אנו משקיעים בסטארט-אפים וחממת ה-PMatX החדשה תציע תשתית וכן סמיכות גיאוגרפית לחברות שכבר פועלות כיום במסגרת חממת הביו-פארמה ומדעי החיים של מרק, ותיתן הזדמנות לסטארט-אפים חדשים ללמוד מחברות מנוסות יותר", הוסיף.

ל-Merck 300 עובדים בישראל, רובם מדענים, ויש לה מתקנים ביבנה, הרצליה, רחובות וירושלים, אשר פועלים בכל תחומי העיסוק המרכזיים של מרק –בריאות, מדעי החיים וחומרים מתקדמים.

Merck היא חברת תרופות וכימיה המעסיקה כ-50,000 עובדיה ברחבי העולם החברה, שנוסדה ב-1886 מפתחת תרופות לטיפול בסרטן או בטרשת נפוצה, דרך מערכות חדשניות בשירות המחקר והייצור המדעי, ועד לקריסטלים נוזליים לצגי טלפונים חכמים ומסכי LCD לטלוויזיה. ב-2016 Merck עמדו מכירות על 15 מיליארד אירו.

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: השקעות והון סיכון , מדע