תאלס רוכשת את Gemalto הגרמנית ב-4.8 מיליארד אירו

21 דצמבר, 2017

ענקית האלקטרוניקה הביטחונית מצרפת מתכננת להיות "ענקית בתחום האבטחה הדיגיטלית". העיסקה צפוייה להסתיים במחצית השנייה של 2018. גמלטו תמשיך לפעול כחברה עצמאית בהנהגת ההנהלה הנוכחית

חברת גמלטו (Gemalto) הגרמנית, ספקית של מוצרי אבטחה דיגיטליים, קיבלה את הצעת הרכש של חברת מערכות ההגנה הצרפתית תאלס (Thales) תמורת 4.8 מיליארד אירו. מועצת המנהלים של גמלטו אישרה פה אחד את העסקה, שתתבצע במזומן לפי מחיר של 51 אירו למניה,המהווה פרמייה של 51% לעומת מחיר המניה ב-8 בדצמבר, ערב פרסום העסקה. המיזוג צפוי לצאת לפועל במחצית השנייה של 2018. בשבועות האחרונים ניהלה תאלס תחרות מחירים מול חברת Atos הצרפתית, שהציעה לשלם 46 אירו בלבד תמורת כל מניה של גמלטו.

גמלטו היא היצרנית הגדולה בעולם של כרטיסי SIM לסמארטפונים, אולם העניין של תאלס בעיסקה טמון דווקא בהתמחות של גמלטו בתחום האבטחה הדיגיטלית שבו היא מציעה פורטפוליו מגוון של מוצרים למגזרים שונים. החברה מפתחת ומייצרת פתרונות מאובטחים לביצוע עסקאות עבור בנקים, ובכלל זה כרטיסי EMV (כרטיס אשראי עם שבב), מסופי תשלום ומערכות אימות זהות לבנקאות מקוונת. החברה מוכרת גם פתרונות אימות זהות למגזר הציבורי, ובכלל זה טכנולוגיית זיהוי ביומטרי לתעודות זיהוי ממשלתיות, ומוצרי אבטחה למגזר הארגוני ושירותי הצפנה ואבטחת ענן.

גמלטו גם החלה לפעול בתחום ה-IoT ומספקת פתרונות קישוריות ואבטחה למכשירי IoT. החברה מעסיקה כ-15,000 עובדים ברחבי העולם והכנסותיה ב-2016 עמדו על 3.2 מיליארד אירו. קבוצת תאלס היא אחד מתאגידי הביטחון הגדולים בעולם. היא מעסיקה כ-64 אלף עובדים ברחבי העולם ונסחרת בבורסה של פאריס לפי שווי שוק של כ-19 מיליארד אירו. בשנת 2016 הסתכמו מכירותיה בכ-14.9 מיליארד אירו. החברה מפתחת ומייצרת מערכות אלקטרוניות לתחומי התעופה, ההגנה, החלל והתחבורה. במקביל, היא מפעילה חטיבת אבטחה המספקת מערכות מאובטחות לניהול מידע קריטי לתשתיות קריטיות דוגמת שדות תעופה, ומפתחת ארכיטקטורות אבטחה והצפנה לתחום הביג-דטה.

ענקית חדשה בתחום האבטחה הדיגיטלית

הרכישה של גמלטו מהווה מהלך מפתיע. עד כה תחום פתרונות האבטחה נחשב לחלק משני בפעילותה העסקית של תאלס. העיסקה מבהירה שהיא מזהה פוטנציאל רב בשוק זה. החברה דיווחה שבשלוש השנים האחרונות היא השקיעה כמיליארד דולר בפיתוח טכנולוגיות אבטחה דיגיטלית. אולם נראה שכדי לבצע פריצה אמיתית לשוק הזה, היא נדרשת לבצע רכישה משמעותית של אחת החברות המובילות בעולם בתחום. רכישת גמלטו תספק לתאלס טכנולוגיות אבטחה, לקוחות ואפשרות כניסה לשוק האזרחי שבו היא פחות פעילה. על-פי ההסכם שנחתם, גמלטו תמשיך לפעול באופן עצמאי תחת ההנהלה הקיימת.

טאבלט של מיקרוסופט מחובר לרשת באמצעות טכנולוגיית eSIM מאובטחת של גמלטו
טאבלט של מיקרוסופט מחובר לרשת באמצעות טכנולוגיית eSIM מאובטחת של גמלטו

חברת תאלס המגדירה את המיזוג כמהלך "שייצור מובילה עולמית בתחום האבטחה הדיגיטלית ואבטחת הסייבר". בהצהרה לעיתונות אמר מנכ"ל ונשיא תאלס, פטריס קיין (Patrice Caine) כי הרכישה של גמלטו מהווה נקודת ציון מרכזית ביישום האסטרטגיה של תאלס. "יש לנו שאיפות גדולות המתבססות על חזון משותף של טרנספורמציה דיגיטלית של התעשיות ושל הלקוחות שלנו". מעבר להתרחבות לשווקים שבהם גמלטו פועלת, מעניין יהיה לראות כיצד תשתמש תאלס ברכישת גמלטו כדי להרחיב את סל המוצרים שהיא מספקת ללקוחותיה בתחומי התעופה, הביטחון והתחבורה.

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: אבטחה , אבטחת סייבר , מיזוגים ורכישות , תעופה וביטחון