היעד החדש של טאואר-ג'אז: 3.5 מיליארד דולר בשנה

30 נובמבר, 2017

הצצנו במצגת של טאואר שהוצגה אתמול למשקיעים ונדהמנו: החברה הציבה יעד צמיחה שיביא אותה למכירות של 3.5 מיליארד דולר ורווח של יותר מחצי מיליארד דולר בשנה. בכך תהיה קבלנית ייצור השבבים העצמאית הרביעית בגודלה בעולם

קבלנית ייצור השבבים ממגדל העמק, טאואר-ג'אז (TowerJazz), מכוונת גבוה ומעלה את תחזית ההכנסות שלה לשנים הקרובות. כך עולה מהמצגת של החברה שהוצגה אתמול בכנס המשקיעים השנתי של טאואר-ג'אז בניו-יורק. מהמצגת שהגיעה לידי Techtime, מתברר שהחברה דיווחה על יעד הכנסות שיגיע בתוך מספר שנים להיקף של כ-3.5 מיליארד דולר מכירות בשנה ורווח של 520 מיליון דולר. היעד החדש גבוה כמעט פי 2.5 מההכנסות של החברה ב-2017, שעל פי הצפי של החברה צפויות לעמוד על 1.4 מיליארד דולר לערך. עם זאת, החברה לא הציגה לוח זמנים מדויק להגשמת היעד.

מניית החברה עלתה בכ-7.7% במסחר בבורסת תל אביב והיא נסחרת לפי שווי שוק של 12.46 מיליארד שקל. כבר היום נחשבת טאואר-ג'אז הישראלית לאחת מקבלניות ייצור השבבים העצמאיות (Foundries) הגדולות בעולם. מהדו"ח האחרון של חברת המחקר IC Insights, עולה שבשנת 2016 היתה טאואר-ג'אז קבלנית הייצור השבבים השישית בגודלה בעולם מבחינת היקף מכירות ואחת משלוש החברות בעלות הצמיחה המהירה ביותר. הכנסות שנתיות של 3.5 מיליארד דולר יציבו אותה, לפחות על-פי הנתונים של 2016, במקום הרביעי ברשימת קבלניות הייצור המובילות, מעל חברת Powerchip הטאיוואנית וחברת SMIC הסינית.

היעד הפיננסי של טאואר. מתוך המצגת למשקיעים אתמול

מפתחות הצמיחה: סין ותעשיית הרכב

היכולות המרכזיות של טאואר הן בייצור רכיבים אנלוגיים, רכיבי RF וחיישנים מיוחדים, כשהתחום הבולט בהם הוא חיישני תמונה מבוססי CMOS. החברה העריכה במצגת שהזינוק הגבוה בהכנסות יבוא מפתיחת שווקים חדשים והגדלה של קיבולת הייצור. בתחום הזה היא הציגה תוכנית רכבה מאוד של רכש טכנולוגיות וקיבולת ייצור, בנוסף לששת המפעלים שהיא מחזיקה כיום. מלבד מנועי הצמיחה המסורתיים של החברה בתחום השבבים האנלוגיים והחיישנים, טאואר-ג'אז מכוונת כעת לשני שוקי מפתח חדשים: השוק הסיני ולתעשיית הרכב.

בחודש אוגוסט היא חתמה על הסכם להקמת פאב בעיר Nanjing ביחד עם Tacoma Semiconductor הסינית, אשר ייצר רכיבים בפרוסות סיליקון של 200 מ"מ. במסגרת ההסכם, טאואר-ג'אז תהיה זכאית לנצל 50% מכושר הייצור של המפעל. מלבד הגדלת קיבולת הייצור, הקמת הפאב בסין תספק לחברה דריסת רגל בשוק הסיני, וזאת מאחר שהממשלה הסינית מעדיפה לעשות עסקים עם חברות שגם מייצרות בסין. בתחום הרכב, דיווחה החברה על הסכם עם התאגיד היפני DENSO, הנחשב לאחד מהספקים המובילים של תת-מערכות לשוק הרכב, לייצור חיישן מכ"ם הרכב של החברה. כמו כן הודיעה החברה על תהליכי ייצור ייעודים המותאמים לייצור חיישנים לשוק הרכב.

תוכנית רכש אגרסיבית

כדי לעמוד בצמיחה הזו, צריכה טאואר להגדיל את המגוון הטכנולוגי שלה ואת כושר הייצור. במסגרת המצגת היא הראתה שקף המציין את התחומים המרכזיים שבהם היא מתכננת לייצר יכולת או לרכוש אותה. פירוש הדבר שבתקופה הקרובה נתחיל לשמוע על עיסקאות לרכישת קווי ייצור קיימים של חברות זרות. מדיניות שהיא נוקטת בהצלחה מספר שנים. בנוסף, מתוך השקף שהוצג למשקיעים (למטה), יכול להיות שהיא תרכוש חברות שבבים בעלות טכנולוגיה נדרשת, כדי להיכנס באמצעותן לטכנולוגיות חדשות ולקבל לידיה גם את הלקוחות שלהן.

דבר אחד ברור: המצגת מציגה לא רק תוכנית התרחבות, אלא גם רמז למשקיעים שההתרחבות הזאת דורשת השקעות רבות. יכול להיות בעצם שהחברה מכינה את המשקיעים להשקעה גדולה בתשתיות שהיא צפויה לבצע בקרוב, כדי שהם יתייחסו אליה כאל חלק מתהליך הצמיחה ולא רק כאל עול פיננסי.

 

התחומים המרכזיים שבהם צפויות עיסקאות רכש. מתוך המצגת למשקיעים

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח , ייצור וקבלנות משנה , סמיקונדקטורס