ווסטרן דיגיטל לא מוותרת על חטיבת השבבים של טושיבה

27 אוגוסט, 2017

על פי דיווחים בתקשורת היפנית, קבוצת רכישה בהובלת ווסטרן דיגיטל הגישה הצעה לרכישת חטיבת הזיכרונות תמורת ג-17.4 מיליארד דולר. טושיבה מעוניינת להגיע להסכם עד סוף החודש

ווסטרן דיגיטל לא מוותרת על חטיבת שבבי הזיכרונות של טושיבה. על פי דיווחים בתקשורת ביפן, קבוצת רכישה בהובלת ענקית הזיכרונות וכונני האחסון האמריקנית ווסטרן דיגיטל (Western Digital) הגישה הצעה לרכישת חטיבת השבבים (Toshiba Memory Corporation) תמורת כ-1.9 טריליון ין יפני (כ-17.4 מיליארד דולר). על פי הדיווחים, טושיבה מעוניינת להגיע להסכם עד סוף חודש אוגוסט, וזאת כדי שתוכל לדווח על מאזן חיובי בשנה הפיסקאלית של 2017.

מלבד ווסטרן דיגיטל, קבוצת הרכישה כוללת את קרן ההשקעות האמריקנית הפרטית KKR, את תאגיד ההשקעות Innovation Network, הנתמך על ידי ממשלת יפן, את בנק הפיתוח של יפן, ושורה של חברות יפניות נוספות. מתוך הסכום הכולל, ווסטרן דיגיטל צפויה להשקיע סכום של כ-150 טריליון ין יפני (כ-140 מיליון דולר).

אחת המטרות העיקריות של המתווה המתגבש, כך על פי הדיווחים בניקיי היפני, הוא להשאיר את מרבית השליטה בחטיבת השבבים של טושיבה בידיים יפניות, ועל פי המתווה המתגבש, ווסטרן דיגיטל לא תשלוט ביותר מ-40% מהחטיבה ולא תהיה בעלת זכות הצבעה בדירקטוריון החברה. כמו כן, על פי הדיווחים, גם טושיבה מעוניינת להשאיר בידה נתח מן החטיבה ותתרום לעסקה כ-100 טריליון ין.

מלחמת מחירים ומלחמות משפטיות

טושיבה העמידה למכירה את חטיבת השבבים שלה כדי לכסות על הפסדי העתק שנגרמו לחברה בעקבות פשיטת הרגל של חטיבת הכורים הגרעיניים של החברה בארצות הברית. בעקבות כך, נאלצה טושיבה לרשום מחיקה של כ-6.3 מיליארד דולר ודיווחה על הפסד של 3.1 מיליארד דולר בשנה הפסיקאלית של 2016, ואף פרסמה אזהרת "עסק חי".

על רקע השגשוג הנוכחי בשוק הזיכרונות העולמי, הביקוש לחטיבת השבבים היה גבוה ומתחרות רבות בתחום השבבים וחברות טכנולוגיה נוספות הגישו הצעות לרכישת חטיבת השבבים היוקרתית. בין היתר, על פי הדיווחים, טושיבה קיבלה הצעות רכישה מיצרניות שבבים כגון SK Hynix, Micron, Western Digital וקבלנית הייצור הטייוואנית Foxconn, בשלב מסוים, דווח כי גם גוגל, אפל ואמזון מצטרפות למרוץ לרכישת החטיבה. הביקוש הגבוה הוביל למלחמת מחירים שהעלתה את שוויה של חטיבת השבבים.

ההצעות הריאליות ביותר, כך על פי ההערכות, היו הצעה משותפת של ברודקום וקרן ההשקעות סילבר לייק והצעה של פוקסקון. עם זאת, ממשלת יפן לא היתה מעוניינת שחטיבת השבבים תיפול לידיים זרות ופסלה את ההצעות.

ביוני הודיעה טושיבה כי בכוונה למכור את החטיבה לקבוצת רכישה בהובלתה של קרן Bain Capital ויצרנית השבבים הדרום קוריאנית SK Hynix, ובגיבוי חברות של ממשלת יפן, תמורת כ-18 מיליארד דולר. ואולם, ווסטרן דיגיטל, שמנהלת במשותף עם טושיבה מפעל לייצור שבבי זיכרון פלאש, הגישה לבית הדין הבינלאומי לבוררות תביעה על מנת למנוע מטושיבה למכור את החטיבה לגורם אחר וזאת בטענה כי הדבר מפר את החוזה שבין טושיבה לווסטרן דיגיטל, ובעקבות כך העסקה נקלעה למבוי סתום ונפלה.

כעת הזמן דוחק וטושיבה נאלצת לחזור לאופציית ווסטרן דיגיטל. על פי דיווח ברויטרס, בטושיבה מעוניינים להגיע להסכם עד סוף החודש ולהשלים את מכירת חטיבת השבבים עד סוף השנה הפיסקאלית, שמסתיימת במרץ 2018, וזאת כדי שהחברה תוכל לדווח על מאזן חיובי, מאחר שדיווח על הון עצמי שלילי במשך שנתיים רצופות עשוי להוביל לסילוק החברה מהבורסה בטוקיו. כמו כן, על פי התקשורת ביפן, אחד התנאים שמציבה טושיבה לעסקה הוא כי ווסטרן דיגיטל תבטל את התביעה נגדה.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: סמיקונדקטורס , רכיבים