האם סיוה חושפת את המעבד שהיא נתנה לאפל?

7 ינואר, 2018

הכריזה על מעבדי NeuPro, אשר מבצעים את ההסקה ברשתות ניורוניות ומאפשרים להפעיל יישומי בינה מלאכותית במכשירי קצה כמו סמארטפונים ואבזרי IoT. החברה הגדירה עצמה מחדש כ"ספקית טכנולוגיות עיבוד אותות ובינה מלאכותית"

CEVA DEEP LEARNING

חברת סיוה (CEVA) מהרצליה, חשפה בסוף השבוע קו מוצרים חדש: סדרת מעבדי הבינה המלאכותית NeuPro, המיועדת ליישומי למידה עמוקה במכשירי קצה (Edge Devices), דוגמת סמארטפונים, מכוניות אוטונומיות, IoT, מערכות מעקב, רובוטיקה, מכשור רפואי ויישומים תעשייתיים. בניגוד לעבר, שבו החברה התמקדה בהתאמת מעבדי DSP ליישומים שונים, הפעם מגובר ככל הנראה במוצר חדש לחלוטין. החברה מסרה שמדובר במעבדים בלעי עוצמת חישוב גבוהה מאוד: בין 2 טרה פעולות חישוב לשניה (TOPS) ועד 12.5 טרה פעולות חישוב לשניה (2TOPS-12.5 TOPS).

המעבדים מאפשרים לממש באבזרי הקצה יישומים כמו עיבוד שפה טבעית, תרגום בזמן אמת, סיווג ואיתור עצמים, ניהול תהליכי עבודה, ויישומים נוספים המבוססים על למידה עמוקה (Deep Learning). משפחת NeuPro שייכת לקטגוריה של מעבדי בינה מלאכותית המבצעים את פעולת ההסקה (Inferencing): בינה מלאכותית מבוססת רשתות נוירוניות מבצעת בשני צעדים. בשלב הראשון מתבצע תהליך אימון הרשת (Training) מול דטהבייס גדול מאוד ובמערכות מיחשוב עתירות עיבוד. לאחר מכן מוטמעות ההסקות שנילמדו ברכיבי בינה מלאכותית, המבצעים את פעולות ההסקה בקצות הרשת ובהספק נמוך מאוד יחסית.

תעלומת הבינה המלאכותית בסמארטפון של אפל

זהו שבב מהסוג שבו משתמשת אפל (Apple) במכשירי האייפון החדשים שלה, שבהם היא הטמיעה טכנולוגיית בינה מלאכותית לצורך ביצוע פעולות זיהוי ואימות משתמש ושיפור הפקודות הקוליות, בזכות היכולת המועצמת לעיבוד שפה טבעית שיש בטכנולוגיית הבינה המלאכותית. ההכרזה האחרונה של CEVA מחזקת את ההשערה שהיא זו שסיפקה לחברת אפל את הקניין הרוחני למעבד הבינה המלאכותית במכשירים האייפון החדשים.

בסוף דצמבר 2017 פירסם האתר הטכנולוגי SemiAccurate טענה שלפיה אפל רכשה את ליבת הרשתות הנוירוניות של CEVA מהרצליה. האנליסט צ'רלי דמרשיאן, כתב שהוא ראה צילומים של השבב A11, "שמתוכם עולה בבירור שהמנוע הנוירוני הוא קניין רוחני של חברת סיוה". לדבריו, הוא ביצע בדיקה נוספת ביחד עם מקור העובד אצל קבלנית משנה של אפל בקופרטינו, קליפורניה, שאישר את הממצא. Techtime היפנה שאילתא לחברת סיוה, אולם תגובתה הרשמית היתה שהיא מסרבת להתייחס לנושא.

פלטפורמה בעלת ארבעה שבבים

משפחת NeuPro כוללת ארבעה מעבדים שונים: מעבד NP500 המיועד למוצרי IoT, מכשירים לבישים ומצלמות הדורשים יכולת עיבוד נמוכה יחסית; מעבד NP1000 המיועד לסמארטפונים בפלח השוק הבינוני, מערכות נהיגה חכמות, יישומים תעשייתיים ומוצרי מציאות רבודה; מעבד NP2000 לסמארטפונים בפלח השוק העליון, מערכות מעקב, רובוטיקה ורחפנים. המעבד החזק ביותר, NP4000, תוכנן ליישומים הדורשים עוצמת עיבוד גבוהה, כמו למשל מערכות מעקב ארגוניות ומערכות נהיגה אוטונומית.
NeuPro AI processor
דיאגרמת מלבנים עקרונית של מעבדי NeuPro

מנהל חטיבת הראייה הממוחשבת של סיוה, אילן יונה, אמר שהיום ברור לחלוטין שיישומי הבינה המלאכותית הולכים לכיוון עיבוד הקצה, במקום להסתמך על שירותי ענן. "כוח החישוב וצריכת ההספק הנמוכה הנדרשים לעיבוד קצה מצריכים מעבדים ייעודיים המתאימים יותר למשימות אלו מאשר מעבדים מרכזיים, מעבדים גרפיים או מעבדי אותות".

הבינה המלאכותית נכנסה להגדרה העצמית של החברה

סיוה מסרה, כי המעבדים החדשים יהיו זמינים ללקוחות נבחרים ברבעון השני של השנה, ולשאר השוק ברבעון השלישי. פתרונות למידה עמוקה וטכנולוגיות נוספות של סיוה יוצגו במהלך תערוכת האלקטרוניקה השנתית (CES), שתחל ב-9 בינואר בלאס-וגאס. מעניין לציין שלהכרזה החדשה יש משמעות אסטרוטגית עבור סיוה. מי שמסתכל היטב בהודעות לעיתונות שלה, יכול לראות שהחל מהשנה היא מגדירה את עצמה באופן חדש. עד לאחרונה ההגדרה העצמית של סיוה היתה: "ספקית טכנולוגיות העיבוד והקישוריות", והחל מההכרזה הנוכחית ההגדרה העצמית שלה היא: "ספקית טכנולוגיות עיבוד אותות ובינה מלאכותית".

חברת סיוה מהרצליה מעסיקה כ-300 עובדים ומספקת רשיונות קניין רוחני למעבדי DSP ייעודיים בתחומים שונים, דוגמת תקשורת סלולרית, בלוטות', וויי-פיי, מעבדי עיבוד קול, מעבדי בינה מלאכותית ועוד. בשנה האחרונה זיהו המשקיעים שהחברה מגבירה את פעילותה בתחומים בעלי צמחיה מהירה, ומנייתה בנסד"ק צמחה מכ-35.5 דולר לפני שנה לכ-48 דולר כיום. בעקבות העליה הזו סיוה נסחרת כיום בנסד"ק לפי שווי שוק של יותר ממיליארד דולר.

למידע נוסף: www.ceva-dsp.com/product/ceva-neupro

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: בינה מלאכותית , חדשות , סמיקונדקטורס , קניין רוחני