הכנסות שיא ל-SolarEdge בזכות התרחבות גלובלית

13 נובמבר, 2017

החברה רשמה עלייה של 22% בהכנסות ל-166.6 מיליון דולר, הודות להתרחבות הפעילות בשווקי מפתח בעולם וירידה בתלות בשוק המגורים האמריקני. מניית החברה זינקה בכ-19% הודות לתחזית הכנסות גבוהה מהמצופה

חברת סולאר-אדג' (SolarEdge) מהוד השרון דיווחה על מכירות שיא ברבעון השלישי הודות להתרחבות הפעילות העסקית בשווקים נוספים בעולם והירידה בתלות בשוק המגורים האמריקני המדשדש. הכנסותיה של סולאראדג' ברבעון השלישי הסתכמו ב-166.6 מיליון דולר, צמיחה של 22% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שבו עמדו ההכנסות על 136.1 מיליון דולר.

הרווח התפעולי של החברה של החברה עלה ב-33% בהשוואה לרבעון הקודם לכדי 25.4 מיליון דולר, ואילו הרווח הנקי עלה ל-28 מיליון דולר, בהשוואה ל-15.6 מיליון דולר בשנה שעברה. שיעור הרווח הגולמי עלה בשיעור קל מ-34.6% ל-34.9%, וזאת הודות ליציבות במחירי המכירה הממוצע של הממירים. ברבעון השני של 2017 מכרה החברה כ-90,000 ממירים סולאריים בהספק כולל של 676 מגה-וואט, ומספר שיא של 2.04 מיליון בקרי הספק.

בדומה לרבעון הקודם, שגם בו דיווחה החברה על מכירות שיא, המפתח לצמיחה בהכנסות היה המשך הצמיחה בהכנסות באירופה, ובעיקר בגרמניה ובהולנד. בשיחת הוועידה עם המשקיעים ציין מנכ"ל ומייסד החברה גיא סלע כי כי החברה גם מתחילה לבסס את כוחה בשווקים חדשים כגון אוסטרליה, יפן והודו. אסטרטגיה זו נועדה להפחית את התלות של החברה בשוק המגורים האמריקני המדשדש, שחווה ירידה במחירים ובביקושים לצד תחרותיות עזה, מה שגרם ברבעונים הקודמים לירידה בהכנסות החברה. ואמנם, הכנסות החברה ברבעון האחרון מהשווקים הגלובליים שמחוץ לארצות הברית היוו כבר כ-51% מכלל הכנסות החברה. כך למשל, חברת טסלה (Tesla), שמשווקת פאנלים סולריים לשוק המגורים בארצות הברית, דיווחה ברבעון האחרון על ירידה חדה בהכנסות ממגזר זה.

סולאראדג' צופה את המשך הצמיחה גם ברבעון הבא ופרסמה תחזית הכנסות חזקה עבור הרבעון הרביעי בטווח שבין 175-185 מיליון דולר. נראה כי לצד הכנסות השיא, תחזית ההכנסות החזקה לרבעון הבא, שהיתה גבוהה בכ-20% מתחזיות האנליסטים, היה הגורם לזינוק החד בשיעור של 19% במניית החברה ביום שישי בנסדא"ק. סולאראדג' נסחרת לפי שווי שוק של 1.64 מיליארד דולר, וזאת לאחר שהשלימה עלייה של כ-190% מאז תחילת השנה.

מניית סולאראדג' בשנה האחרונה

באופנהיימר ממליצים על סולאר-אדג'

בעקבות התוצאות החיובית, פרסם בית ההשקעות אופנהיימר המלצה חיובית על מניית החברה וציינה כי מדובר באחת מהזדמנויות הקנייה האטרקטיביות ביותר מקרב החברות הישראליות. בסקירה ציינו כלכלני אופנהיימר כי סולאראדג’ תמשיך להגדיל את נתח השוק שלה על חשבון מתחרותיה, המתקשות להשקיע בפיתוח מוצרים חדשים, ובכך צפויה להמשיך להאיץ את קצב הצמיחה ואת שיעורי הרווחיות.

כלכלני אופנהיימר מעריכים כי הסביבה התחרותית של סולאראדג’ משתפרת וכי החברה ממשיכה לחזק את מעמדה בזכות יתרונותיה הטכנולוגיים, ומאמינים כי התחרות מצד Huawei הסינית אינה נמצאת ברקע. סולאראדג’ עברה במרבית הייצור למוצר HDWave, המציע הפחתה ניכרת בגודל ובמשקל והגדלת יכולת מיצוי ההספק ומספק שיעורי רווחיות גבוהים יותר ויתרון תחרותי. בשנה הבאה צפויה להשיק מוצר חדש לפלח שוק המגורים הנמוך, מגזר שסולאר-אדג' טרם פעילה בו.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אנרגיה וסביבה , דוחות רווח