אוטוטוקס ו-STMicroelectronics מוכנות לייצור המוני של V2X

7 ינואר, 2018

שתי החברות יציגו ב-CES את הדור השני של פתרון ה-V2X של אוטוטוקס, הכולל את פלטפורמת הטלמטיקה של ST. הפיתרון עומד בדרישות משרד התחבורה האמריקאי

חברת אוטוטוקס (Autotalks) מכפר נטר, המפתחת רכיבי תקשורת בין כלי-רכב לבין כלי-רכב אחרים ותשתיות דרך (V2X) וענקית הסמיקונדוקטורים הצרפתית-איטלקית STMicroelectronics יציגו בתערוכת CES השבוע בלאס וגאס את הדור השני של פתרון ה-V2X DSRC של אוטוטוקס, שהוא הראשון מסוגו המוכן לייצור המוני. בתערוכה יציגו שתי החברות תסריטי שימוש של תקשורת בין כלי רכב (Vehicle-to-Vehicle – V2V) ותסריטי שימוש של תקשורת בין כלי רכב לתשתיות (V2I – Vehicle-to-Infrastructure).

הפתרון כולל את מערך השבבים CRATON2 של אוטוטוקס ואת פלטפורמת הטלמטיקה החדשנית Telemaco של STMicroelectronics. ההדגמה תראה כיצד טכנולוגיה זו, שמוכנה כעת לייצור סדרתי, יכולה למנוע התנגשויות, לאפיין תנאי כביש ולזהות תשתיות חשובות, כמו תחנות להטענת רכב חשמלי. באוטוטוקס ציינו כי השבב החדש עומד בדרישות של משרד התחבורה האמריקני.

השבב של אוטוטוקס מבוסס על פרוטוקול התקשורת DSRC (Dedicated Short Range Communications), ומאפשר למכוניות להעביר ביניהם באמצעות תקשורת אלחוטית נתונים בטיחותיים כגון מהירות, כיוון נסיעה, מיקום ומצב הבלימה, ולספק לנהגים התרעה על סכנת התנגשות.

אוטוטוקס מתכוננת להתחיל בייצור המוני שיחל ב-2019, לאחר שזכתה בכמה פרויקטים אצל לקוחות משמעותיים. בספטמבר 2016 היא הודיעה שיצרנית מערכות האלקטרוניקה לרכב מיפן, דנסו (DENSO), תשלב בפלטפורמת ה-V2X שלה את מערך השבבים ל-V2X של אוטוטוקס. בתחילת יוני השיקה אוטוטוקס טכנולוגיה למניעת תאונות אופנועים באמצעות תקשורת בין כלי רכב לבין אופנועים (B2V – Bike-to-Vehicle) המיושמת במערך השבבים שלה. במקביל, היא החלה בפרויקט פיתוח משותף עם Bosch הגרמנית, הנחשבת ליצרנית המכלולים לרכב הגדולה בעולם, ועם Ducati ו-Cohda Wireless, המשלב את טכנולוגיית B2V שלה.

החקיקה בארה"ב דוחפת את השוק

מנכ"ל אוטוטוקס חגי זיס

אוטוטוקס היא שחקנית מובילה בתחום שבבי התקשורת הממונעת V2X – Vehicle to Everything. אחד ממנועי הצמיחה המרכזיים בשוק זה הוא ההתקדמות המהירה של חברות OEM ו-Tier1 בתחום הרכב לעבר כניסה של מערכות  V2X מבוססות DSRC לשוק הרכב. הצמיחה הזו קיבלה דחיפה מהצעת החקיקה (NPRM – Notice of Proposed Rule Making) שניתנה לאחרונה על-ידי משרד התחבורה של ארצות הברית (USDOT), אשר צפויה להיתרגם לחוק המחייב התקנת מערכות V2V מבוססות DSRC בכל כלי הרכב הקלים בארצות הברית. כתוצאה מכך, מערכות אלו יותקנו ברכבים מייצור סדרתי החל משנת 2019 וחברות הרכב והטכנולוגיה ממקדות מאמצים להקדים את הרגולציה.

מנכ"ל אוטוטוקס חגי זיס ציין כי טכנולוגיית ה-DSRC מוכנה כעת להתקנה המונית, הן עבור כלי רכב מאוישים והן עבור כלי רכב אוטונומיים. "ההדגמה שאנו מבצעים עם ST היא עדות נוספת לשיתופי הפעולה העסקיים החזקים בתחום ה-V2X שאוטוטוקס גיבשה באמצעות פתרונות רכב של הדור הבא עבור כלי רכב מקושרים ואוטונומיים," הוסיף זיס.

פאביו מארצ'יו, מנכ"ל חטיבת המיקרו-בקרים ויישומי הבידור והמידע שבחטיבת הרכב ב-STMicroelectronics. "המאמצים של ST תרמו להבטחת השילוב של מודול ה-V2X מבוסס ה-CRATON2 עם הטכנולוגיות המתקדמות של ST לרכבים מקושרים, ובכלל זה מעבדים מאובטחים לרכב, מקלטי GNSS וחיישנים".

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: Automotive , סמיקונדקטורס , רכב אוטונומי