עלייה של 72.9% ברווח של סמסונג ברבעון הרביעי

31 ינואר, 2018

יצרנית השבבים חותמת שנה מצוינת עם עלייה חדה בהכנסות וברווח הנקי, בעיקר הודות לשוק הזיכרונות הרותח. בחברה צופים כי הביקושים ל-NAND ו-DRAM יישארו יציבים גם ברבעון הבא

ענקית האלקטרוניקה הדרום קוריאנית סמסונג (Samsung), שעקפה השנה את אינטל והפכה ליצרנית השבבים, נתנה הלילה חותמת נוספת לשנה המוצלחת שלה כאשר דיווחה על זינוק בהכנסות וברווחים ברבעון הרביעי של 2017 ובשנה כולה, במידה רבה הודות לצמיחה החדה בשוק הזיכרונות בעולם.

החברה מדווחת על עלייה של 23.7% בהכנסות ברבעון הרביעי של 2017 לכדי 62.02 מיליארד דולר, וזינוק של 72.9% ברווח הנקי, שהסתכם ב-11.48 מיליארד דולר. בסיכומה של 2017 כולה, הכנסותיה של סמסונג עמדו על 224.27 מיליארד דולר, עלייה של 18.7% לעומת 2016. ברווח נקי השנתי נרשם זינוק אדיר של 85% ל-39.5 מיליארד דולר.

כמו ברבעונים הקודמים, מי שהובילה את הצמיחה העסקית ברבעון הרביעי היתה חטיבת הרכיבים של סמסונג, שהכנסותיה זינקו ב-44% והגיעו ל-30.13 מיליארד דולר. ב-2017 עמדו הכנסותיה של החטיבה על 101.27 מיליארד דולר, עלייה של 38% לעומת 2016. בסמסונג ציינו כי המנוע המרכזי לעלייה בהכנסות החטיבה היה מכירות זיכרונות ה-DRAM וה-NAND. סמסונג היא יצרנית הזיכרונות השנייה בגודלה בעולם ונהנתה מהעלייה הדו-ספרתית בהיקף הביקושים ובמחירים בשוק הזיכרונות העולמי ב-2017, בעיקר בתחום המובייל והשרתים.

בסמסונג צופים כי המגמות הנוכחיות בשוק הזיכרונות יימשכו גם ברבעון הבא, וזאת למרות דפוסים עונתיים שאמורים היו להכביד על הביקושים בשוק. בתחום זיכרונות ה-NAND, החברה צופה ביקושים גבוהים לשרתי SSD מחברות גדולות המספקות שירותי ענן, וכן ביקושים גבוהים לשבבי DRAM לשוק הסמרטפונים. בקטגוריית ה-NAND, בסמסונג צופים עלייה בביקושים לרכיבים עבור מרכזי מידע. עם זאת, הביקושים לזיכרונות NAND לתחום המובייל צפוי לרדת, בעיקר בשל סיבות עונתיות, כך על פי החברה. יש לציין בהקשר זה את הדיווחים האחרונים בתקשורת כי אפל חתכה בחצי את היקף ההזמנות למכשירי אייפון X. סמסונג היא אחת מהספקיות המרכזיות של רכיבי זיכרונות למכשיריה של אפל. עם זאת, בסמסונג ציינו כי העלייה במכירות הזיכרונות סייעה לפצות על היחלשות מסוימת שנרשמה בעסקי ה-Foundry של החברה ברבעון הרביעי.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share via Whatsapp

פורסם בקטגוריות: דוחות רווח