PV Nano Cell השלימה את רכישת דיג'יפלקס ב-10 מיליון דולר

19 דצמבר, 2017

המטרה של הרכישה היא למזג בין הטכנולוגיות של שתי החברות ולהציע מדפסת תלת-מימד אשר תאפשר הדפסת אבות טיפוס של מעגלים מודפסים (PCB)

חברת PV Nano Cell ממגדל העמק, שפיתחה דיו מתכתי מוליך (בתמונה למעלה) להדפסת מעגלים אלקטרוניים, השלימה את עסקת רכישת חברת DigiFlex מיד חרוצים, שנחתמה בחודש מרץ, תמורת 10 מיליון דולר. דיג'יפלקס מייצרת מדפסת הזרקת דיו פלקסוגרפית, ובאמצעות המיזוג, PV Nano Cell שואפת להציע פיתרון משולב להדפסת PCB ולחדור לשוק העולמי הצומח של ייצור מעגלים משולבים באמצעות מדפסות תלת-מימד.

העסקה תתבצע כולה במניות ותעניק לבעלי המניות של דיג'יפלקס נתח של כ-25% מהחברה הממוזגת. בנוסף, המשקיעים הקיימים והחדשים יבצעו השקעה של 1.1 מיליון דולר בחברה המוזגת. חברת דיג'יפלקס תמשיך לפעול באופן עצמאי כחברה בת של ננו-סל.

דיג'יפלקס נוסדה על ידי קנת לוי, אשר ייסד וניהל במשך 30 שנה את חברת KLA-Tencor הבינלאומית, המייצרת ציוד בדיקה לתעשיית הסמיקונדוקטור.

הדפסת מעגלים אלקטרוניים

חברת PV Nano Cell, אשר הוקמה ב-2009 ומנוהלת על ידי המנכ"ל פרננדו דה לה ווגה, פיתחה ומייצרת דיו מוליך לשימוש בתאים סולאריים (Solar Photovoltaics) וביישומי אלקטרוניקה מודפסת. הדיו שפיתחה החברה מבוסס על ננו-גבישים מתכתיים מכסף ומאפשר הדפסת מוליכים בעזרת מדפסות הזרקת דיו. החברה פיתחה גם דיו המבוסס על ננו-חלקיקי נחושת, מתכת שעלותה זולה באופן משמעותי. להערכת החברה היתרונות של מוצרי הדיו של החברה המשווקים בשם Sicrys, הם מחיר נמוך, מוליכות חשמלית גבוהה ואורך חיי מדף ארוכים מאוד.

מדפסת PCB חדשה

השימוש הראשוני של הדיו שפיתחה ננו-סל יועד להדפסה של הקווים המוליכים בחלק העליון של תאים סולאריים באמצעות מדפסת הזרקת דיו, תהליך שמוזיל את העלויות של ייצור התאים הסולאריים. עם זאת, בשלב מאוחר יותר החלה חברת ננו-סל לפעול בשוק המעגלים האלקטרוניים כשהיא מספקת הדיו שלה ליצרני PCB, המדפיסים את הרכיבים האלקטרוניים באמצעות הדיו שלה.

חברת דיג'יפלקס הוקמה ב-2005 על ידי קנת' לוי, אשר ייסד וניהל במשך 30 שנה את חברת KLA-Tencor הבינלאומית, המייצרת ציוד בדיקה לתעשיית הסמיקונדוקטור. דיג'יפלקס פיתחה את מדפסת הזרקת דיו FlexoJet 1725 ליצירה מיידית של גלופות הדפסה לתעשיית הדפוס ולתהליכים תעשייתיים, באמצעות מגוון של 10 מוצרי דיו אופטיים ופולימריים שפיתחה. היתרון של המדפסת של דיג'יפלקס הוא ביכולתה להדפיס שכבות מרובות, מה שיאפשר לחברה הממוזגת להדפיס גם מעגלי PCB רב-שכבתיים.

המדפסת המתוכננת של ננו-סל אינה מיועדת לייצור המוני של מעגלים מודפסים, אלא לצורך הדפסת אבות-טיפוס במהלך התכנון של מעגלים מודפסים. הפיתרון הזה למעשה יאפשר לחברות המפתחות שבבים לייצר במהירות אבות-טיפוס בתוך החברה (In-House) בלא צורך לייצר את דגם האב-טיפוס במיקור חוץ על-ידי יצרן חיצוני, וכך לקצר את משך התהליך הפיתוח והבנייה של מערכות אלקטרוניות.

תחרות ראשונה לננו-דיימנשן

מלבד הצהרת הכוונות, לא ברור באיזה שלב מצוי הפיתוח של הפיתרון המשולב ומתי החברה שואפת להתחיל בשיווק מסחרי. שילוב בין שתי הטכנולוגיות כרוך בין היתר בהתאמת המדפסת של דיג'יפלקס להדפסת PCB ופיתוח תוכנה שתאפשר למהנדסים לעצב את המעגלים המודפסים.

מדפסת ה-DragonFly2020 של ננו-דיימנשן

המהלך של ננו-סל מציב תחרות ראשונה לחברה ישראלית אחרת, ננו-דיימנשן מנס ציונה, שנחשבת לחלוצה בתחום. ננו-דיימנשן פיתחה מדפסת תלת מימד בשם DragonFly2020 המשמשת לייצור מיידי של מעגלים מודפסים רב-שכבתיים ואנטנות. בדומה לתכנון של ננו-סל, הטכנולוגיה של ננו-דיימנשן מבוססת על מדפסת הזרקת דיו, על חומרים פולימריים המתקשים ומייצרים את שכבות המצע של המעגל המודפס, ועל דיו מוליך שהיא פיתחה, הכולל חלקיקים ננומטריים של כסף ונחושת.

בעוד ננו-סל עדיין מצויה בשלב התכנון והפיתוח, ננו-דיימנשן כבר החלה לשווק השנה את המדפסת שלה באופן מסחרי ואף דיווחה בחודשים האחרונים על מכירה של מספר מדפסות ללקוחות ראשונים.   שוק הדפסת ה-PCB אולי טומן בחובו פוטנציאל גדול, אך למעשה מדובר בתחום בתולי וקשה להעריך מה תהיה הביקוש בקרב חברות שבבים לפיתרון הזה. למעשה, המדפסת של ננו-דיימנשן היא מדפסת ה-PCB הראשונה והיחידה בעולם שמשווקת באופן מסחרי. במובן מסוים, ננו-דיימנשן מסייעת להכשיר את הקרקע עבור הפיתוח העתידי של ננו-סל ולקדם את ההחדרה של הטכנולוגיה החדשנית הזו בקרב תעשיית השבבים.

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: 3D-Printing , מיזוגים ורכישות , סמיקונדקטורס , תוכנה ותכנון אלקטרוני